Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@05:59:31 GMT

ترکیه آزمایش سامانه موشکی اس ۴۰۰ را تایید کرد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۴۳۱۸

به گزارش مهر، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه با تایید آزمایش سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ به بلومبرگ گفت: این سامانه روسی قرار نیست با سیستم ناتو ادغام شود.

وزیر دفاع ترکیه همچنین تایید کرد آزمایش این سامانه تنها با هدف آزمایش مسائل تکنیکی و فنی صورت گرفته است.

این اقدام ترکیه در حالی صورت گرفته که پیشتر آمریکا تهدید کرده بود در صورتی که آنکارا سامانه موشکی اس ۴۰۰ را از روسیه خریداری و مورد استفاده قرار دهد، با مجازات‌های واشنگتن روبه‌رو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آکار در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد اس ۴۰۰ کارایی مشابه اس ۳۰۰ را دارد که بسیاری از کشورهای اروپایی از آن استفاده می‌کنند.

روابط ترکیه و متحدانش در ناتو در یک سال گذشته به دلیل تصمیم آنکارا مبنی بر خرید سیستم دفاع هوایی پیشرفته روسی اس ۴۰۰ به سردی گراییده است. ایالات متحده می‌گوید این سیستم می‌تواند توسط روسیه برای به دست آوردن جزئیات طبقه‌بندی و برنامه‌های جت‌های لاکهید مارتین اف ۳۵ مورد استفاده قرار گیرد.

بر همین اساس آمریکا تصمیم گرفت ترکیه را از برنامه جت‌های اف ۳۵ خود حذف کند.

آکار در بخش دیگری از این گفتگو به احتمال خرید سامانه پدافند موشک هوایی پاتریوت از ایتالیا و فرانسه اشاره کرد و افزود: «ممکن است ما مذاکراتی با آمریکا برای خرید این سامانه از آمریکا داشته باشیم».

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: اس ۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۴۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد

میترا عقیلی مدیر کل استاندارد قزوین گفت: به منظور صدور گواهینامه تایید نوع خودرو، تولید کننده علاوه بر رعایت الزامات مربوط به تایید نوع محصول، ملزم به رعایت سیستم تطابق تولید بوده و بسته به نوع محصول تولیدی، متقاضی باید تایید نوع، روش و برنامه مناسب تطابق تولید را تهیه کند.

وی اضافه کرد: شرکت‌های بازرسی اداره استاندارد از برقراری سیستم اعمال کنترل‌های لازم و کافی به منظور تضمین تطابق تمامی محصولات با نوع تایید شده و اثر بخشی سیستم‌های مدیریت کیفیت در طول مدت اعتبار تاییدیه را نظارت خواهند کرد.

مدیرکل استاندارد قزوین بیان کرد: در بازرسی از واحد‌های تولیدی استان قزوین پس از بررسی مدارک و مستندات و همچنین انجام آزمون‌های تایید نوع خودرو، در کمیته علایم نخستین تایید نوع استان برای شرکت بهمن دیزل و خودرو‌های کشنده صادر شد.

عقیلی یادآور شد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل تایید نوع وسایل نقلیه، صدور تایید نوع از تاریخ یکم دی ماه ۱۴۰۲ به ادارات کل استان‌ها واگذار شده است.

هدف از تدوین این دستورالعمل تعیین رویه‌ای برای صدور گواهینامه تایید نوع و کنترل تطابق تولید وسایل نقلیه تولید داخل به منظور حصول اطمینان از تداوم تولید طبق شرایط و ویژگی‌های تایید شده براساس استاندارد ملی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات