Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:47:52 GMT

مدیرکل : ۸۶ واحد صنفی متخلف در کرمان شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۸۷۰۳

مدیرکل : ۸۶ واحد صنفی متخلف در کرمان شناسایی شد

مهدی حسینی‌نژاد  روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این بازرسی ها که طی یکهفته گذشته انجام گرفته ۱۸ واحد صنفی به علت گرانفروشی، صادر نکردن فاکتور، عدم درج قیمت و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی متخلف شناخته شده و پرونده آنان در مجموع به مبلغ سه میلیون و ۲۲۴ هزار ریال به صورت جداگانه تکمیل و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته حسینی نژاد پرونده برخی از این واحدهای متخلف به جرم تخلف و قاچاق کالا به ارزش بیش از ۵۳۱ میلیون ریال تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی و صدور و اجرای حکم به تعزیرات حکومتی استان کرمان ارسال شد.

وی اظهار داشت: گشت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در پی گزارشات مردمی منطقه سیرچ کرمان مبنی بر تخلف واحدهای صنفی به این منطقه اعزام شد و واحدهای صنفی را مورد بازرسی قرار داد.

حسینی نژاد اضافه کرد: در این بازرسی ۲ واحد صنفی فروش مصالح ساختمانی و آهن آلات به جرم گرانفروشی شناسایی و پرونده آنان به صورت جداگانه تکمیل شد و بازرسان این پرونده ها را در مجموع با ارزش ۲۷ میلیون و ۷۲۵ هزار ریال برای صدور و اجرای رای به تعزیرات حکومتی استان کرمان ارسال کردند.

وی گفت: همچنین گشت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، جرم یک واحد صنفی عمده فروش مواد غذایی را به علت عرضه خارج از شبکه ۲۴ تن برنج را شناسایی و پرونده این واحد به ارزش سه میلیارد و ۲۲۸ میلیون ریال تشکیل گردید و در اختیار حوزه قضایی گرفت.

حسینی نژاد تصریح کرد: گشت مشترک سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با همراهی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی از واحدهای توزیع کننده نهاده های کشاورزی در شهرستان های بردسیر، نرماشیر و رفسنجان بازدید کردند.

وی ادامه داد: این گشت ضمن ارائه تذکرات لازم به متصدیان واحدهای توزیع کننده، آنان را ملزم به عرضه کود بر اساس نرخ مصوب کرد.

حسینی نژاد گفت: بازرسان سازمان صمت در پی رسیدگی به گزارشات و شکایات مردمی مبنی بر تحویل ندادن لاستیک توسط یک واحد صنفی، محل را بازرسی کردند و مشخص شد که متصدی این واحد از طریق عرضه خارج از شبکه لاستیک خودرو سنگین اقدام به سودجویی می کرد که پرونده این تخلف به مبلغ ۲ میلیارد و ۸۷۴ میلیون ریال تکمیل و جهت سیر مراحل قانونی در اختیار تعزیرات حکومتی قرار داده شد.

وی عنوان کرد: گشت مشترک بازرسان سازمان به دنبال گزارشات مردمی از تخلفات نانوایی، ۸۳ واحد مورد بازرسی قرار گرفت که در این زمینه ۱۲ واحد صنفی متخلف به جرم گرانفروشی، کم فروشی و استفاده نکردن از شیوه نامه های بهداشتی متخلف شناخته شدند که پرونده این تخلف‌ها در مجموع با ارزش ۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تکمیل و برای طی مراحل بعدی به تعزیرات حکومتی استان کرمان ارسال شده است.

وی از شهروندان درخواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه تخلف ازجمله گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و قاچاق کالا مراتب را به سرعت به شماره تماس ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان و به شهرستان‌های تابعه اطلاع دهند.

برچسب‌ها کرمان اختصاصی ایرنا ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان اختصاصی ایرنا ستاد تنظیم بازار کرمان اختصاصی ایرنا ستاد تنظیم بازار اخبار کنکور معدن و تجارت استان کرمان تعزیرات حکومتی سازمان صنعت حسینی نژاد واحد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۸۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون

محمدعلی برزویی معاون خدمات شهری شهرداری کازرون اظهار کرد: پس از اخطار‌های ماموران اجرائیات شهرداری و بی توجهی ۲ واحد صنفی به اخطار‌های نیرو‌های سد معبر، طبق بند ٢ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها با حکم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و همکاری نیروی انتظامی این واحد‌های صنفی متخلف در خیابان ابوذر و فلسطین که با سد معبر برای شهروندان ایجاد مزاحمت کرده بودند، پلمب شدند.

او گفت: سیر مراحل قانونی تعدادی دیگر از واحد‌های صنفی جهت اقدامات بعدی در حال پیگیری است.

معاون خدمات شهری شهرداری کازرون از کسبه‌ها خواست جهت رفاه حال شهروندان و با رعایت قوانین با نیرو‌های سد معبر شهرداری همکاری‌های لازم را داشته باشند.

طبق تبصره یک بند ۲ ماده ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، جلوگیری از ایجاد سد معبر توسط بازاریان و ... برعهده شهرداری بوده و سد  معابر عمومی و اشغال و استفاده غیرمجاز از پیاده روها، میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب و سکونت ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • مُهروموم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • مهر و موم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد