Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، وی روز پنجشنبه در بیانیه ای تاکید کرد که درباره قره باغ و تنش بین ایروان و باکو تنها سخنان و مواضع ولادیمیر پوتین رییس جمهوری، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه و سرگئی شویگو وزیر دفاع ملاک است.

بیانیه کراسوف در پاسخ به سخنان  کنستانتین زاتولین معاون اول رییس کمیته دومای دولتی در امور کشورهای مستقل مشترک المنافع  صادر شد که گفته بود احتمال اینکه روسیه بتواند یک عملیات در قره باغ انجام دهد، وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآورشد که زاتولین هیچ صلاحیتی برای بیان چنین اظهاراتی ندارد و سخنان وی منعکس کننده موقعیت رسمی دومای دولتی و کمیته دفاع دومای دولتی نیست.

"کراسوف تصریح کرد:اکنون استفاده از نیروهای مسلح روسیه در منطقه درگیری قره باغ برنامه ریزی نشده است.  

وزیران خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان روز ۱۱ ماه اکتبر(۲۰ مهر) در مذاکراتی طولانی که با وساطت وزیر خارجه روسیه در مسکو برگزار شد، به توافق برای آتش‌بس در قره باغ دست یافتند، اما این آتش‌بس بارها از سوی طرف‌های درگیر نقض شده و دو طرف یکدیگر را به نقض آن متهم کرده‌اند.

اوضاع در منطقه قره باغ از ششم مهر (۲۷ سپتامبر) متشنج شده و ارمنستان و جمهوری آذربایجان یکدیگر را به آغاز جنگ متهم کرده‌اند.

جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی خواستار پایان اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل «حق تعیین سرنوشت» خواستار به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه در منطقه قره باغ شده است.

برچسب‌ها روسیه سرگئی لاوروف مناقشه قره باغ ولادیمیر پوتین پروندهٔ خبری قره باغ و مناقشه جدید جمهوری آذربایجان و ارمنستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه سرگئی لاوروف مناقشه قره باغ ولادیمیر پوتین روسیه سرگئی لاوروف مناقشه قره باغ ولادیمیر پوتین اخبار کنکور قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۱۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیئت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، هیئت نظامی جمهوری آذربایجان با حضور در تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش از توانمندی‌ها و آمادگی‌های رزمی این تیپ بازدید کرد.

در این بازدید کارکنان تیپ ۶۵ در حضور هیئت نظامی جمهوری آذربایجان با اجرای رزمایش‌های متنوع در حوزه مبارزه با تروریسم، رهایی گروگان و… توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • بازدید هیئت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • اعتراف وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب
  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند