Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عدم ثبات در قیمت‌ها را می‌توان از تفاوت حدی در قیمت‌های اعلامی در آگهی‌های فایل شده دریافت چرا که در برخی موارد حتی برای خودروهایی با قیمتهایی پاییز از ۱۵۰ میلیون تومان ، تفاوت قیمتی برابر با۱۰ میلیون تومان مشاهده می‌شود.

پیش از این سعید موتمنی رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران به خریداران توصیه کرده بود به دلیل غیر منطقی بودن قیمت‌ها از خرید خودرو خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال نوسان کاهشی  دلار هر چند زمینه را برای کاهش اندک قیمت‌ها فراهم کرد اما بازگشت قیمت دلار، روند رو به رشد توام با رکود را به بازار برگرداند.بسیاری از فعالان این بازار معتقدند قبمت‌ها در این بازار فعلا دل‌به‌خواه تعیین می‌شود و خودروهای مونتاژی و خارجی به واسطه ممنوعیت واردات با قیمت‌های عجیب و غریب روبرو هستند.

 «نعمت‌الله کاشانی» نائب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران نیز معتقد است ‌در چنین فضایی، به خریداران هم توصیه می‌شود خرید خود را به تعویق بیاندازند، هرچند حدود سه ماه است که در عمل بازار قفل بوده و در رکود کامل است.

معامله‌گران معتقدند قیمت‌ها در بازار رابطه مستقیمی با دلار پیدا کرده‌اند و قیمت خودرویی چون پراید نیز بلافاصله با افزایش قیمت‌ دلار روندی افزایشی را تجربه می‌کند. 

با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد حتی کسانی که به قصد سرمایه‌گذاری به بازار خودرو ورود کرده بودند نیز نمی‌توانند پول خود را نقد کنند چرا که نقد شوندگی خودرو در سه ماه اخیر به شدن کاهش یافته است.

بسباری از فعالان بازار معتقدند تا زمانی مه بازار ارز به وبات نرسد، وضعیت بازار خودرو تغییر نمی‌کند اما با این حال این نکته را نیز مورد اشاره قرار می‌دهند که ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو همواره کمتر از انتظار بوده است.

قیمت خودرو تحت تاثیر ماهش تولید، افزایش تورم و رشد قیمت دلار و ممنوعیت واردات خودرو امسال افزایشی عجیب و قابل توجه را تجربه کرد به طوری که رشد قیمت ارزان‌ترین خودروی بازار یعنی پراید در هفت ماه اخیر نزدیک به ۹۰ میلیون تومان بوده است.

۲۲۳۲۲۳

کد خبر 1446780

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران خودرو واردات خودرو بازار خودرو خودرو سایپا پیش فروش خودرو بازار خودرو قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۵۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیم سکه همچنان در صدر تقاضا

به گزارش همشهری آنلاین، ظرف چند سال گذشته به‌دلیل رشد شدید قیمت سکه، تقاضا برای خرید نیم و ربع سکه در بازار افزایش یافته و این موضوع سبب شده است که حباب این دو محصول بیشتر از سکه طرح قدیم و جدید باشد. حالا تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهند که در بازار مبادله ارز و طلا نیز بیشترین تقاضا مربوط به نیم‌سکه است. طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، از زمان آغاز نخستین جلسه حراج سکه تا کنون طی ۱۰جلسه حراج، ۱۱۷هزار و ۷۴۲قطعه سکه فروخته شده که ربع سکه پرتقاضاترین قطعه بوده است.

مروری بر سایر اخبار اقتصادی نیز نشان می‌دهد اغلب تحلیلگران برآورد می‌کنند قیمت طلا و ارز در روزهای آینده کاهش یابد. عباس مسعودی، عضو هیأت‌مدیره اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در این‌باره می‌گوید: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، دلیلی برای التهاب بازار و افزایش قیمت وجود ندارد. عده‌ زیادی از تحلیلگران معتقدند بحران‌ها توسط سیاستمداران قابل کنترل است؛ در نتیجه این افراد روند بازار ارز و قیمت طلا را نزولی پیش‌بینی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده

همچنین طبق اعلام بانک مرکزی آستانه مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، از تمامی حساب‌های سپرده غیرتجاری متعلق به مشتری حقیقی در هر مؤسسه اعتباری با افزایش دوبرابری تا ۲میلیارد ریال به‌صورت روزانه و ۱۰میلیارد ریال به‌صورت ماهانه مجاز شد.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرد: سال قبل بیش از ۴میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار ارز برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی تامین کرده است.

همچنین طبق اعلام بورس کالای امروز ۱۵۰۰کیلو زعفران در بورس کالا عرضه خواهد شد. این سبد زعفران که مربوط به تولیدات استان خراسان رضوی است، با قیمت پایه ۹۴میلیون تومان در ازای هر کیلوگرم و با حداقل خرید ۱۰کیلوگرم عرضه می‌شود.

محمود سیجانی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز گفت: سال گذشته ۲۰۰واحد راکد در استان تهران احیا شد و برای امسال هم ۲۰۰واحد دیگر پیش‌بینی شده است.

کد خبر 846766 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ارز - بازار داخلی قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت

دیگر خبرها

  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • اثر دلار کاهشی بر قیمت خودرو‌های پرطرفدار داخلی
  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد