Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: در توسعه و گسترش روستاها نباید زمین های کشاورزی و محیط زیست تخریب شود.

هادی درفشی روز گذشته(اول آبان ماه) در آئین تودیع معارفه مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان، افزود: تورم و بالارفتن هزینه ها باعث افزایش درخواست سکونت در روستاها و مهاجرت معکوس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: تاکید کرده ایم در توسعه و گسترش روستاها، زمین های کشاورزی و محیط زیست تخریب نشود، لذا توسعه روستاها و احداث زیرساخت ها نیاز به منابع مالی دارد که ٧٠درصد این منابع از محل فروجش اراضی روستایی تامین می شود.

معاون بنیاد مسکن کشور اضافه کرد: ١٨ الی ١٩درصد جمعیت کشور در روستاها زندگی می کنند و بخش عظیمی از تولیدات مواد غذایی و حتی صنعتی در روستاها انجام می شود. از نمایندگان مجلس درخواست داریم در تصویب بودجه یاری گر مجموعه بنیاد مسکن باشند.

همچنین نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیز در این آئین گفت: همیشه این جمله از امام خمینی را در مسئولیت هایم مدنظر داشته ام که فرمودند: به داد روستانشینان برسید که آنها نه زبانی برای بیان مشکلاتشان دارند نه قلمی برای انتقال این مشکلات.

احمد مرادی اظهار کرد: تمام تلاش دولت و نظام برای جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهرهاست، اما گاها میبینیم روستا نشینان برای تامین زمین محل سکونت در روستا با مشکل مواجه هستند. لذا اگر اختیار داشتم زمین را، رایگان به جوانان روستایی می دادم تا شاهد رونق و آبادانی روستاها باشیم، لذا از مدیران بنیاد مسکن کشور تقاضا دارم تا حد ممکن واگذاری زمین در روستاها را آسان و ارزان کنند.

وی تصریح کرد: بخشی از وظایف بنیاد مسکن به دهیاری و شورای روستا واگذار شده است و روستائیان هم رفع مشکلاتشان را از دهیاران و شوراها مطالبه می کنند که عملا در برابر خواسته های به حق مردم روستا دست خالی باید با مشکلات بجنگند. لذا جا دارد بنیاد مسکن اختیارات بیشتری به دهیاران بدهد، تا اموری همچون طرح هادی و پروژه های زیرساختی از طریق دهیاری ها صورت گیرد.

همچنین  نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز در آئین گفت: در کمیسیون عمران بارها بر اهمیت وظایف بنیاد مسکن تاکید نموده ام و برای کمک به این مجموعه و رفع محرومیت روستاها از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.

منصور آرامی اظهار کرد: خودم نیروی جهاد سازندگی بودم و از ابتدا با ادغام جهاد سازندگی مخالف بودم و امروز هم با توجه محرومیت های موجود اعتقاد دارم این ادغام اشتباه بوده است، اما بنیاد مسکن در این مدت به خوبی توانسته است این خلا را پر نماید هرچند که با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.

همچنین مدیرکل جدید بنیاد مسکن نیز گفت: بنیاد مسکن مولود انقلاب است و اصلی ترین ماموریت آن حل مشکل مسکن روستا نشینان است.

نوری زاده اظهار کرد: بر همین اساس تلاش خواهم کرد بر اساس سیاست های ابلاغی بنیاد مسکن کشور و توجه به تامین مسکن روستائیان، برنامه های تامین زمین، اجرای طرح هادی و مقاوم سازی منازل روستایی را به کمک همکاران بنیاد مسکن استان به نقطه مطلوبی برسانیم.

وی در خصوص طرح مسکن ملی عنوان کرد: هرمزگان با پیش بینی ساخت سه هزار واحد مسکن ملی رتبه دوم را در کشور دارا است و پیش بینی شده است که ١٦٦٠ واحد در حوزه شهرستان بندرعباس و مابقی آن در سایر شهرستانهای استان انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست از هشت سال خدمات ذاکری مدیرکل سابق بنیاد مسکن تقدیر و نوری زاده بعنوان مدیرکل جدید بنیاد مسکن معرفی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۲۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق تفکیک برای زمین‌های امامزاده ابراهیم شفت کاهش پیدا می‌کند

داریوش بلدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، پس از بازدید از مناطق حادثه دیده امامزاده ابراهیم شفت اظهار کرد: در جاسازی در منطقه حادثه دیده امامزاده ابراهیم شفت با لحاظ ضوابط و قوانین انجام شود.

معاون عمران و توسعه روستایی بنیاد مسکن کشور با اشاره به رعایت ملزومات و ضوابط طرح هادی در مناطق روستایی بیان کرد: حق تفکیک منازل طبق ضوابط ۱۲۰ متر پیش بینی شده است که باید رعایت شود.

بلدی با بیان اینکه حق تفکیک برای زمین‌های امامزاده ابراهیم شفت کاهش پیدا می‌کند، گفت: کمیته‌ای برای تعیین تکلیف زمین‌های روستای حادثه دیده شفت تشکیل می‌شود و در این کمیته نظر بر کاهش حق تفکیک را پیشنهاد خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار بازنگری محدوده روستای امامزاده ابراهیم شفت ۳۵ هکتار ارزیابی شده است، افزود: سند بخشی از زمین‌های این روستا توسط بنیاد مسکن اخذ شده و مابقی هم با کمک بنیاد مسکن به صدور سند منتهی می‌شود.

معاون عمران و توسعه روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تصریح کرد: در احیا و بازسازی مجدد روستای امامزاده ابراهیم شفت باید ضمن توجه به رعایت دستورالعمل‌های علمی و فنی به گونه‌ای عمل شود که به بافت روستایی و سنتی آن لطمه‌ای وارد نشود.

کد خبر 6098469

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار قطعه زمین در اختیار متقاضیان نهضت ملی مسکن قرار می‌گیرد
  • رهاسازی پسماند‌های بیمارستانی باعث آلودگی زمین‌های کشاورزی می‌شود+ فیلم
  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • حق تفکیک برای زمین‌های امامزاده ابراهیم شفت کاهش پیدا می‌کند
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • آلودگی آب رودخانه روستای سنقرآباد به لطف گاوداری + فیلم
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود