Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، شی‌ جینپینگ، رئیس جمهور چین در جریان سخنرانی در تالار بزرگ خلق گفت: هر گونه اقدام مربوط به یکجانبه‌گرایی، انحصارطلبی و قلدری در رابطه با چین کارساز نخواهد بود و تنها منجر به یک بن‌بست خواهد شد.

وی با نقل قول از مائو زدونگ، پدر بنیان‌گذار جمهوری خلق چین گفت: اجازه دهید جهان بداند که مردم چین در حال حاضر سازماندهی شده‌اند و با این موضوع شوخی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات شی به مناسبت هفتادمین سالروز استقرار نیروهای چینی در شبه‌جزیره کره برای کمک به کره شمالی که با نیروهای کره جنوبی و سازمان ملل تحت رهبری آمریکا در جریان جنگ ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی مبارزه می‌کردند، مطرح شد.

شی جینپینگ مستقیما به آمریکای امروز که روابطش با چین به پایین‌ترین حد خود در دهه‌های اخیر در بحبوحه مناقشات با دولت دونالد ترامپ رسیده، اشاره نکرد.  

دو اقتصاد بزرگ جهان بر سر موضوعات مختلفی از امنیت، تجارت و تکنولوژی گرفته تا حقوق بشر و ویروس کرونا با یکدیگر اختلاف دارند.

رئیس جمهور چین همچنین خواستار تسریع در به روز رسانی نیروهای دفاعی و مسلح این کشور شد.

وی گفت: بدون یک ارتش قدرتمند، هیچ سرزمین قوی وجود نخواهد داشت.

کره شمالی در سال ۱۹۵۰ میلادی با کره جنوبی که تحت حمایت نیروهای سازمان ملل و عمدتا نیروهای آمریکایی قرار داشت، درگیر جنگ شد.

در اکتبر سال ۱۹۵۰ میلادی، نیروهای چینی از رودخانه "یالو" در مرز با کره شمالی عبور کردند؛ در حالی که جماهیر شوروی سابق نیر آنها را پوشش هوایی می‌داد.

جنگ کره به جای یک توافق صلح با یک آتش‌بس در سال ۱۹۵۳ میلادی پایان یافت و این شبه‌جزیره را از نظر فنی در وضعیت جنگی نگه داشت. بیش از دو میلیون نیروی چینی در این جنگ مستقر شده بودند.

شی جینپینگ گفت: پس از مبارزات دشوار نیروهای چینی و کره شمالی که تا دندان مسلح بودند، دشمنان خود را شکست داده، افسانه شکست ناپذیری ارتش آمریکا را درهم شکستند و مهاجمان را وادار کردند تا در تاریخ ۲۷ ژوئیه سال ۱۹۵۳ میلادی، یک توافق آتش‌بس امضا کنند.

اوایل هفته جاری، آمریکا فروش بالقوه سیستم‌های تسلیحاتی به تایوان به ارزش ۱.۸ میلیارد دلار را تایید کرد و خشم چین را برانگیخت.

منبع: الف

کلیدواژه: کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۲۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان

حمله پهپادی نیروهای امنیتی در حاشیه زاهدان به خودروی تروریست‌ها منجر به هلاکت دو تروریست شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، غروب امروز طی عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در منطقه شورو به سمت سرجنگل در محدوده شهرستان زاهدان، خودروی تروریست‌ها هدف قرار گرفت.

در این عملیات موفق 2 تروریست به هلاکت رسیدند.

جزئیات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • فیلم/ سرکوب تحصن دانشجویان توسط نیروهای امنیتی آمریکا
  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • حمله پهپادی «نیروهای امنیتی» در زاهدان به خودروی تروریست‌ها /چند نفر به هلاکت رسیدند؟
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان
  • خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان