Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@21:58:42 GMT

۵۰۰ تبعه خارجی در فارس باسواد می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۹۶۸۶

۵۰۰ تبعه خارجی در فارس باسواد می‌شوند

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس شیوه‌نامه طرح سوادآموزی اتباع خارجی  امسال ۱۰۰ نفر در دوره سوادآموزی و ۴۰۰ نفر در دوره انتقال و مجموعا ۵۰۰ نفر از اتباع خارجی ساکن استان فارس تحت پوشش فعالیت‌ها و برنامه‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهزاد نوروزی چگینی، یکی از طرح‌های مهم این سازمان در استان فارس، طرح "کمیساریا" یا سوادآموزی اتباع خارجی ساکن در جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: این طرح به استناد توافق‌نامه سه‌جانبه بین سازمان نهضت سوادآموزی، دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه مخاطبان طرح سوادآموزی اتباع خارجی ساکن در جمهوری اسلامی ایران گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال هستند، ادامه داد: اجرای این طرح در استان فارس آغاز شده و لازم است شهرستان‌ها و مناطق مجری گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که تمام مراحل اجرای این دوره اعم از ثبت‌نام، آموزش، برگزاری آزمون پایانی و اعلام نتایج تا پایان بهمن ماه امسال به اتمام رسد.

نوروزی افزود: با توجه به بافت جمعیتی ساکن در شیراز، بیشترین جمعیت اتباع در ناحیه سه آموزش و پرورش زندگی می‌کنند، افزون بر به دلیل محرومیت این منطقه بخش زیادی هم شهریان شیرازی نیز در این ناحیه بی سواد و کم سوادند و از همین رو آمار این افراد در ناحیه سه بیش از دیگر نواحی است.

او با بیان اینکه کلاس‌های سوادآموزی طرح کمیساریا باید در مناطقی که اتباع خارجی مجاز به تردد زندگی می‌کنند، تشکیل شود، افزود: در این زمینه باید هماهنگی‌های لازم با اداره کل امور اتباع خارجی و مهاجرین استانداری و نیز فرمانداری‌ها به عمل آید.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش فارس سوادآموزی اتباع خارجی اتباع خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۹۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان یزد- کاترین فیونا جین نیوتن "معاون مدیر منطقه ای  برنامه جهانی غذا در قاهره" به اتفاق نگار گرامی سرپرست بخش برنامه ریزی دفتر منطقه ای و مایسا الغریباوی نماینده برنامه جهانی غذا در ج.ا.ا.در سفر یک روزه خود به استان یزد ضمن دیدار با محسنی راد مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی یزد از مهمانشهر تفت بازدید کردند. 

وی پس از گفتگو با مدیر مهمانشهر و بازدید از انبار ، کارگاه معیشتی و نانوایی و همچنین روند و تاثیرگزاری کمکهای برنامه جهانی غذا بر پناهندگان، بررسی نیازها و مشکلات به ویژه در حوزه فعالیتهای سازمان، درخصوص نیازها و پیشنهادات و افزایش بودجه برای پناهندگان ساکن در ایران قول بررسی و مساعدت داد. 

در این دیدار محسنی راد بر همت و تلاش بیشتر سازمانهای بین المللی بر اختصاص بودجه مناسب جهت کاهش مشکلات اتباع خارجی بویژه اتباع آسیب پذیر در حوزه مهارت آموزی و معیشت تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان/ پاداش‌ها واریز شد
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع
  • همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی