Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهوری آمریکا روز جمعه بعد از اعلام عادی سازی روابط میان تل آویو و خارطوم اعلام کرد که عربستان نیز بزودی با اسرائیل روابط برقرار خواهد کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ روز جمعه پیش بینی کرد که عربستان سعودی پس از توافق سودان برای عادی سازی روابط با اسرائیل، بزودی روابط با اسرائیل را ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در گفتگو با خبرنگاران گفت: حداقل پنج کشور عربی دیگر خواهان پیوستن به باند دیپلماتیک هستند که ماه گذشته شاهد توافق نامه‌های مشابه بحرین و امارات متحده عربی با اسرائیل بود.

رییس جمهوری آمریکا در کاخ سفید افزود: ما حداقل پنج کشور داریم که می خواهند وارد این نوع روابط شوند.

وی ضمن تمجید از امیر عربستان و محمد بن سلمان ولیعهد تاکید کرد: ما انتظار داریم که عربستان سعودی یکی از این کشورها باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اگرچه ترامپ به اسم دیگر کشورها اشاره نکرد، اما عمان و موریتانی از دیگر کشورهای منطقه هستند که برای عادی سازی روابط با اسرائیل از آنها خبر منتشر می شود.

تنها چند روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، ترامپ خواهان کسب پیروزی در حوزه سیاست خارجی بویژه در منطقه خاورمیانه و تکمیل خیانت عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عرب این منطقه است.

در همین مورد دولت ترامپ با فشار شدید توانست سودان را به گشودن روابط با رژیم صهیونیستی راضی کند و رییس جمهوری آمریکا روز جمعه گشودن روابط میان سودان و رژیم اشغالگر قدس را اعلام کرد.

گشودن روابط میان سودان و اسرائیل پس از اعلام کردن ترامپ به کنگره مبنی بر این‌که وی قصد دارد سودان را از لیست حامیان مالی تروریسم خارج کند و پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار خسارت توسط سودان برای جبران خسارت قربانیان آمریکایی تروریسم صورت گرفت.

پیش تر روزنامه واشنگتن پست گزارش داده بود، وزارت خارجه دولت ترامپ بشدت در حال وارد کردن فشار به دولت سودان برای اعلام عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی است تا ترامپ بتواند از آن بهره برداری انتخاباتی کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امارات متحده عربی انتخابات ریاست جمهوری خاورمیانه عربستان عمان عادی سازی روابط روابط میان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۷۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی