Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@03:07:09 GMT

شرایط دریافت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی بازنشستگان

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۳۰۳۵

شرایط دریافت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی بازنشستگان

خبرگزاری تسنیم: شرایط و ضوابط دریافت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی ویژه بازنشستگان به شرح زیر اعلام شد.

- مبلغ وام صد میلیون ریال است و فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی یا وظیفه دریافت میکند، واریز خواهد شد.

- پرداخت اقساط وام ۳۶ ماهه با کارمزد سالیانه ۴% است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آن‌ها کمتر از یک سال گذشته، مجاز به ثبت نام نیستند.

- وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف می‌شوند، مجاز به ثبت نام نیستند.

- متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نگردیده است، مجاز به ثبت نام نیستند.

- فقط یکی از وراث وظیفه بگیر با رضایت سایر وراث وظیفه بگیر میتواند از وام استفاده کند؛ لذا متقاضی میبایست پس از دریافت «فرم تعهد وراث» و تکمیل آن توسط سایر وراث، فرم مذکور را به همراه تصاویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متعهدین (سایر وراث) جهت تأیید در اختیار مدیریت‌های صندوق در مرکز استان قرار دهد.

لازم به ذکر است تکمیل فرم "تعهد وراث" برای وظیفه بگیران بیش از یک نفر الزامی است.

- تنها در صورت ارائه فرم تعهد وراث و تأیید مدیریت‌های صندوق بازنشستگی در مرکز استان درخواست ثبت نام کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت.

- درخصوص وراث صغیر و محجور، اصل حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران درهنگام دریافت وام می‌بایست ارائه گردد.

- «بازنشسته» متقاضی که علاوه بر حقوق بازنشستگی خود به همراه سایر وراث از حقوق وظیفه استفاده میکند، به منظور امکان بهرهمندی یک نفر از وراث وظیفه بگیر از تسهیلات وام ضروری، توصیه میشود «بازنشسته» متقاضی، از «دفتر کل بازنشستگی» خود اقدام به ثبتنام کند.

- «وظیفه بگیر» متقاضی که علاوه بر اینکه به تنهایی از دفترکل اول حقوق وظیفه دریافت میکند، به اتفاق وراث دیگر از دفترکل دوم نیز حقوق وظیفه دریافت میکند. توصیه میشود «وظیفه بگیر» متقاضی، از «دفتر کل اول» اقدام به ثبت نام کند تا امکان ثبتنام یک نفر از مابقی وراث وظیفه بگیر از «دفترکل دوم» فراهم گردد.

-ذکر شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه الزامی است.

- تسویه حساب قبل از پایان اقساط وام ضروری دریافتی در سنوات گذشته، مشمول مقررات مالی بانک خواهد بود.

- ثبتنام در سامانه، حقی را برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد.

- پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهرهمندی از سایرتسهیلات، میزان حقوق و ... مورد بررسی و اولویتبندی قرار گرفته و بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی در سامانه اعلام میشود.

انتهای پیام/

منبع: فردا

کلیدواژه: بازنشستگان تسهیلات بازنشستگان وراث وظیفه بگیر ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۳۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات جدی خانه کارگر است

ایسنا/زنجان رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگری و قائم مقام دبیرکل خانه کارگر گفت: یکی از موضوعات مورد توجه خانه کارگر در کنار دفاع از حقوق کارگران موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بوده که از مطالبات جدی ما است.

حسن صادقی امروز (پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه)  در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان خانه کارگر استان زنجان با اشاره به خدمات و فعالیت‌های خانه کارگر برای تامین امکانات رفاهی جامعه هدف، عنوان کرد: همه تلاش  خانه کارگر مبنی بر مطالبه حقوق کارگران است که این مطالبه‌گری با حفظ خطوط قرمز دنبال می‌شود.

وی با اشاره به موضوع افزایش حقوق کارگران و انتقاد از نحوه افزایش دستمزد کارگران، اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد توجه خانه کارگر در کنار دفاع از حقوق کارگران، موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی  است که از مطالبات جدی ماست.

در ادامه این مراسم دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان نیز با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار نفر در استان زنجان عضو مستقیم تشکیلات خانه کارگر هستند، تصریح کرد: با احتساب خانواده اعضای خانه کارگر زنجان، در مجموع بیش از ۵۰ هزار نفر در استان با این تشکیلات در ارتباط هستند.

اصغر نجاری با توضیح اینکه تحویل زمین ۴۰۰ مترمربعی برای احداث خانه کارگر پس از ۶ سال پیگیری در دولت سیزدهم محقق شد، افزود: پیش‌بینی می‌شود ساختمان خانه کارگر استان تا حدود سه سال آینده در صورت تامین اعتبارات به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • میزان ارز دانشجویی اعلام شد+ جزئیات تازه در خصوص نحوه دریافت
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات جدی خانه کارگر است
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی / مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟