Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@01:33:19 GMT

احساس ضعف و بی حالی بدن علامت چیست؟

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۲۲۵۸

احساس ضعف و بی حالی بدن علامت چیست؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  فرزانه خدایی منش، درباره ضعف و خستگی بدن اظهار کرد: خستگی و ضعف و سستی جسمی بدن افراد و بی‌حالی آن‌ها دلایل مختلفی دارد و یکی از مهمترین علل آن به انجام کار زیاد و خسته کننده باز می‌گردد.

این پزشک متخصص تغذیه افزود: بیخوابی و کم‌خوابی نیز از دیگر عوامل وجود حس سستی و خستگی دائمی بدن در افراد مختلف با شرایط جسمی متفاوت محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کمبود برخی از ویتامین‌ها و همچنین کمبود برخی از مواد معدنی در بدن نیز به ایجاد سستی و بی‌حالی بدن در فرد منجر خواهد شد.

خدایی منش بیان کرد: کمبود آهن باعث کم‌خونی بوده و یکی از علل شایع سستی بدن در افراد و به ویژه در میان زنان محسوب می‌شود. همچنین کمبود ویتامین D در افراد موجب سستی و ضعف جسمانی در نواحی مختلف بدن افراد و به ویژه در ناحیه ساق پای آن‌ها می‌شود.

این پزشک متخصص تغذیه تاکید کرد: ورزش نکردن و نداشتن برنامه روزانه برای انجام حرکات ورزشی هر چند ساده و معمولی، متابولیسم بدن افراد را پایین آورده و در او سستی و ضعف جسمی را ایجاد می‌کند.

خدایی منش اضافه کرد: انجام حرکات ورزشی ساده، ضمن بالا بردن متابولیسم بدن انسان با ترشح آدرنالین به ایجاد حس شادابی و برطرف شدن سستی و ضعف بدن فرد منجر خواهد شد.

او تصریح کرد: داشتن رژیم غذایی ناسالم و دریافت نکردن واحد‌های غذایی مناسب برای تامین انرژی لازم برای بدن نیز سستی و ضعف جسمانی را در پی خواهد داشت.

این پزشک متخصص تغذیه گفت: افراد باید در نظر داشته باشند که میزان انرژی مصرفی آن‌ها در طول روز در انجام کار و فعالیت روزانه باید با نوع مواد غذایی که مورد استفاده قرار می‌دهند همخوانی داشته باشد و سلامت جسمی و روحی خود را به خطر نیندازند تا از سستی و ضعف بدنی هم در امان بمانند.

بیشتر بخوانید

دلیل خستگی صبحگاهی چیست؟

ضعف بدن
خدایی منش افزود: یکی از مهمترین علل وجود سستی و ضعف بدن، کم آبی بدن است. با کم مصرف کردن آب حالاتی، چون سردرد، سستی و بی‌حالی ایجاد می‌شود و انرژی کافی برای انجام کار‌های عادی روزانه نخواهیم داشت.

او تاکید کرد: کم کاری تیروئید هم از دلالیل شایع سستی بدن محسوب شده و با به هم خوردن عملکرد این غده، هورمو‌ن‌های تنظیم متابولیسم بدن به خوبی ترشح نمی‌شوند و در نهایت به بروز سستی و ضعف بدنی منجر می‌شود.

این پزشک متخصص تغذیه یادآوری کرد: وجود انواع بیماری‌هایی که بدن فرد با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند نیز موجب شدت گرفتن میزان سستی و ضعف بدنی می‌شود.

خدایی منش تصریح کرد: بیماری‌های قلبی، تنفسی، انواع سرطان‌ها و سایر بیماری‌ها، سستی و ضعف بدنی را مضاعف کرده و ضرورت خود مراقبتی را دو چندان می‌کند.

او گفت: به طور کلی داشتن رژیم غذایی مناسب، سالم و متعادل احساس ضعف و سستی جسمی را تا حدود بسیار زیادی برطرف خواهد کرد.

منبع:بهداشت نیوز

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: احساس خستگی ضعف بدن پزشک متخصص تغذیه سستی و ضعف بدن خدایی منش بی حالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۲۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر رامین نسیمی دوست، معاون درمان دانشگاه گفت: طی بازدید‌های مداوم و نامحسوس کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه، یک محل غیرمجاز مامایی در اردبیل به‎دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان و انجام خدمات غیرمجاز درمانی، شناسایی و با همکاری اداره اماکن انتظامی، مهرموم و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی تأکید کرد: انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی و دندانپزشکی، طب سنتی، زیبایی و کاشت مو در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیرمرتبط ممنوع بوده و باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.
وی افزود: هم استانی‎های عزیز می‎توانند هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و شبکه‎های بهداشت و درمان شهرستان‎ها گزارش نمایند.

دیگر خبرها

  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • تغییراتی در چشم که باید نگران تان کند!
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت
  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟
  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • ۴ تکنیک برای اینکه دیگران را راحت‌تر ببخشید
  • منشاء بسیاری از بیماری‌های جسمی را در روان خود پیدا کنید
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • ویژگی‌های افراد پر انرژی