Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@06:57:12 GMT

رزمایش مشترک پدافند هوایی با موفقیت پایان یافت

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۰۸۹۰

رزمایش مشترک پدافند هوایی با موفقیت پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده فرمانده رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ گفت: در رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 99 که از روز گذشته توسط نیروی پدافند هوایی ارتش، نیروی هوافضای سپاه و نیروی هوایی ارتش در منطقه‌ای به وسعت بیش از نیمی از کشور برگزار شد،  به لطف خداوند متعال و تلاش همه رزمندگان شرکت کننده، به تمام اهداف از پیش تعیین شده دست یافتیم و سناریوهای مختلف طراحی شده در این رزمایش با موفقیت اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استقرار سامانه‌های پدافندی اعم از سامانه‌های موشکی، راداری، کنترل و فرماندهی و جنگ الکترونیک از جمله مواردی بود که در فاز نخست این رزمایش صورت گرفت و در ادامه با تهاجم هواپیماهای باسرنشین و بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه به منطقه عمومی رزمایش اقدامات لازم برای کشف، شناسایی و رهگیری آنها تا مرحله اصابت الکترونیکی(شلیک سرد) انجام شد.

امیر سرتیپ  رحیم زاده با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های این رزمایش به کارگیری تجهیزات و سامانه‌های ایرانی بود، عنوان کرد: تمام تجهیزات و سامانه‌های به کارگرفته شده در این رزمایش اعم از سامانه‌های کشف و شناسایی، موشکی، راداری، جنگ الکترونیک و ... محصولاتی هستند که به دست توانمند فرزندان ملت شریف ایران در نیروهای مسلح و صنعت دفاعی کشور تولید شده اند و از این حیث این برای نخستین بار بود که یک رزمایش با سازمان رزم تماما ایرانی برگزار می‌شد.

فرمانده رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 99، مشترک بودن رزمایش مدافعان آسمان ولایت را از جمله ویژگی‌های بارز آن برشمرد و با اشاره به شلیک پرحجم سامانه‌های موشکی ارتش و سپاه در این رزمایش، گفت: با شلیک موفق سامانه‌های پدافند موشکی باور 373، مرصاد، 15 خرداد، طبس و سوم خرداد به سوی اهداف حمله ور به منطقه رزمایش، سد آهنین پدافند هوایی کشور در برابر هرگونه تهدید هوایی به نمایش گذاشته شد.

وی استفاده از سامانه پدافندی بومی راهبردی باور 373 بر علیه اهداف دورایستا را یکی از نقاط عطف این رزمایش برشمرد و گفت: از آنجاکه تهدیدات دورایستا امروز به یکی از اصلی‌ترین تهدیدهای حوزه هوایی تبدیل شده‌اند، لذا مقابله با آنها در دستور کار ما قرار دارد که در این زمینه هم با استفاده ازسامانه بومی باور 373، هدف دورایستا در یک تمرین واقعی مورد اصابت قرار گرفت.

فرمانده رزمایش مدافعان آسمان ولایت 99 هماهنگی، هدایت و کنترل عملیات پدافند هوایی نیروهای مسلح برای تقویت دفاع هوایی منسجم و موثر در برابر هرگونه تهدید هوایی در قالب شبکه یکپارچه پدافند هوایی و تحت هدایت و طرح‌ریزی عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی کشور را از اهداف اصلی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 99 عنوان کرد و گفت: در این رزمایش مشترک افسران ارتش و سپاه دوشادوش یکدیگر در مراکز فرماندهی عملیات مشترک منطقه‌ای (SOC) صحنه واقعی نبرد و مقابله با تهدیدات هوایی را تحت هدایت و کنترل عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی کشور و نظارت مستقیم ارزیابان و ناظران قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) تمرین کردند.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: پدافند هوایی رزمایش سپاه پاسداران ولایت پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت مدافعان آسمان ولایت 99 رزمایش مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۰۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور دیشب در مناطق مختلف ۸ پهپاد مهاجم اوکراینی را رهگیری و منهدم کرده است.

الکساندر گوسِف، فرماندار منطقه ورونژ روسیه نیز اعلام کرد که بامداد امروز چهارشنبه پدافند هوایی ارتش این کشور سومین پهپاد را ظرف ۳ ساعت در این منطقه منهدم کرد. به گفته گوسِف این حادثه خسارت و تلفات جانی نداشته است.

ساعاتی پیش نیز رسانه‌های روسی از سرنگونی دو پهپاد مهاجم ارتش اوکراین در منطقه ورونژ خبر دادند.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی ارتش این کشور دیشب در مناطق مختلف ۵۰ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را رهگیری و منهدم کردند. بنابر این بیانیه این پهپادها در مناطق بلگورود، بریانسک، کورسک، تولا، اسمولنسک، ریازان، کالوگا و مسکو رهگیری و منهدم شدند.

پیش از آن نیز «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار استان بلگورود با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که در نتیجه حمله پهپادی ارتش اوکراین به مناطق مسکونی این منطقه دست‌کم دو نفر کشته شدند.

وی دراین‌باره گفت: داده‌های اولیه نشان می‌دهد که در پس سقوط دو پهپاد در مناطق مسکونی در روستای بوروز، یک خانه کاملا در آتش سوخت و در نتیجه آن دو نفر جان باختند و یک خانه دیگر نیز به‌شدت آسیب دیده است.

ویاچسلاو گلادکوف پنج‌شنبه گذشته نیز اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش روسیه ۲۱ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در این منطقه رهگیری و منهدم کرد.به گفته گلادکوف در این حادثه دست‌کم یک نفر زخمی شده است.

وزارت دفاع روسیه سه‌شنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه درگیری ها در مناطق مختلف بسیاری از تجهیزات نظامی ارتش اوکراین منهدم شد. در این بیانیه آمده است که «در درگیری میان نیروهای روسی و اوکراینی در محور دونتسک، ارتش اوکراین ۴۲۰ نظامی خود را از دست داد. علاوه بر این یک تانک و یک هویتزر ارتش اوکراین هم منهدم شد. نیروهای روسیه موفق شدند مواضع خود را در این محور بهبود بخشند.»

بنا به این گزارش، نیروهای مسلح روسیه همچنین مواضع خود را در محور آودیوکا بهبود بخشیدند. در این محور نیروهای روسی ۷ حمله اوکراین را دفع کردند.

در نتیجه درگیری در این محور نیز ۲۹۵ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند. یک تانک ارتش اوکراین هم منهدم شد. در درگیری در محور دونتسک جنوبی تلفات ارتش اوکراین به بیش از ۹۰ نیروی نظامی رسید. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که سامانه های پدافند هوایی روسیه ۲۷۰ پهپاد و ۶ موشک هیمارس ارتش اوکراین را سرنگون کردند.

کد خبر 6087496

دیگر خبرها

  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • لحظه ترور یکی از رزمندگان سامانه پدافند هوایی حزب الله
  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند
  • ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • بزرگداشت شهید قرنی در مرکز پدافند هوایی سمنان
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • جزئیات شلیک پدافند هوایی ارتش در اصفهان از زبان رئیس کمیسیون امنیت /با اردن تعارف نداریم، باید پاسخگو باشد /به هر حمله، پاسخ می دهیم