Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از ورود پلیس به معاملات کاغذی «طلای آب شده» و همچنین دستگیری ۱۰۰ نفر از دلالان ارزی خبر داد.

به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت  به اشراف اطلاعاتی این پلیس و رصد التهابات بازار سکه و ارز اشاره و اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که پلیس امنیت اقتصادی پیگیری می‌کند بحث دلالان ارزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس پلیس ‌امنیت اقتصادی پایتخت تصریح کرد: دلالان ارزی هم اکنون تغییر شیوه کار داده و از‌‌ فضای حقیقی به فضای مجازی آمده و با ایجاد کانال در فضای مجازی سعی دارند بازار سکه و ارز را ملتهب کنند.

سرهنگ کارآگاه ولی پور گودرزی اعلام کرد: با اشراف اطلاعاتی و مستند سازی از ابتدای سال تاکنون ۱۰۰ نفر از دلالان ارزی را‌‌ شناسایی و با و با دستور مقام قضایی دستگیر کرده و مقدار ارز کشف شده را تحویل بانک مرکزی داده‌ایم.

وی به‌‌ التهابات بازار طلا اشاره و اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود در بحث بازار طلا« طلای آب شده» و بحث معاملات کاغذی این‌‌ که بر سر طلای آب شده صورت می گیرد؛ طلای آب شده بخشی از معاملات بازار است ولی تعدادی با ایجاد اتاق های کاغذی عملاً پولی را وارد بازار نکرده و طلایی را جابجا نمی کنند بلکه با مبلغ بسیار کمی وارد معاملات شده و معاملات کاغذی را انجام می دهند.

سرهنگ کارآگاه علی پور گودرزی گفت: شیوه کار این افراد به اینگونه است که در یک معامله ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلو طلای آب شده را معامله کرده و مابه تفاوت می‌گیرند و با معامله صوری خود عملاً بازار طلا را ملتهب می کنند.

دستگیری 100 نفر از دلالان ارزی در تهران/ ورود پلیس به معاملات کاغذی« طلای آب شده»

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت اعلام کرد: در هفته جاری سه تا چهار نفر از نفرات اصلی معاملات کاغذی طلای آب شده شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی با تاکید بر این مطلب که معاملات کاغذی ممنوع است خاطرنشان کرد:مردم به هیچ مورد نباید وارد این معاملات کاغذی شوند چرا که برای آنها سودی ندارد فقط سود در اختیار آن چند نفری است که با ملتهب کردن بازار منفعت خود را کسب می‌کند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا اقتصادی رکنا بازار فضای مجازی مستند اخبار حوادث ارز پلیس تهران مرد پلیس تهران دلال ارزی عکس فیلم تهران ماه پلیس زن ایران کرونا تلگرام قیمت خودرو معاملات کاغذی امنیت اقتصادی دلالان ارزی طلای آب شده پلیس امنیت رئیس پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۴۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت مامور قلابی مسلح در بزرگراه حکیم تهران

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک مامور قلابی با یک قبضه کلت کمری خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ حسین مافی در تشریح جزئیات این خبر گفت: روز گذشته ماموران گشت کلانتری ۱۳۹ مرزداران درحین گشت‌زنی در محدوده بزرگراه شهید حکیم تهران بودند که به  یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی که درحال پرسه زنی بود مشکوک شده و رفتار آن را تحت نظر قرار دادند. همزمان پلاک موتورسیکلت نیز مورد استعلام قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از استعلام پلاک موتورسیکلت مشخص شد که موتورسیکلت دارای سابقه سرقت است، گفت:‌در همین راستا عوامل انتظامی سریعا وارد عمل شدند و موتورسیکلت را متوقف کردند. در این حین راکب موتورسیکلت خود را نظامی و از پرسنل یکی از ارگان‌های نظامی معرفی کرد اما بررسی‌های به‌عمل آمده نشان داد که این فرد سابقه عضویت در هیچ یک از ارگان‌های نظامی را ندارد. 

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به بازرسی از کوله پشتی همراه متهم، گفت: ماموران در جریان بازرسی از کوله پشتی این فرد یک قبضه سلاح کلت کمری به‌همراه دو خشاب، ۲۶ فشنگ جنگی و یک دستگاه بیسیم را کشف و ضبط کردند.

مافی ادامه داد: متهم به همراه موتورسیکلت و اسلحه کشف شده به کلانتری منتقل شد و تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهم همچنان ادامه دارد.

وی به مردم توصیه کرد که در صورت مواجه شدن با افراد نظامی، حتما درخواست مشاهده کارت شناسایی و حکم ماموریت کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، سریعا موضوع را به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات
  • تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در این بزرگراه تهران
  • بازداشت شرور تیرانداز در فرحزاد
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در بزرگراه حکیم تهران
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت؛ تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳
  • «قرارداد سلف ارزی» چگونه به ثبات بازار ارز کمک می‌کند؟
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده خواهی مسئولان و دلالان