Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@17:32:59 GMT

اسرائیل هم روابط با اسرائیل را عادی کرد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۷۳۲۱

اسرائیل و سودان روابط خود را عادی سازی کردند.

به گزارش عصرایران، این اقدام با میانجیگری دونالد ترامپ رئیس ایالات متحده امریکا صورت گرفت.

سران اسرائیل، سودان و آمریکا در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که اسرائیل و سودان به قطع روابط پایان می دهند و یکدیگر را به طور کامل به رسمیت خواهند شناخت.

ترامپ گفت که سران اسرائیل و سودان به کاخ سفید خواهند آمد تا توافق عادی سازی روابط را امضا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین قرار است به زودی هیات هایی از اسرائیل و سودان با یکدیگر دیدار و درباره گام های عملی برقراری روابط میان دو طرف مذاکره کنند. مهمترین بخش این مذاکرات، برقراری پرواز میان اسرائیل و سودان و مشارکت اسرائیل در طرح های کشاورزی سودان است.

این پنجمین کشور در میان 22 کشور عربی است که روابط با اسرائیل را عادی می کند و اسرائیل را به رسمیت می شناسد. در دو ماه اخیر، امارات و بحرین نیز روابط با اسرائیل را عادی و آن را به عنوان یک کشور به رسمیت شناختند.
سال ها قبل هم مصر و اردن این کار را کرده بودند.

سودان در دوره ریاست جمهوری عمرالبشیر، از کشورهای خط مقدم مخالفت با اسرائیل بود اما عمرالبشیر در نتیجه کودتای نظامی و اعتراضات مردمی، برکنار و دولت موقت نظامی - غیرنظامی شکل گرفت.

سودان عمرالبشیر یکی از مسیرهای انتقال سلاح برای گروه های مقاومت فلسطینی و از حامیان آنها به شمار می رفت.

لینک کوتاه: asriran.com/0039pA

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سودان اسرائیل اسرائیل و سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۷۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: در اسرائیل هم دانشگاهیان معترض هستند

یادداشت روزنامه صهیونیستی یسرائیل هیوم تاکید می‌کند نه تنها در دانشگاه‌های غربی بلکه در داخل دانشگاه‌های اسرائیل هم معترضان زیادی از میان دانشگاهیان علیه اقدامات اسرائیل به چشم می‌خورند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، دکتر یوری وارتمن که روزنامه یسرائیل هیوم او را استاد و پژوهشگر میهمان در دانشگاه جنوب ولز در بریتانیا معرفی کرده در یادداشتی که امروز سه شنبه منتشر شد با اشاره به تظاهرات طوفانی که سرتاسر دانشگاه‌های ایالات متحده را در بر گرفته، از نگاه صهیونیستی خود ضمن اینکه طبق معمول این اقدام را تشبیه به دوره آلمان نازی می‌کند، اما اجبارا اعتراف می‌کند که این اعتراضات به نقطه جوش خود رسیده است.

او د رنوشتار خود اعتراف می‌کند، دانشگاه‌های معروف و معتبر در کشوری که امکانات آن نامحدود است و همچنان به عنوان ستاره دموکراسی، آزادی و تسامح محسوب می‌شود دیگر به محلی خطرناک برای دانشجویان و اساتید صهیونیست (که البته او آنها را یهودی نامیده) اعلام می‌کند، بدون آنکه به حضور قابل توجه دانشجویان یهودی در میان این دانشجویان معترض اشاره‌ای داشته باشد.

او در عین حال خبر می‌دهد که باید این مسئله را هم در نظر داشته باشیم که این پدیده تازه‌ای نبوده بلکه برای سالیان متمادی دانشگاه‌های آمریکا شاهد انتقادات گزنده‌ای علیه اسرائیل بوده است که بعد از 7 اکتبر به نقطه اوج خود رسیده است.

اودر ادامه نوشتار خود تاکید می‌کند، مسئله غم انگیز و حتی عصبانی کننده در این داستان آن است که منتقدین سالیان گذشته صرفا از میان مسلمانان و یا سازمان‌های دانشجویی مورد حمایت اخوان المسلمین در ایالات متحده نبودند بلکه آکادمیست‌ها و اساتید در میان آنها دیده می‌شود که بارها به اسرائیل سفر کرده و حتی یهودی هم هستند تا امروز شاهد این شرایط باشند.

در بخش دیگری از این یادداشت اعتراف شده است، دو ماه قبل از 7 اکتبر بود که این منتقدین تاکید کردند اسرائیل ساختاری نژاد پرست است که به دنبال پاکسازی نژادی است آنها از ایالات متحده هم خواستند تا کمک‌های نظامی خود را به اسرائیل متوقف کرده و از کمک به آن در سازمان ملل اجتناب ورزد، این اقدامات آکادمیست‌های اسرائیلی در راستای اعتراضات آنها به اصلاحات قضائی بود که دولت نتانیاهو آن را آغاز کرده بود.

این آکادمیست‌ها در آن زمان هم اعلام کرده بودند که اگر مشکل فلسطینیان در چارچوب طرح دو کشوری یا در چارچوب سیاسی دیگری حل نشود، خطر تبدیل شدن اسرائیل به یک ساختار دیکتاتوری وجود دارد.

این استاد دانشگاه طرفدار رژیم صهیونیستی همچنین اعتراف می‌کند، حتی بعد از حوادث 7 اکتبر هم این آکادمیست‌ها تاکید می‌کنند که امکان مقایسه بین این رخداد و نسل کشی یهودیان به دست نازی‌ها وجود نداشته و یک اقدام شکست خورده فکری و اخلاقی است.

واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویاندانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند

او در پایان هم آورده است: باید بگویم شرایط در دانشگاه‌های ایالات متحده خشم آور است، حمایت صورت گرفته از حماس، حزب الله و ایران در آنجا امری روتین است اما چرا ما راه دور برویم، در همینجا در اسرائل نیز آکادمیست‌ها از آزادی موجود استفاده کرده و تندترین انتقادات را علیه اسرائیل اعلام و از تروریست‌های (گروه‌های مبارز فلسطینی) حمایت می‌کنند، مگر ندیدید که چگونه با تسامح با یکی از اساتید برجسته دانشگاه تل‌آویو که حمایت خود را از اقدامات فلسطینیان اعلام کرده بود، برخورد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: در اسرائیل هم دانشگاهیان معترض هستند
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود