Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی پنتاگون جمعه در بیانیه‌ای گفت، اقدام ترکیه در آزمایش سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ ممکن است تبعاتی جدی برای روابط آنکارا با واشنگتن به همراه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ جاناتان راث هافمن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: پنتاگون به قوی‌ترین شکل ممکن آزمایش ۱۶ اکتبر ترکیه روی سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ را محکوم می‌کند؛ آزمایشی که جمعه رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه تایید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما مخالف اقدام ترکیه در آزمایش این سامانه هستیم و این اقدام تبعات جدی برای روابط امنیتی ما به همراه دارد.

وزارت خارجه آمریکا هم جمعه بیانیه مشابهی منتشر کرد.

جاناتان هافممن همچنین بار دیگر موضع واشنگتن مبنی بر اینکه "یک سامانه عملیاتی اس-۴۰۰ با تعهدات ترکیه به عنوان متحد آمریکا و ناتو سازگار نیست" تکرار کرد.

رئیس‌جمهوری ترکیه جمعه تاکید کرد، آنکارا در خصوص آزمایش‌های مرتبط با سامانه‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ که از روسیه خریداری کرده است، هیچگونه رایزنی‌ای با ایالات متحده نخواهد داشت.

پنج‌شنبه گذشته همچنین خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه تایید کرد که کشورش آزمایشی مرتبط با سامانه‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ در سینوپ انجام داده است.

از سال ۲۰۱۸، دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اقداماتی برای فشار وارد آوردن به دولت آنکارا به منظور لغو خرید اس-۴۰۰ ارائه کرده است. از جمله این موارد می‌توان به خارج کردن ترکیه از رنجیره خرید اف-۳۵ اشاره کرد.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه آمريكا اس400 دفاع هوایی اس ۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۸۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع آمریکا مدعی است که در این مرحله هیچ نشانه‌ای از آغاز هیچ نوع عملیات زمینی بزرگ رژیم صهیونیستی در شهر «رفح» وجود ندارد.

«پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون شامگاه سه‌شنبه ادعا کرد: «ما در این مرحله از هیچ طرح قابل اجرا در رفح که با طرف آمریکایی در میان گذاشته شده باشد، آگاه نیستیم».

به نوشته وبگاه وزارت دفاع آمریکا، رایدر همچنین گفت که گروه‌های مقاومت عراقی روز گذشته برای اولین بار از تاریخ ۱۳ فوریه، دو حمله را علیه نظامیان این کشور در عراق و سوریه انجام دادند.

وی در این‌باره توضیح داد: «ما از دولت عراق می‌خواهیم که تمام اقدامات لازم را برای تضمین امنیت و دفاع از نیرو‌های آمریکایی در این کشور انجام دهد».

طبق این گزارش، سخنگوی پنتاگون مدعی شد: «اگر حملات شبه نظامیان ادامه یابد، ما در دفاع از نیرو‌های خود مانند گذشته تردید نخواهیم کرد».

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه