Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت خارجه سودان در بیانیه‌ای درباره توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت که حذف نام سودان از لیست موسوم به «کشور‌های حامی تروریسم دولتی» باعث ایجاد پروژه‌های سرمایه‌گذاری بزرگی در این کشور خواهد شد.

وزارت خارجه سودان اضافه کرد: «گام توافق با اسرائیل را برداشتیم و پارلمان انتقالی درباره قبول یا رد آن تصمیم گیری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در بیانیه وزارت خارجه سودان آمده است: «ما به طور رسمی از لیست تروریستی خارج شدیم و تنها اقدامات قانونی در این زمینه باقی مانده است.»

وزیر خارجه دولت انتقالی سودان نیز در این باره گفت که طی روز‌های آینده شاهد سفر مقامات عالی رتبه به سودان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: «مهم پایان دشمنی میان سودان و اسرائیل بود که با این توافق حاصل شد.»

وزیر خارجه دولت انتقالی سودان گفت: «چیزی که امروز حاصل شد توافق درباره عادی سازی و نه عادی سازی روابط بوده است.»

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خبر داده که رژیم صهیونیستی و سودان بر عادی سازی روابط با یکدیگر به توافق رسیده‌اند.

ترامپ همچنین اعلام کرده که اطمینان دارد عربستان سعودی نیز به زودی به مسیر عادی سازی روابط با اسرائیل خواهد پیوست.

وی اضافه کرد که ۵ کشور دیگر خواستار پیوستن به توافق با رژیم صهیونیستی هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علائم کرونا سعد حریری مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 مهدی رسول پناه ایرج مسجدی اسرائیل سودان پارلمان انتقالی سودان عادی سازی روابط علائم کرونا سعد حریری مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 مهدی رسول پناه ایرج مسجدی عادی سازی روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۸۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده اشغالگران درباره توافق یا حمله به رفح تصمیم‌ می‌گیرند

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در این باره گزارش داد طبق برآوردها در ارتش به زودی درباره توافق تبادل اسرا و یا حمله به رفح تصمیم گیری می‌شود.

این روزنامه نوشت: ارتش اسرائیل پس از تکمیل مقدمات عملیات رفح، تخمین می‌زند که ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده درباره عملیات نظامی در جنوب نوار غزه یا معامله تبادل اسرا با حماس تصمیم‌گیری خواهد شد.

این گزارش در حالی است که رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند رژیم صهیونیستی در خصوص توافق تبادل اسیران با خروج نیروهای خود از کریدور «نتزاریم» به عنوان بخشی از آنچه آن را انعطاف پذیری بیشتر در مذاکرات خواند، موافقت کرد.

کانال عبری زبان «کان» گزارش داد حماس خواستار شفاف سازی و تضمین در خصوص اجرای خواسته‌های اساسی خود مانند آتش‌بس دائمی و عقب‌نشینی از غزه است.

از آن طرف، رفح در حال حاضر میزبان بیش از نیمی از جمعیت غزه است که بر اثر جنگ آواره شده‌اند و همچنین مسیر اصلی کمک‌های بشردوستانه به حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که نیاز مبرمی به این کمک‌ها دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی با آغاز حملات به شمال نوار غزه مدعی شد جنوب این منطقه تحت‌ محاصره، امن است و ساکنان شمال می‌توانند به این منطقه بروند، اما با ادامه جنگ حملات زمینی و هوایی را نیز به جنوب نوار غزه و به‌ویژه خان یونس انجام داد تا بار دیگر آواره‌های فلسطینی را آواره کند.

این آوارگان پس از حملات به خان یونس در حال حاضر به رفح منتقل شده‌اند و رژیم صهیونیستی درصدد کوچاندن اجباری آنها به خارج سرزمین‌های فلسطین است.

رژیم صهیونیستی درحال زمینه‌چینی برای یورش به «رفح» است و در همین راستا، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم پیشتر اعلام کرده بود که طرح حمله زمینی به رفح را تایید کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده اشغالگران درباره توافق یا حمله به رفح تصمیم‌ می‌گیرند
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو