Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@18:49:07 GMT

بهای نفت خام در بازار جهانی افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۱۳۹۵

بهای نفت خام در بازار جهانی افزایش یافت

بهای طلای سیاه در بازار انرژی شاهد رشد بود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از خبرگزاری فرانسه، با توجه به خبر‌های امیدوار کننده‌ای که درباره تقاضا برای نفت در سطح جهان منتشر شده است، بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال افزایش یافت.

بر این اساس، در پایان معاملات روز کاری لندن‏‏، بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال‏، که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‏ نفت داد و ستد شده در ‏‏بازار اروپا ‏استفاده می‌شود برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۵ درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین‏، به ۴۱ دلار و ۸۹ سنت رسید.

در معاملات الکترونیک بازار نیویورک هم بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین وست تگزاس اینترمیدیت ‏برای تحویل ‏در ماه دسامبر با ۰.۳۷ درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین‏، به ۴۰ دلار و ۱۸ سنت رسید.

این در حالی است که بهای دو شاخص عمده نفتی جهان، یعنی ‏نفت ‏خام سبک ‏‏برنت دریای شمال و ‏‏نفت خام سبک و شیرین شاخص ‏‏نیویورک، در پایان معاملات روز گذشته بیش از چهار درصد افزایش یافته بود. علت افزایش بهای نفت در پایان معاملات روز گذشته انتشار گزارش آژانس اطلاع رسانی انرژی آمریکا درباره میزان نفت خام ذخیره سازی شده این کشور در این هفته بود.

بر اساس گزارش آژانس اطلاع رسانی انرژی آمریکا میزان نفت خام ذخیره سازی شده در هفته منتهی به ۱۶ اکتبر کاهش یافته است. هنگامی که ذخیره نفت خام، بنزین و دیگر فرآورده‌های نفتی (‏گازوئیل و سوخت گرمایشی) در آمریکا کاهش می‌یابد نشان دهنده آن است که تقاضا برای نفت در اقتصاد نخست جهان افزایش خواهد یافت و این امر زمینه ساز افزایش قیمت نفت در بازار جهانی است.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: بهای نفت خام نفت خام سبک برنت دریای شمال نفت خام ذخیره سازی شده پایان معاملات روز نفت خام سبک بهای نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۱۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش مهر، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگر چه بازار‌ها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹ درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد.

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی