Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد دکتر پرویز اسکندرپور خرمی، هنرمند نقاش و خادم بازسازی عتبات عالیات و استاد دانشگاه تربیت مدرس بر اثر بیماری کرونا آسمانی شد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف به نقل از ستاد بازسازی عتبات عالیات، دکتر اسکندرپور که افتخار طراحی و نظارت فنی ضرایح، نیم ضریح ها، درب‌ها، فرش‌ها و آثار هنری بکار رفته در حرم‌های مطهر ائمه اطهار (ع) در کربلا و نجف و سامرا و دمشق از جمله ضرایح حضرت مسلم ابن عقیل (ع) در کوفه، حبیب ابن مظاهر و ابراهیم مجاب از یاران امام حسین (ع) در کربلا را داشته است، بر اثر بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت و روح بلند ایشان به امام شهیدش پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی متولد ۱۳۳۸ / تهران بود که تحصیلات خود را در مقاطع لیسانس و فوق‌لیسانس نقاشی، از دانشگاه‌های تهران و تربیت مدرس، به اتمام رساند و در ادامه نیز موفق به اخذ دکترای پژوهش هنر از دانشگاه شاهد تهران شد. تدریس در مقاطع مختلف دانشکده‌های هنر دانشگاه‌های تهران، الزهرا، سوره، مشهد و...؛ تألیف کتاب‌هایی از جمله گل‌های ختائی و اسلیمی و نشان‌ها؛ داوری رقابت‌ها و جشنواره‌های هنری؛ برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی بخشی از فعالیت‌های اسکندرپور در در عرصه علمی ـ هنری و فرهنگی کشور است. وی با شرکت در رقابت‌های هنری موفق به دریافت جوایز و الواح تقدیری متعددی از جمله برگزیده سومین دوسالانه نگارگری شده است.

 

دکتر اسکندر پور به خوش خلقی، مهربانی و محبت به اهل بیت (ع) در بین دانشجویان، اساتید و همکاران خود در دانشگاه و ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرت داشت. ستاد بازسازی عتبات عالیات در بیانه‌ای درگذشت این استاد فرزانه را تسلیت گفت.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: عتبات عالیات خوشنویسی بازسازی عتبات عالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۹۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی بیلبورد‌های پایتخت با هفته زمین پاک

همزمان با هفته زمین پاک پویش «زنده باد درخت» که نوید دهنده بهینه شدن ۴۰ بوستان اختصاصی برای مادران و کودکان در پایتخت است به همت سازمان زیباسازی شهر تهران در فضای شهری پایتخت اکران شد.

بر اساس این گزارش؛ این بوستان‌های بهینه شده توسط شهرداری تهران از امکاناتی همچون ایستگاه تندرستی بزرگسالان، اتاق مادر و کودک، زمین بازی کودکان و مسیر تندرستی برخوردار است؛ و در متن این پویش از عبارت‌های «شهر حق شماست» و «خوش بگذره» استفاده شده است.

 هفته زمین پاک از روز دوم اردیبهشت ماه آغاز و شعار امسال برنامه‌های هفته زمین پاک «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» انتخاب شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • تکذیب قطع درختان در بوستان ستارخان تهران
  • همراهی بیلبورد‌های پایتخت با هفته زمین پاک
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳/ احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود