Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: با وجود موجودی مناسب دام و کاهش تقاضای خرید دلیلی برای افزایش قیمت گوشت وجود ندارد.

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشوراز فراوانی دام در کشور خبر داد و گفت: علی رغم آنکه میزان موجودی دام در کشور بالاست، اما دامداران به سبب جو روانی حاکم بر بازار و گرانی گوشت به دنبال عرضه دام با نرخ‌های بالا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با وجود کاهش مصرف گوشت در پی شرایط نامساعد اقتصادی و فراوانی دام، قیمت گوشت تحت تاثیر برخی مسائل همچون نبود نهاده با نوساناتی در بازار روبرو شده است.

پوریان ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید گوشت برزیلی با نرخ ۹۰ هزار تومان از بازار کرد، درحالیکه گوشت داخلی را با نرخ ۷۲ هزار و ۵۰۰ تومان از دامداران خریداری می‌کند که همین امر جو بازار را تحریک کرده است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور با انتقاد از فاصله چشمگیر قیمت تولید تا بازار بیان کرد: در حال حاضر ۳۳۵ هزار راس دام پروار گوشتی در کشور داریم که با زایش‌های پاییز بر این‌جمعیت افزوده می‌شود که این امر نشان می‌دهد دلیلی برای افزایش قیمت نیست.

به گفته وی، با توجه به فراوانی عرضه دام و کاهش تقاضا پیش بینی می‌شود که جو روانی بازار مبنی بر گرانی گوشت طی روز‌های آتی فروکش کند.

پوریان ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد از زمانیکه قیمت دام افزایش یافته است، دام جهت کشتار وارد کشتارگاه نمی‌شود.

این مقام‌مسئول در پایان با اشاره به اینکه قیمت گذاری دام انجام‌ نمی شود، تصریح کرد: این در حالی است که قیمت هر کیلو دام سبک در هفته گذشته قبل از التهابات بازار ۴۰ هزار تومان، دام سنگین ۳۵ هزار تومان، لاشه گوسفندی ۸۲ تا ۸۳ هزار تومان و لاشه گوساله ۷۰ هزار تومان بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۴۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت گوشت قرمز، امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ شامل گوسفند زنده، ران گوسفندی، سردست گوسفندی، دنبه گوسفندی، قلوه گوسفندی، شقه گوسفندی، پرده گوسفندی، چرخ کرده گوسفندی بدون چربی و فیله گوسفندی اعلام شد.

منبع: انتخاب

tags # گوشت قرمز سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • کاریکاتور/ گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • قیمت گوشت مرغ امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت