Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@21:27:43 GMT

بازگشت فضانوردان ماموریت اکسپدیشن۶۳ به زمین+ تصاویر و فیلم

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۲۲۶۵

بازگشت فضانوردان ماموریت اکسپدیشن۶۳ به زمین+ تصاویر و فیلم

‍‍‍‍‍‍

فضانوردان ماموریت اکسپدیشین ۶۳ پس از ۶ ماه حضور در ایستگاه فضایی بین‌المللی ۲۱ اکتبر به زمین گشتند. "کریس کسیدی" فرمانده ماموریت اکسپدیشن ۶۳ از ناسا و "آناتولی ایوانیشین" و "ایوان وگنر" از سازمان فضایی فدرال روسیه فضانوردان این ماموریت بودند که چهارشنبه در ساعت ۱۶:۱۰ به وقت منطقه زمانی شرقی(۲۳:۴۰ به وقت تهران) سوار بر فضاپیمای سایوز "MS-۱۶" به زمین باز گشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، در روز سه‌شنبه(۲۰ اکتبر) "کسیدی" فرماندهی ایستگاه فضایی بین‌اللملی را به فضانوردانی که به تازگی به ایستگاه وارد شده‌اند سپرد. طی این مراسم "کسیدی" فرماندهی ایستگاه فضایی بین‌المللی را به دست "سرجی ریجیکوف"(Sergey Ryzhikov) فضانورد روسی ماموریت اکسپدیشن ۶۴ سپرد.

"کریس کسیدی" و "آناتولی ایوانیشین" و "ایوان وگنر"، در اوایل سال جاری و قبل از رفتن به ایستگاه فضایی بین‌المللی، یک دوره قرنطینه استاندارد را گذراندند. چند محدودیت بیشتر از حد معمول نیز در آن زمان وجود داشت و آن کاهش حضور خدمه پشتیبانی در محل پرتاب بود. هیچ مهمانی نیز مجاز به حضور در محل پرتاب نبود. قوانین سختگیرانه قرنطینه و بررسی‌های بهداشتی باعث شده است که تمام اعضای این ماموریت بدون ابتلا به بیماری به ایستگاه فضایی بین‌المللی بروند.

پس از فرود، فضانوردان ماموریت اکسپدیشن ۶۳ با هلی کوپترهای روسی به شهر قراغندی قزاقستان بازگشتند. در آنجا "کسیدی" برای پرواز به هوستون سوار هواپیمای ناسا شد، در حالی که "ایوانیشین" و "واگنر" سوار هواگرد مرکز آموزش کیهان نورد گاگارین  شدند و به خانه‌هایشان در روسیه باز گشتند. "کسیدی" در طول مدت حضور خود در فضا تحقیقات و آزمایشات مهم بسیاری انجام داد. پس از جدا شدن فضاپیماهای فضانوردان ماموریت اکسپدیشن ۶۳، فضانوردان ماموریت اکسپدیشن ۶۴ فعالیت خود را در داخل ایستگاه آغاز کردند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ناسا ايستگاه فضايي بين المللي فضانوردان ماموریت اکسپدیشن ایستگاه فضایی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۲۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت حجاج خوزستانی از بیت الحرام به فرودگاه بین‌المللی اهواز

سید مهدی رزاز مدیر کل فرودگاه های خوزستان می‌گوید: امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت با انجام یک پرواز از سوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از فرودگاه جده به مقصد اهواز، تعدادی از زائران حج عمره به استان وارد شدند.

او افزود: ۲۶۱ زائر حج عمره ۱۴۰۳ از طریق فرودگاه بین‌المللی سپهبد شهید قاسم سلیمانی اهواز وارد کشور شدند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • بازگشت حجاج خوزستانی از بیت الحرام به فرودگاه بین‌المللی اهواز
  • نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ به مدار می‌رود
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • سفر فضاپیمای چینی به قسمت دوردست ماه آغاز شد
  • امروز همه دنبال هاشمی‌نسب می‌گشتند!
  • کاوشگر سمت دور ماه به قمر می‌رود
  • آغاز دور جدید اکتشافات چین در نیمه پنهان ماه
  • کاوشگر ماه چین به سمت پنهان قمر می‌رود
  • آبرسانی به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فلارد