Web Analytics Made Easy - Statcounter

سی‌سومین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان به کار خود پایان داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، شامگاه امروز جشنواره 33 فیلم کودکان و نوجوانان درحالی به کار خود پایان داد که بخش قابل توجهی از این جشنواره برای اولین بار به صورت آنلاین برگزار شد. این مراسم به صورت آنلاین و بدون حضور جمعیت برگزار و از فضای مجازی پخش داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم با سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیات قرآن توسط یک قاری نوجوان آغاز شد.

بعد از تلاوت قرآن، مجری برنامه محمدرضا مقدسیان برنامه را آغاز کرد و از علیرضا تابش دبیر جشنواره درخواست کرد تا برای ایراد سخنان خود حاضر شود.

تابش در سخنان خود اشاره کرد که این جشنواره اولین جشنواره آنلاین تاریخ سینمای کشور است. این جشنواره که با خانواده‌ها در خانه در ارتباط بود نظرات بچه‌ها را جویا شد و با همکاری آنان برگزار گردید.

وی ادامه داد که این جشنواره با سمت و شیوه کار خود در مسیر گام دوم انقلاب حرکت کرده است. گزارش تحلیلی این دوره از جشنواره به زودی اعلام خواهند کرد اما در ترجیح می‌دهم که گزارشی از آنچه رخ داده است را بیان کنم.

بی‌تردید با توجه به توسعه فضای مجازی و امکان آنلاین و VODها سینما را به صورت جدید توسعه بخشید. با این امکانات نیز می‌توان سبد مصرف فرهنگی خانواده‌ها را بالا برد. باید فاصله میان کودکان و نوجوانان و برگزارکنندگان جشنواره کوتاه شود. اتفاقی که در این دوره از جشنواره رخ داده است. البته در هر اقدام تازه‌ای مشکلات و معایبی دارد که برای اولین بار طبیعی است. می‌توانستیم با انفعال در مقابل کرونا جشنواره را تعطیل کنیم اما وظیفه خود می‌دانستیم که این جشنواره را برگزار کنیم تا نشاط در جامعه زنده باشد. خدا را شاکریم که هر چه در توان داشتیم انجام دادیم.

در پایان تابش از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی و وزارت بهداشت و ارتباطات، سازمان صداوسیما و دیگر مسئولین تشکر کرد.

بازیگر نوجوان فیلم خورشید از مردم خواست به سفر نروند

این گزارش در حال تکمیل است...

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سینما جشنواره فیلم کودک فیلم سینما جشنواره فیلم کودک فیلم کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۶۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در این مراسم افزود: شعر سعدی با وسعت اطلاعات او در حوزه‌های مختلف شخصیت خاصی از او ساخته بود، شعر سعدی در موضوعات مختلف سروده شده است، کمتر موضوعی می‌توان پیدا کرد که سعدی درباره آن سخن نگفته باشد.
محمود شالویی گفت: آغاز برنامه‌های سعدی در روز جمعه ۳۰ فروردین ‌در آرامگاه سعدی بوده است، تا امروز که اختتامیه آن برگزار می‌شود. به کوشش انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از اول اردیبهشت جاری مصادف با روز بزرگداشت سعدی، به مدت یک هفته، رویدادهای مختلف و متنوعی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه سعدیه شیراز، دانشگاه علامه طباطبائی(ره)، موسسه فرهنگی اکو و سفارت هندوستان در ایران، در پاسداشت مقام فرهنگی، ادبی و حکمی این شاعر بلندآوازه ایرانی برگزار شده است.‌
رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی افزود: بهتر است در کتاب های درسی آموزش هایی از بوستان، گلستان و شاهنامه گنجانده شود تا دانش آموزان با این شاعران آشنا شوند. بیان آثار سعدی برای نوجوانان امروز ما کمی سخت است پس اشعار سعدی باید با زبانی ساده بازسازی شوند.
در پایان این مراسم از حسن انوری و همسر غلامحسین یوسفی قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • 60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند
  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ امشب
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک