Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌ غربی گفت: احداث مرکز درمانی فوق تخصصی موقوفه شاهزاده خانم ارومیه در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع به تصویب رسید. - اخبار استانها -

آیت محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه اظهار داشت: پروژه موقوفه شاهزاده خانم شهرستان ارومیه در کمیسیون سرمایه‌گذاری موقوفات استان به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این پروژه در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع برای احداث مرکز درمانی فوق تخصصی و هتل با زیربنای 47 هزار و 750  مترمربع در 12 طبقه با حجم سرمایه گذاری 361 میلیارد تومان احداث می‌شود.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌ غربی گفت: هم اکنون یک چهارم مراکز درمانی کشور از محل موقوفات احداث شده و با توجه به لزوم احداث مراکز درمانی بیشتر در شهر ارومیه و استان، نیات واقفان باید به سمت نیازهای روز جامعه حرکت کند.

دهه وقف؛ بیماران در بیمارستان‌ موقوفه شیراز رایگان ویزیت می‌شوند 16.5هکتار املاک استان بوشهر از تصرف موقوفه‌خواران خارج شد

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه‌های موقوفی در استان بیان کرد: هم اکنون مسجد سیلوه شهرستان پیرانشهر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همچنین پروژه موقوفه لطیفه غفارزادگان و حاج علی پاشاخان شهرستان خوی به پیشرفت فیزیکی 70 درصدی رسیده‌اند.

محمدی در ادامه نیز گفت: از دهه وقف سال گذشته تا دهه وقف امسال، میزان پنج هزار و 500  متر مربع از رقبات عرصه و اعیان وقف با هزینه ای حدود 580 میلیون تومان در شهرستان‌های ارومیه، بوکان، پیرانشهر، خوی، تکاب، مهاباد، شوط و ماکو از محل درآمد موقوفات و سایر اعتبارات تخصیصی تعمیر و مرمت شد.

انتهای پیام/7548/ح

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۲۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت۲ وقف جدید در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد کاروند صبح چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران از ثبت دو وقف جدید در شهرستان مریوان خبر داد و اظهار کرد: واقف خیر اندیش ملأ محمد زبردست یک دانگ از شش دانگ یکباب مغازه واقع در ۴ راه اصلی مریوان با مساحت ۶ متر با نیت هزینه‌های مسجد ویس قرنی شهر مریوان وقف کرد که به عنوان اولین وقف سال ۱۴۰۳ شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین واقف خیر اندیش جبار فاتحی یک باب مغازه با حق سرقفلی واقع در شهر مریوان به مساحت ۷ متر مربع را با نیت مساجد شهر مریوان وقف کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اعلام تعداد وقف‌های جدید سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته ۷۸ وقف جدید در استان کردستان به ثبت رسید که از این تعداد ۳۱ مورد مربوط به شهرستان سقز، ۱۹ مورد شهرستان مریوان، ۱۲ مورد شهرستان بیجار و چهار وقف نیز در شهرستان بانه به ثبت رسیده که بیش از ۹۰ درصد نیات وقف‌های ثبت شده برای مساجد استان بوده‌اند.

حجت‌الاسلام کاروند با اعلام آمار وقف‌های استان کردستان گفت: در کردستان ۲ هزار و ۵۲۹ موقوفه وجود دارد که ۲ هزار و ۴۰۲ وقف متصرفی و ۱۲۷ موقوفه غیر متصرفی است. همچنین ۲۰ هزار و ۹۵ رقبه متصرفی، ۲۰ هزار و ۷۹۷ رقبه غیرمتصرفی و ۱۲۲ رقبه اشتراک التولیه در کردستان وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: از آمار ۲ هزار و ۵۲۹ موقوفه کردستان ۷۴۶ موقوفه، یک‌هزار و ۶۵۳ مسجد ،۳۷ حسینیه، ۳ زینبیه، ۱۵ تکیه ،۷۱ آرامستان و یک دارالقرآن به چشم می‌خورد.

کد خبر 6087184

دیگر خبرها

  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • احداث مرکز بستر درمانی شهر مارگون به همت خیر لبنانی
  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • ثبت۲ وقف جدید در کردستان
  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری