Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین اختتامیه سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، عصر امروز دوم آبان‌ماه در پردیس موسیقی، تئاتر باغ کتاب با حضور حداقلی حاضران برگزار و به صورت آنلاین پخش شد.

خبرگزاری میزان - آیین اختتامیه سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، عصر امروز دوم آبان‌ماه در پردیس موسیقی، تئاتر باغ کتاب با حضور حداقلی حاضران برگزار و به صورت آنلاین پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، تیزر جشنواره پخش شد. سپس مراسم با اجرای محمدرضا مقدسیان رسما آغاز شد.

علیرضا تابش دبیر جشنواره۳۳ گفت: کودکان و نوجوانان عزیز و والدین حاضر در خانه سینماگران و همکاران در دبیرخانه در دیگر بخش‌های جشنواره به عنوان دبیر سی و سومین دوره جشنواره در برابر شما ایستاده‌ام. برای رسیدن به این نقطه تردید‌ها و هراس‌های فراوان داشتیم. مسیری را باید می‌پیمودیم که کسی آن را طی نکرده بود.

او گفت: وی او دی‌ها می‌توانند مستقیم و بی‌واسطه نظر سینماگران را به مخاطبان برسانند. همه ما باید تلاش کنیم فاصله نگاه کودکان و بزرگسالان از آنچه که هست کمتر شود. داوری کودکان در این دوره باعث تصحیح نگاه ما شده است. باید به شما گوش دهیم و از شما بیاموزیم بی تردید این مسیر را ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

او تاکید کرد: می‌شد با انفعال و تسلیم جشنواره امسال را تعطیل کنیم، اما وظیفه ملی خود می‌دانستیم که باید تلاش خود را برای ایفای نقشمان برای زنده نگه داشتن امید و نشاط انجام دهیم و شکل جدیدی از برگزاری جشنواره ترکیبی آنلاین و فیزیکی تجربه کنیم.

تابش در سخنان خود از نقش هوشنگ مرادی‌کرمانی و ایرج طهماسب در ترغیب کودکان و نوجوانان برای پیوستن به دو کمپین جشنواره گفت و از وزیر ارشاد، رییس سازمان سینمایی، وزیر بهداشت، وزیر فناوری اطلاعات و شهردار تهران، شهردار اصفهان و دبیر ستاد مقابله با کرونا و همه کسانی که کمک کردند قطار جشنواره سی و سوم مسیر خود را به سلامت طی کند تشکر کرد.

در ادامه پس از صحبت‌های رائد فریدزاده مدیر بخش بین‌الملل جشنواره جایزه بخش سیفژ اهدا شد. جایزه سیفژ به فیلم سینمایی فریتزی از کشور آلمان تعلق گرفت و پیام تصویری برنده سیفژ نمایش داده شد.

در ادامه پیام شهردار اصفهان و رئیس شورای شهر اصفهان پخش شد. قدرت‌الله نوروزی در این پیام گفت: امسال ما اوج خلاقیت و ابتکار را شاهد هستیم. امروز جشنواره در همه خانه‌های اصفهان و ایران حضور دارد. در سراسر اصفهان شاهد تبلیغات این جشنواره بودیم که نشاط کودکان و نوجوانان زا فراهم کرد. خوشحالیم در این شرایط، جشنواره نشان داد که زندگی جاری است.

در بخش پویانمایی، پروانه زرین بهترین فیلم پویانمایی کوتاه به دلیل پرداختِ هنرمندانه‌ کارگردان به موضوع پیوند با طبیعت و دوستی با حیوانات و همچنین تکنیک بدیع و خلاقانه به مریم کشکولی‌نیا کارگردان فیلم قدم یازدهم اهدا شد.

پروانه زرین بهترین دستاورد فنی هنری برای انیمیشن لوپتو به عباس عسکری رسید. پروانه زرین بهترین بازیگر و دیپلم افتخار به روح‌الله زمانی برای بازی در فیلم خورشید تعلق گرفت.

عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه جشنواره۳۳ اظهار داشت: سینمای کودک و نوجوان ایران بخش مهمی از سینمای ایران است. بعد از انقلاب بیش از ۲۰۰ فیلم کودک و نوجوان ساخته شده که این اهمیت این سینما را نشان می‌دهد.

او در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: در سال ۹۸، ۹ فیلم کودک و نوجوان اکران شد. بخش مهمی از کسانی که در سینمای ایران به عنوان برجستگان شناخته می‌شوند کسانی هستند که در سینمای کودک و نوجوان حضور داشته‌اند. امسال این سینما تحت فضای کرونا بود و جشنواره هم با این فضا در تماس بود. اما تحت‌تاثیر این فضا، اتفاقاتی که می‌تواند مبدا تحولات تازه باشد، پدید آمد. فرصتی که از طریق فضای جدید برای امکان ارتباط فراملی پدید آمد و امکان ورود بهتر به بازار‌های جهانی را فراهم کرد. اگر چه در تجربه تهدید گونه پدید آمد، اما فرصتی جدید را برای سینمای ایران پدید آورد. من از کسانی که این فرصت را برای سینمای ایران و نگاه به افق‌های تازه پدید آوردند، تشکر می‌کنم.

خبر در حال تکمیل است////

برچسب ها: اخبار سینما سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران کودکان و نوجوانان کودک و نوجوان سینمای ایران پخش شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۶۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی

بیش از ۱۱ هزار کودک فلسطینی در جریان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیده یا مجروح شده اند. خبرنگار تسنیم در غزه به روایت قصه دو کودک فلسطینی که این روزها با خطر قطع عضو و مصائب و مشکلات ناشی از این دست و پنجه نرم می کنند، گفتگو کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، حملات کور رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ویژه مناطق مسکونی سبب شده تا بسیاری از زنان و کودکان ساکن غزه دچار قطع عضو شوند. «رکان» پسر 18 ساله فلسطینی نیز به رغم نجات یافتن از مرگ در جریان حملات موشکی رژیم صهیونیستی دو پای خود را بر اثر انفجار از دست داد.

 

.

 

 این نوجوان فلسطینی در تشریح جزئیات لحظه اصابت موشک های رژیم صهیونیستی به خبرنگار تسنیم در نوار غزه گفت: پهپاد اسرائیلی به ناگهان ما را هدف قرار داد، همه چیز پیش چشمانم قرمز شد، با آمدن نیروهای امداد رسان و مشاهده وضعیتم، همان اول متوجه شدم که پاهایم قطع شده اند. احساس کردم دیگر هیچ امیدی باقی نمانده است.

«ندا»، دختر نونهال فلسطینی نیز که دو ماه قبل در جریان حمله اسرائیل به اردوگاه المغازی غزه از ناحیه پا مجروح شده است، آرزو دارد تا پاهایش مثل روز اول سلامت خود را بازیابد.

او که هم اکنون با تلاش های کادر پزشکی بیمارستان شهدای الاقصی در تلاش است تا با بهبودی هر چه سریع تر پای خود خطر قطع عضو را از سر بگذراند به خبرنگار تسنیم گفت: وقتی از ناحیه پا مجروح شدم، درد بسیاری داشتم، دعا می کردم پاهایم به مانند روز اولش احیا شود؛ آرزو دارم راه بروم و پاهایم به روزهای اول خود بازگردد.

ایده‌های جالب مردم غزه در برابر توحش همه جانبه صهیونیستهانمایش جنایات صهیونیست‌ها پس از عقب‌نشینی از خان یونس

 

بیش از 11 هزار کودک در خلال تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیده اند و تقریبا به همین میزان نیز زخمی شده اند. با این حال بیشتر صدمات وارده به کودکان عمدتا آسیب هایی دائمی است که در نهایت به نقض عضو منجر می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران
  • قابهایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران | من زمان جنگ ویتنام هم به آمریکایی بودنم افتخار می‌کردم اما حالا...| تصاویر
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد
  • قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود