Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: گروه‌های فلسطینی، تصمیم سودان برای سازش با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

سازمان آزادی بخش فلسطین اعلام کرد که پیوستن سودان به کشورهای سازشگر با رژیم صهیونیستی، خنجر جدیدی به پشت ملت فلسطین است.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، «واصل ابویوسف» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین گفت: «پیوستن سودان به جمع کشورهای سازشگر با رژیم اشغالگر اسرائیل، خنجر جدیدی به پشت ملت فلسطین و زیر پا گذاشتن طرح صلح عربی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) هم با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: «اعلام عادی سازی روابط میان سودان و رژیم اشغالگر، مسئله‌ای دردناک است و با پیشینه سودان که حامی مسئله فلسطین بود، همخوانی ندارد.»

جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم سازش سودان با رژیم صهیونیستی را خیانت به فلسطین و امت اسلامی و تهدیدی برای هویت و آینده سودان توصیف کرد.

در بیانیه جهاد اسلامی آمده است: «رژیم سودان هدیه‌ای مجانی را تقدیم دشمن کرد و از قوت مردم فقیر سودان، مبالغ هنگفتی را برای جلب رضایت آمریکا هزینه می‌کند.»

جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: «ما اطمینان داریم که ملت سودان و احزاب قومی و ملی این کشور هرگز این خیانت را نمی‌پذیرند و ائتلاف "قوى الحریة والتغییر" در برابر یک آزمایش سرنوشت ساز قرار دارد.»

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خبر داده که رژیم صهیونیستی و سودان بر عادی سازی روابط با یکدیگر به توافق رسیده‌اند.

کاخ سفید در بیانه خود افزود که پیوستن کشور دیگری به توافق ابراهیم، گام بزرگ مهمی به سوی تحقق صلح در خاورمیانه به شمار می‌آید.

ترامپ همچنین اعلام کرده که اطمینان دارد عربستان سعودی نیز به زودی به مسیر عادی سازی روابط با اسرائیل خواهد پیوست.

وی اضافه کرد که ۵ کشور دیگر خواستار پیوستن به توافق با رژیم صهیونیستی هستند.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز اعلام کرد که امروز ترامپ، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، «عبدالله حمدوک» نخست وزیر دولت انتقالی سودان و «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای نظامی انتقالی سودان تماس چهارجانبه‌ای درباره سازش میان خارطوم و تل‌آویو داشتند.

همچنین در بیانیه مشترک رژیم صهیونیستی، سودان و آمریکا درباره ایجاد روابط اقتصادی و تجاری میان خارطوم و تل‌آویو توافق حاصل شد.

بر اساس بیانیه مشترک، توافق آغاز روابط اقتصادی و تجاری در حال حاضر با تمرکز بر کشاورزی صورت خواهد گرفت.

منبع: فردا

کلیدواژه: گروه های فلسطینی سودان رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۷۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با تجمع در گلزار شهدای گمنام بندرعباس، حمایت خود را از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین اعلام کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در این تجمع با محکومیت حرکت مذبوحانه رژیم صهیونیستی در غزه، فلسطین و برخورد پلیس آمریکا و اروپا با دانشجویان معترض حامی فلسطینیان اظهار کرد: آنان که در ظاهر شعار حقوق بشر سر می‌دهند با حرکت‌های ضد انسانی و ضد بشری از ظلم و ستم حمایت می‌کنند در این وانفسا از هیچ ستم و زوری علیه دانشجویان حامی فلسطین نیز کوتاه نمی‌آیند و در عمل، خباثت و ضد بشر بودن رفتار و حرکات خود را به نمایش می‌گذارند.

محمدحسین رنجبر افزود: ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است. بیداری مظلومان جهان امان را از دولتمردان استکبار و حامیان آنان در منطقه گرفته و آنان را در آینده‌ای نزدیک مجبور به تسلیم خواهد کرد. امروز بیداری جهان اسلام به پشتوانه انقلاب اسلامی و رهبری مدبرانه امام خامنه‌ای موجب گسترده شدن و بیداری سایر ملل و ادیان نیز شده و نشان می‌دهد که وعده الهی در تحقق نابودی ظلم و ستم به‌زودی به وقوع خواهد پیوست.

نقاب از چهره مدعیان حقوق بشر برداشته شد

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز با محکومیت حرکت نابخردانه پلیس آمریکا و اروپا گفت: امروز مبارزه علیه ظلم و ستم به‌عنوان نقطه مشترک مظلومان جهان به اوج رسیده، نقاب از چهره مدعیان حقوق بشر برداشته، موجب رسوایی آنان شده و نشان داده دیر یا زود، حق بر باطل پیروز است.

حجت‌الاسلام اسماعیل پاک‌نژاد با تأکید بر اینکه، هیمنه پوشالی دشمن در عملیات «وعده صادق» به‌وضوح در هم شکست و نشان داد ایران اسلامی به پشتوانه مردم و مسلمانان جهان به قدرت فراگیر و بزرگ مبدل شده، اضافه کرد: عملیات «وعده صادق» گوشه کوچکی از قدرت نظامی ایران اسلامی به‌عنوان پرچم‌دار مبارزه با ظلم و ستم بود که در حرکت هماهنگ و اقتدارگرایانه دشمن را به پستی و زبونی کشاند و اثبات کرد امروز اتحاد مردم مظلوم جهان با ایران اسلامی می‌تواند به نابودی اسرائیل ختم شود.

وی ابراز امیدواری کرد که به‌زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی در منطقه خواهیم بود و این وعده صادق خداوند بوده که توسط جوانان و غیورمردان مسلمان و سایر ادیان الهی در حال عملیاتی و اجرایی شدن است.

به گزارش آنا، این مراسم با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ادامه یافت و در پایان دانشجویان دانشگاه آزاد بندرعباس با حضور در گلزار شهدای گمنام این دانشگاه، با قرائت بیانیه پایانی، با محکومیت حرکات ضد انسانی پلیس آمریکا و اروپا؛ حمایت قاطع خود را از دانشجویان این مناطق در حمایت از مردم مظلوم و ستم‌کشیده فلسطین اعلام کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • تحلیلگر اسرائیلی:زمان آن رسیده تا این جنگ متوقف شود/ دیوان کیفری در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو/ یدیعوت آحارانوت: این نتانیاهو است که توافق مبادله اسرا را به تاخیر می‌اندازد+ عکس و فیلم
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو