Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه خبری العربیه به نقل از منابع آمریکایی مدعی شده دولت جدید سودان، جنبش حزب‌الله لبنان را سازمان «تروریستی» اعلام خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، برخی منابع خبری در گزارش‌هایی تأییدنشده مدعی شده‌اند دولت جدید سودان به نخست‌وزیری «عبدالله حمدوک» جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان را سازمان «تروریستی» اعلام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه خبری العربیه به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شده توافق سودان و اسرائیل بر سر عادی‌سازی روابط با یکدیگر شامل بندی است که سودان را به تروریستی خواندن حزب‌الله ملزم می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ساعتی پیش اعلام کرد که به کنگره این کشور اعلام کرده است که قصد دارد اسم سودان را از لیست تحریم‌های آمریکا حذف کند. او گفته که سودان در قضیه اقدامات تروریستی، متعهد شده است که به قربانیان آمریکایی غرامت پرداخت کند.

ترامپ دقایقی بعد از این تصمیم خود، طی تماس‌هایی با حمدوک و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از توافق عادی‌سازی بین خارطوم و تل آویو خبر داد.

سودان بعد از امارات عربی متحده و بحرین سومین کشوری است که با رژیم اشغالگر قدس عادی‌سازی می‌کند. ترامپ گفته به احتمال زیاد عربستان هم به جمع این کشور عربی ملحق شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سودان و اسراییل خیانت سودان سازش با اسراییل حزب الله لبنان جبهه مقاومت حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۷۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم

حسین عوض، وزیر امور خارجه سودان در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اسلامی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان ضمن تبریک انتصاب وزیر امور خارجه جدید سودان، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان و آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به این کشور هستیم.

امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: دشمنان سودان جایگاه مهم این کشور را می‌دانند و سال ها برای تجزیه سودان تلاش کردند و اکنون آتش جنگ داخلی را به دامن این کشور انداخته‌اند و امیدواریم به زودی شاهد بازگشت آرامش و ثبات به سودان باشیم.

حسین عوض وزیر امور خارجه جدید سودان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و تقدیر از مواضع اصولی ایران در حمایت از سودان، بر سابقه روابط تاریخی و دیرینه دو کشور و اهتمام کشورش به روابطی راسخ و ممتد با ایران تاکید و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در بهترین سطح گسترش یابد.

حسین عوض همچنین آخرین تحولات و اوضاع این کشور و بروز ناامنی و بی ثباتی توسط شبه نظامیان با دخالت ک حمایت برخی دولت های خارجی و غربی را برای همتای ایرانی خود تشریح کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملکرد مطلوب صنعت گاز در عملیات برگشت‌پذیری زیرساخت و مدیریت بحران رسانه در حمله تروریستی
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • آماده‌سازی و نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • سرطان اسرائیل در روزهای پایانی
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند