Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-07@23:05:24 GMT

خنثی‌سازی طرح ترور بایدن

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۱۴۲۷

خنثی‌سازی طرح ترور بایدن

پلیس ایالت کارولینای شمالی آمریکا مرد جوانی را دستگیر کرده که با ماشینی پر از سلاح، قصد ترور «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات برای ریاست جمهوری را داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تارنمای خبری هیل، این جوان 19 ساله به نام «الکساندر هیلل تریسمان» در حال برنامه‌ریزی برای یک کشتار جمعی در تعطیلات پیش رو و همچنین ترور بایدن در نزدیکی منزلش را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرد ماه گذشته میلادی نیز به دلیل همراه داشتن تصاویری حاوی سوء استفاده جنسی از کودکان، در یک دادگاه فدرال مجرم شناخته شده بود و اکنون پلیس محتوای آزاردهنده بسیاری را در تلفن همراه او یافته است.

به گفته مقام‌های قضایی ایالت کارولینای شمالی آمریکا، تصاویر زیادی از سلاح‌های این فرد در حساب‌های شبکه‌های اجتماعی او به همراه نقشه‌هایی برای راه‌انداختن یک تیراندازی کور بزرگ در میان جمعیت در روز کریسمس یا «جمعه سیاه» که ویژه حراج‌های بزرگ است، یافت شده است.

او همچنین بارها در اینترنت برای یافتن نشانی محل سکونت بایدن جستجو کرده و طرح‌هایی را برای ترور او تهیه کرده بوده است. به گفته مقام‌های قضایی، او قصد داشته در زمانی خاص، با گذرنامه جعلی لهستانی از آمریکا فرار کند و سپس برای گرفتن شهروندی کانادا اقدام کند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که رای‌گیری زودهنگام برای آن از مدتی پیش آغاز شده، با رقابت بایدن از سوی حزب دموکرات و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا از سوی حزب جمهوری‌خواه، در حال نزدیک شدن به مراحل پایانی است.

این انتخابات روز سوم نوامبر (13 آبان) برگزار می‌شود و با توجه به رای‌دهی بسیاری از مردم به صورت پستی به دلیل شیوع کرونا، انتظار می‌رود اعلام نتایج نهایی آن چند هفته طول بکشد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: جعبه سیاه دونالد ترامپ پلیس ایالت کارولینای شمالی آمریکا ترور جو بایدن حساب های شبکه های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۱۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولیتیکو: آمریکا ارسال محموله‌های بمب به اسرائیل را معلق کرد

یک پایگاه آمریکایی به نقل از منابع مطلع ادعا کرده دولت جو بایدن ارسال محموله‌های حاوی دو نوع از بمب‌های هدایت‌شوند ساخت بوئینگ به اسرائیل را معلق کرده است.

به گزارش فارس، پایگاه پولیتیکو با گزارش این خبر به نقل از یک مقام آمریکایی و ۶ منبع مطلع دیگر مدعی شد که هدف از این اقدام ارسال پیام سیاسی به رژیم اسرائیل بوده است.

۶ منبع از جمله منابعی در کنگره آمریکا به پولیتیکو گفته‌اند واشنگتن هنوز با فروش «مهمات تهاجم مستقیم مشترک» و «بمب‌های کوچک‌قُطر» به رژیم اسرائیل موافقت نکرده است.

«مهمات تهاجم مستقیم مشترک» ابزارهایی برای تبدیل بمب‌های گرانشی غیرهدایت‌شونده به بمب‌های هدایت‌شونده هستند.

یک مقام دولت آمریکا گفت با آنکه دولت جو بایدن هنوز به طور رسمی فروش احتمالی این تسلیحات به اسرائیل را لغو نکرده اما با عدم انجام اقدامات لازم برای پیشبرد فروش آن قصد ارسال پیامی سیاسی به اسرائیل دارد.

رسانه آمریکایی مدعی شده که این نخستین بار از زمان آغاز جنگ غزه است که دولت بایدن فروش احتمالی سلاح به اسرائیل را به تأخیر انداخته است.

آمریکا از زمان آغاز جنگ در غزه اصلی‌ترین حامی اسرائیل بوده و به طرق مختلف از جمله از طریق ارسال کمک‌های تسلیحاتی به اقدامات جنگی رژیم مستقر در تل‌آویو کمک کرده است.

دولت بایدن علی‌رغم آنکه به شدت مورد انتقاد افکار عمومی قرار گرفته ترجیح داده به حمایت‌های خود از اسرائیل ادامه دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • پولیتیکو: آمریکا ارسال محموله‌های بمب به اسرائیل را معلق کرد
  • ادعای اوکراین: توطئه ترور زلنسکی توسط عوامل روسیه خنثی شد
  • اوکراین مدعی خنثی سازی ترور زلنسکی شد
  • روایت اوکراین از خنثی‌سازی طرح روسیه برای ترور «زلنسکی»
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی