Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای تحقق هر مساله ای در حوزه های اجتماعی، سلامت و حتی اقتصاد نیاز مهم به فرهنگ سازی به چشم می خورد که لازمه آن توجه به رشته های علوم انسانی و اجرایی سازی مقالات پژوهشی این حوزه است.

علوم انسانی باعث توسعه سرمایه اجتماعی و ارتقای فرهنگ جامعه می شود که در ایران مغفول مانده و در میان مسایل کلان کشور مشاهده نمی شود در حالی که شاید توجه به این حوزه و بهره گیری از آن بسیاری از معضلات همچون آسیب های اجتماعی را باعث نمی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام حسینعلی سعدی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در خصوص تاثیرات توجه به مبانی علوم انسانی در کشور و مغفول ماندن این موضوع در جامعه تصریح کرد: در حوزه بهره گیری از علوم انسانی در مدیریت کشور نیاز اساسی به گفتمان سازی داریم.

وی افزود: زمانی که تخصیص امکانات به سمت رشته های غیر علوم انسانی می رود و فرصت های شغلی تنها برای برخی حوزه ها محقق می شود امکان تحقق و هدایت استعدادها به سمت علوم انسانی کاهش پیدا می کند که نیاز به تغییر نگرش فرهنگی وجود دارد.

مطالبه‌گری مشخصه اصلی دانشجوی تراز انقلاب است

رییس دانشگاه امام صادق (ع) تاکید کرد: دانشجویان نقش بسزایی در فرهنگ سازی در جامعه دارند در این راستا علاوه بر آموزش توجه به جنبه های تربیتی آنها نیز حائز اهمیت است. در این زمینه سند اهداف تربیت دانشجو در دانشگاه امام صادق (ع) در چند روز گذشته با تلاش معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تدوین شد که در بخشی از آن موضوع مطالبه گری و عدالت خواهی دانشجویان ارائه شده است.

سعدی ادامه داد: همچنین در این سند به موضوعاتی همچون تربیت عبادی، تربیت اخلاقی، تربیت اعتقادی، تربیت علمی و عقلانی، تربیت گرایشی و عاطفی، تربیت زیستی و جسمانی، تربیت هنر و زیبایی شناختی نیز اشاره شده است.  

وی با بیان این که یکی از مشخصه‌های اصلی دانشجوی تراز انقلاب موضوع مطالبه گری است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت دانشجویی و حوزه تخصصی با کار تشکیلاتی دانشجویان می توانند مطالبه گری آرمان های اصلی و دغدغه های مردم را از مجموعه حاکمیت داشته باشند که دانشجویان نقش بسیار مهمی در این موضوع دارند.

رییس دانشگاه امام صادق (ع) به شرایط شیوع کرونا و حضور نداشتن حداکثری دانشجویان در دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: دانشجویان با استفاده از فضای مجازی می توانند ارتباطات لازم را در خصوص فعالیت های فرهنگی و تشکیلاتی داشته باشند به نوعی آرایش و شیوه فعالیت ها تغییر کرده اما دانشجویان می توانند همچون گذشته نقش آفرینی لازم را با رعایت پرتکل ها و استفاده از فضای مجازی داشته باشند.

سعدی با یادآوری سند تربیتی دانشجو در دانشگاه امام صادق (ع) تصریح کرد: این سند در بخشی از حوزه ها آماده عملیاتی شدن است و بخشی از آن مستلزم حضور دانشجو در محیط دانشگاهی است اما از نظر اجرایی از هم اکنون قابل اجرا است.

وی همچنین درباره مصاحبه های دکتری این دانشگاه گفت: مصاحبه دکتری با دانشجویان انجام شده و حدود ۵۰ نفر در پردیس برادران برای جذب نهایی شده اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشجو دانشگاه امام صادق علوم انسانی پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشجو دانشگاه امام صادق علوم انسانی ویروس کرونا دانشجو دانشگاه امام صادق علوم انسانی اخبار کنکور دانشگاه امام صادق علوم انسانی مطالبه گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۴۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند در فضای مجازی گفت: برنامه‌های ویژه ای در حوزه‌ آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا نصیرزاده در اولین جلسه شورای سیاستگذاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با تقدیر و تشکر از زحمات بسیج دانشجویی این واحد اظهار کرد: احیای پایگاه‌های بسیج در سطح دانشگاه اولین مطالبه از بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد ارومیه است.

وی افزود: تشکیلات‌سازی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی ۳ اصل مهم بوده که باید در برنامه‌ی اجرایی حوزه‌های بسیج دانشجویی مورد توجه قرار گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی با تأکید بر اخلاق مداری در بدنه بسیج دانشجویی گفت: دانشجوی بسیجی باید از جنبه‌های علمی، اخلاقی و اعتقادی در دانشگاه الگو قرار بگیرد و از ایجاد حاشیه پرهیز کند.

نصیرزاده ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند در فضای مجازی تصریح کرد: برنامه‌های ویژه ای در حوزه آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت، همچنین درحال برنامه‌ریزی و تشکیل اتاق فکر برای بسیجیان ادوار هستیم تا ضمن استفاده از تجربیات، ارتباط ما با این دانشجویان نیز حفظ شود.

کد خبر 748048

دیگر خبرها

  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با گروه های آزمایشی ریاضی و انسانی
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم