Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@08:59:25 GMT

مومو در قائم شهر به دام افتاد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۲۰۴۹

مومو در قائم شهر به دام افتاد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتای مازندران گفت: در پی مراجعه و طرح شکایت یکی از شهروندان در شهرستان قائم شهر، مبنی بر ارسال پیام و کلیپ‌های تهدید آمیز موسوم به چالش مومو به دختر ۱۳ ساله اش در فضای مجازی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، مالک سیم کارت که از آن طریق پیام‌ها و کلیپ‌های تهدیدآمیز برای فرزند شاکی ارسال می‌شده، شناسایی شد.

رئیس پلیس فتای مازندران گفت: با شناسایی مالک خط تلفن این فرد در تحقیقات پلیس عنوان داشت، سیم کارت متعلق به وی بوده، اما در اختیار فرزندش برای انجام تکالیف مدرسه بوده و فرزندش نیز بدون اطلاع والدین به ارسال پیام‌های تهدید آمیز در بستر شبکه اجتماعی واتساپ اقدام می‌کرد. بیشتر بخوانید: خرید از کارتخوان‌های خیابانی ممنوع / اسکیمر‌ها در کمین هستند سرهنگ خورشاد افزود: این دانش آموز متخلف که تحت تاثیر چالش مومو قرار گرفته بود به انگیزه شوخی در بین همکلاسیان خود اقدام به ایجاد اکانت با تصویر مومو کرده و با ارسال پیام‌های تهدید آمیز به چند تن از دوستانش باعث ایجاد استرس و وحشت در بین آنان شد.

رئیس پلیس فتای مازندران از تشکیل پرونده برای متهم و معرفی وی به مرجع قضایی خبر داد و گفت: استفاده برخی از معلمان و دانش آموزان از شبکه‌های اجتماعی خارجی مانند واتساپ و تلگرام به منظور آموزش مجازی، امکان به خطر افتادن کودکان و نوجوانان در آسیب‌های فضای مجازی را افزایش داده است.

سرهنگ خورشاد افزود: این چالش باعث شده تا عده‌ای از افراد سودجو با استفاده از آن اقدام به ایجاد وحشت و همچنین تهدید و اخاذی و سرقت اطلاعات سایر افراد کنند که نیاز به تصویب قانون سخت و محکم از سوی قوه قضاییه در این رابطه است.

وی باتاکید بر نظارت بیشتر خانواده‌ها و آموزش و پرورش در این حوزه بر استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی برای اجرای آموزش مجازی با رعایت قوانین و مقررات مرتبط با تولید و انتشار محتوا را خواستار شد.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس فتای مازندران چالش مومو فضای مجازی مرجع قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۲۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروزرسانی بزرگ واتس‌آپ در راه است

واتس‌اپ در هفته‌های اخیر روی افزودن امکانات و قابلیت‌های متعددی تمرکز کرده است که از جمله آنها می‌توان به فیلتر‌های ساماندهی چت‌ها و پشتیبانی از سایر پیام‌رسان‌ها مانند تلگرام اشاره کرد. اکنون به‌نظر می‌رسد که ویژگی جدیدی برای ارسال پیام بدون نیاز به ذخیره کردن شماره مقصد به‌عنوان مخاطب در حالت آزمایشی قرار دارد و قابلیت ورود بدون نیاز به رمز عبور هم به‌تدریج در اختیار دارندگان آیفون قرار می‌گیرد.

ورود بدون نیاز به رمز عبور در واتس‌اپ

بسیاری از پلفترم‌ها و سرویس‌های آنلاین مشغول حذف نیاز به رمزعبور برای ورود کاربران به حساب‌های خود هستند. این ویژگی به افراد اجازه می‌دهد تا با استفاده از حسگر‌های بیومتریک مثل فیس‌آی‌دی و تاچ‌آی‌دی به داخل اکانت خود بروند و دیگر نیازی به تایپ رمز عبور نداشته‌باشند. واتس‌اپ نیز در همین راستا اقدام به شروع پشتیبانی از Passkey در دستگاه‌های مبتنی بر iOS کرده است و به‌روزرسانی جدید آن، امکان گفته شده را به آیفون اضافه می‌کند. در این حالت، رمزی اختصاصی برای هر اپل آی‌دی ایجاد می‌شود که روی آی‌کلاد Keychain ذخیره می‌گردد. اپل ادعا دارد که شیوه نوین ورود به حساب‌های کاربری، از امنیت بیشتری نسبت به رمز عبور برخوردار است و می‌تواند نرخ وقوع حملات فیشینگ و سرقت هویت را کاهش دهد.

شایان‌ذکر است که قابلیت ورود بدون نیاز به رمز عبور، چندین ماه قبل به نسخه اندروید واتس‌اپ اضافه شد و متا در ارائه آن برای دارندگان آیفون، تأخیر نسبتاً زیادی داشته است. البته ویژگی ورود به اپلیکیشن با استفاده از حسگر‌های بیومتریک، در گذشته روی محصولات اپل فعال شده بود؛ اما خبری از ورود اولیه به اکانت از این طریق نبود. سخنگوی واتس‌اپ اعلام کرده است که آپدیت جدید به‌مرور در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و اگر گزینه‌ای برای به‌روزرسانی مشاهده نمی‌کنید، فعلاًُ باید منتظر ارائه آن برای دستگاه یا منطقه خود بمانید. شایان‌ذکر است که رایانه‌های مک و ویندوزی همچنان امکان استفاده به‌عنوان دستگاه اصلی متصل به‌حساب کاربری را ندارند؛ در نتیجه قابلیت ورود به اکانت از طریق کد QR هنوز در واتس‌اپ باقی خواهد ماند.

ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده

در سال گذشته، تصاویری از قابلیت جدید در واتس‌اپ به بیرون درز کرد که امکان ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده را به کاربران می‌داد. با این حال، ویژگی مذکور هیچ‌وقت به‌شکل رسمی ارائه نشد و هنوز هم باید برای ارسال پیام به فرد جدید، شماره آن را در قالب یک مخاطب ذخیره نمود. اکنون به نظر می‌رسد که متا، یک بخش جداگانه برای وارد کردن شماره جهت ارسال پیام به غیر مخاطبین را درنظر گرفته است و احتمال دارد در به‌روزرسانی‌های آتی، شاهد اضافه شدن آن به لیست امکانات تازه باشیم.

ویژگی ارسال پیام بدون نیاز به ذخیره شماره فعلاً در نسخه آزمایشی ۲.۲۴.۹.۲۸ اندروید واتس‌اپ مشاهده شده است و مشخص نیست که آیا به‌صورت همزمان برای iOS هم ارائه خواهد شد یا کاربران آیفون باید زمان بیشتری را منتظر بمانند. البته در گذشته هم شاهد منصرف شدن تیم توسعه واتس‌اپ از اضافه کردن قابلیت‌های آزمایشی به نسخه اصلی بوده‌ایم و احتمال چنین رخدادی هم وجود دارد. ویژگی دیگری هم تحت عنوان Hidden group در نسخه آزمایشی اندروید دیده شده است که به‌کمک آن می‌توان اقدام به مخفی کردن گروه‌ها در کامیونیتی‌ها کرد؛ به‌طوری که تنها کاربران دعوت شده به گروه می‌توانند آن را پیدا کنند.

منبع: دیجیاتو

tags # واتس‌آپ سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان
  • بروزرسانی بزرگ واتس آپ در راه است
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • بروزرسانی بزرگ واتس‌آپ در راه است
  • جزئیات پرونده رافائل و شبکه چَتِربِیت/ باند‌های قاچاق دختران چگونه متلاشی شد؟
  • بازداشت شیادان بی‌سواد در نقاب دلسوزان مجازی کنکور
  • شناسایی باند‌های سازمان یافته قاچاق دختران و خانه‌هایِ فحشا و فساد
  • شهروندان گلستانی به پیامک های «ثبت نام طرح کمک معیشتی» توجه نکنند
  • پرداخت «وام فرزندآوری» ترفند جدید کلاهبرداران سایبری
  • شعر طنز یک اقدام بدیع در دستگاه قضا است