Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر نظارت، تعیین صلاحیت و کنترل پروژه سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری برق ایران گفت: ۲۸ نیروگاه انرژی های تجدیدپذیر تا پایان امسال بهره برداری می شود.

علی شب نورد افزود: در حال حاضر تعداد ۵۴ شرکت در حال احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر اعم از خورشیدی، بادی، برق‌آبی و غیره با مجموع ظرفیت ۲۲۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۹ مگاوات هستند.

وی ادامه داد: بر اساس پیگیری‌های مستمری که از طریق کارشناسان ذیربط در ساتبا از روند احداث این ۵۴ نیروگاه تا پایان شهریور حاصل شده است، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۳۹۹، تعداد ۲۸ نیروگاه تجدیدپذیر به بهره‌برداری برسند.

شب نورد گفت: در توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک، باوجود مشکلات موجود در سرمایه‌گذاری و احداث این نیروگاه‌ها، همچنان نیروگاه‌های خورشیدی خانگی و انشعابی (کیلوواتی) مورد استقبال سرمایه‌گذاران بخش غیردولتی بوده که در توسعه و ترویج بکارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار حایز اهمیت است، به طوری که در دوماه گذشته ۱۰۵ نیروگاه پشت‌بامی به ظرفیت ۱۶۰۷ کیلووات وارد شبکه سراسری برق شده است.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از نیروگاه‌های مذکور، ضمن تزریق سالانه ۴۹۳.۵ هزار مگاوات ساعت برق به شبکه سراسری برق کشور، معادل ۱۴۰ میلیون مترمکعب معادل گاز طبیعی، در مصرف سوخت و ۱۰۹ میلیون لیتر در مصرف آب، صرفه‌جویی می‌شود و از آلایندگی دی اکسید کربن به میزان ۳۱۸ هزار تن در فرآیند تولید برق کشور کاسته خواهد شد.

به گزارش «انرژی امروز» از ایرنا، نیروگاه های تجدیدپذیر نیروگاه هایی هستند که نیاز به مصرف سوخت های فسیلی برای تولید برق ندارند. براساس آمارهای منتشره ایران دارای ۳۰۰ روز آفتابی است که بهترین ظرفیت برای تولید انرژی برق خورشیدی است.

برچسب هاوزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو بهره برداری تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۹۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد

تین نیوز

استاندار اردبیل گفت: راه آهن اردبیل – میانه مراحل پایانی خود را سپری می کند و قرار است نیمه اول امسال به بهره برداری برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری ریل نیوز، سید حامد عاملی در دومین گردهمایی بازنشستگان و پیشکسوتان آموزش و پرورش به تکمیل زیرساخت ها در تولید ثروت مردم استان اردبیل اشاره و تصریح کرد: مهمترین زیرساخت ارتباطات زمینی، هوایی و ریلی است که راه آهن اردبیل – میانه بعد از سال ها نتظار مردم در نیمه اول امسال تکمیل و افتتاح خواهد شد.

استاندار اردبیل ضرورت اتصال راه آهن اردبیل به پارس آباد و وصل شدن به روسیه و حرکت تا هلسینکی را یادآور شد و بیان کرد: این توسعه ریلی می تواند استان اردبیل را به چهارراه اقتصادی تبدیل کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • پرده‌های حفاظت خورشیدی؛ راهکار پایداری ساختمان‌ها
  • تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود
  • رشد چشمگیر احداث نیروگاه های خورشیدی در استان سمنان