Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مریم ملکی، معلم جوان قزوینی است که این روزها با اهدای 3 دستگاه تبلت به دانش‌آموزان نیازمند کلاسش در مدرسهٔ بیاضیان3، نام او بر سر زبان‌ها افتاده است. ملکی معلم مدرسهٔ دانش‌آموزان استثنائی است و دلی به وسعت دریا دارد، معلمی 40 ساله با 16 سال تجربهٔ آموزش به دانش‌آموزان استثنائی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: با توجه به این‌که بنده به دانش‌آموزان استثنائی تدریس می‌کنم و با توجه به شرایط شیوع کرونا در جامعه، مشاهده کردم برخی از دانش‌آموزان کلاسم به‌دلیل نداشتن گوشی‌های هوشمند ناچارند جهت ادامه تحصیل به‌صورت حضوری به مدرسه بیایند و در این شرایط بحرانی، سلامتی آن‌ها تهدید می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر، متأسفانه برای دانش‌آموزان استثنائی هیچ آموزشی در مدرسهٔ تلویزیونی ایران برنامه‌ریزی نشده است تا آنان نیز بتوانند از این فضا استفاده کنند و آموزش‌های لازم را ببینند.

ملکی ادامه داد: در این شرایط بنده با همراهی همسرم تصمیم گرفتیم به این دانش‌آموزان کمک کنیم تا بتوانند از طریق دستگاه‌های هوشمند در منازل خود ادامه تحصیل دهند تا سلامتی آن‌ها به مخاطره نیفتد، زیرا خانواده‌های آنان به‌دلیل مشکلات مالی قادر به تهیهٔ این دستگاه‌ها نبودند.

وی یادآور شد: حتی برخی از این خانواده‌ها، دانش‌آموزان دیگری نیز در منزل داشتند که به‌دلیل عدم دسترسی به دستگاه‌های هوشمند ناچار به ترک تحصیل شده بودند.

این معلم خیر قزوینی عنوان کرد: بنده و همسرم این دانش‌آموزان را مانند فرزندان خود می‌دانیم، زیرا تمام دانش‌آموزان ایران‌زمین فرزندان این آب و خاک هستند و لازم است همهٔ ما برای سربلندی و موفقیت آن‌ها گام برداریم.

او اظهار کرد: بنابراین تصمیم گرفتیم با اهدای تبلت به این عزیزان، آن‌ها را در ادامه تحصیل یاری کنیم؛ ذوق و شوق این دانش‌آموزان پس از اهدای این تبلت ها وصف ناشدنی بود و اکنون دائماً در فضای مجازی برای مباحث درسی با بنده در ارتباط هستند و انگیزهٔ مضاعفی برای درس خواندن گرفته‌اند.

ملکی خاطرنشان کرد: اکنون در مدرسهٔ ما 9 دانش‌آموز دیگر نیز جهت ادامه تحصیل نیازمند دستگاه‌های هوشمند هستند که بنده با کمک همسرم در صدد هستیم به یاری خدا 2 دستگاه تبلت دیگر برای 2 تن از دانش‌آموزان نیازمند تهیه کنیم تا آنان نیز بتوانند از آموزش‌های مجازی استفاده کنند.

این معلم قزوینی تصریح کرد: حیف است دانش‌آموزان بخواهند به‌خاطر نداشتن یک دستگاه گوشی از درس خواندن باز بمانند، به‌عنوان یک معلم به همهٔ هم‌وطنان عزیزی که از تمکن مالی بالاتری نسبت به دیگر اقشار جامعه برخوردارند توصیه می‌کنم در این شرایط بحرانی به یاری دانش‌آموزان نیازمند بشتابند تا شاهد این موضوع دردناک نباشیم که آینده‌سازان این مرز و بوم به‌دلیل فقر از تحصیل محروم شوند، حتی خانواده‌ها می‌توانند به‌صورت اشتراکی با جمع‌آوری مبالغی به دانش‌آموزان نیارمند کمک کنند و برای آنان گوشی یا تبلت‌های دانش‌آموزی تهیه کنند.

وی در ادامه تأکید کرد: بنده معتقدم در این دنیا هر قدمی که برداریم نزد خدا گم نمی‌شود و هم‌چنین بی‌شک دعای این دانش‌آموزان استثنائی که فرشته‌های روی زمین هستند، تا ابد پشت سر ما خواهد ماند و اجر معنوی آن محفوظ است.

این معلم خیر قزوینی بیان کرد: سال گذشته نیز بسیاری از دانش‌آموزان مدرسهٔ ما به‌دلیل نداشتن دستگاه‌های هوشمند نتوانستند سال تحصیلی را به پایان برسانند و در سال تحصیلی جدید ناچار شدند در همان پایه بمانند، مشخص نیست تا چه زمانی قرار است ما با شرایط کرونایی مجبور به تدریس و تحصیل باشیم، بنابراین وجود این دستگاه‌ها در خانواده‌ها الزامی است و بنده تصمیم گرفتم این هدیه را از سوی خودم در این خانواده‌ها به یادگار بگذارم.

وی در پایان گفت: بنده به هیچ‌وجه تمایل به رسانه‌ای کردن این ماجرا نداشتم، چون معتقد بودم اجر معنوی آن کاسته می‌شود، اما به‌دلیل فرهنگ‌سازی و الگوسازی حاضر به رسانه‌ای کردن آن شدم؛ امیدوارم همهٔ ما بتوانیم در این راستا و در این شرایط بحرانی از نیازمندان دستگیری کنیم و اجازه ندهیم هیچ دانش‌آموزی به‌خاطر شرایط اقتصادی ترک تحصیل کرده و یا دچار افت تحصیلی شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین اهدای تبلت به دانش آموزان آموزش مجازی شاد دانش آموزان استثنائی دانش آموزان نیازمند دستگاه های هوشمند دانش آموزان دانش آموزان ادامه تحصیل خانواده ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۲۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: استان زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل رتبه اول کشوری را دارد.

علی اسماعیلی امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) در نشست خبری به مناسبت روز معلم با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار همکار در حوزه تعلیم و تربیت آموزش‌وپرورش استان زنجان فعال هستند، اظهار کرد: در سال‌تحصیلی جاری بیش از ۲۲۷ هزار دانش‌آموز از پیش‌دبستانی تا پایه دوازدهم در استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه وقتی به معلمان به عنوان یک گروه مرجع نگاه شود به جایگاه تعلیم و تربیت نیز احترام گذاشته می‌شود، افزود: معلمان مسئولیت خطیر و سنگین انسان‌سازی را برعهده دارند و دانش‌آموزان به مثابه امانت در نزد آنان هستند.

او با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۱۸ کلاس درس را اداره نوسازی در استان تحویل داده است که آمار بی‌سابقه‌ای طی سالیان متمادی است، ادامه داد: برخی مدارس قدیمی و نیازمند به تخریب و بازسازی در استان وجود دارد که این موضوع دلایل خاص خود را دارد، درحالی‌که در سال‌های گذشته اعتبارات خوبی برای تخریب مدارس نامناسب و بازسازی و بهینه‌سازی فضای آنها اختصاص یافت اما در عمل این اعتبارات محقق نشد.

اسماعیلی با اشاره به جذب ۱۴۰ نفر در رشته‌های فنی و حرفه‌ای برای سال‌جاری، ابراز کرد: با قانون رتبه‌بندی تعداد مقاضیان برای ورود به آموزش‌وپرورش از دستگاه‌های دیگر افزایش یافته است. در این راستا ۱۰۰ نفر تقاضای خود را در این زمینه ثبت کرده‌اند که البته بر اساس مدرک تحصیلی و جدول شغلی موارد بررسی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هم اکنون مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر در استان وجود ندارد، تاکید کرد: هیچ مدرسه‌ای را به حال خود رها نکرده‌ایم و ۸ ملک شهری برای مولدسازی در قالب تهاتر و فروش و ‌... معرفی شده و منتظر ابلاغ از طرف تهران هستیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با بیان اینکه تعداد ورودی و خروجی نیروهای آموزش‌وپرورش به طور مدوام در حال تغییر است، افزود: امسال ردیف اختصاص داده برای استان زنجان مطابق خروج و بازنشستگی و احصای نیاز ۱۴۰۰ نفر است که از این تعداد اصولا ۷۶ درصد ردیف‌ها پر می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه در اوایل سال ورود مدارس شبانه‌روزی ۷۰ درصدی شهری و ۳۰ درصد روستایی بود، تصریح کرد: اینجا مسئله عدالت آموزشی مطرح است، امسال در نظر داریم ۶۰ درصد دانش‌آموزان مدارس نمونه دولتی شبانه‌روزی از قشر روستایی باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهدای ویلچر به خانه سالمندان توسط دانش‌آموزان مدرسه سمای سبز لاهیجان 
  • معلم عشایری که پدرانه مشق علم و ادب می‌کند
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • ۴۵ درصد دانش‌آموزان مازنی در فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم