Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل صالحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: بند شماره یک سنگی‌ملاتی طرح درازدره در حوضه آبخیز بن به ارتفاع ۶ متر، حجم سازه ۹۴۰ مترمکعب، طول سازه ۴۵ متر و حجم آبگیر ۶ هزار متر مکعب اجرایی شد.

وی افزود: برای اجرای این بند ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارت ملی صندوق توسعه ملی در سال ۱۳۹۸ هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی ،احجام بندهای این طرح را باعث کنترل و نگه‌داشت سیل در چند نوبت اعلام و تصریح کرد: بند شماره 2 این طرح در حوضه آبخیز بن به ارتفاع چهار متر، طول تاج ۳۲ متر و حجم آبگیر سه هزار متر مکعب در مراحل پایانی قرار دارد.

وی یادآور شد: این بند با حجم عملیات ۵۵۰ متر و 2 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در سال ۱۳۹۹ در حال اجرا است.

صالحی اظهار داشت: بندهای سه و چهار درازدره بن بر روی آبراهه‌های فرعی پیش‌بینی شده است.

فرماندار بن نیز گفت: طرح آبخیزداری درازدره این شهرستان دارای چهار بند سنگی‌ملاتی است.

کیانوش نادری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: بند شماره یک این طرح افتتاح شده، بند دوم با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی به‌زودی تکمیل و بهره‌برداری می‌شود و این طرح به‌منظور آبخیزداری و آب‌خوان‌داری در منطقه درازدره بن اجرایی و عملیاتی شد.

وی تصریح کرد: تامین آب زمین‌های کشاورزی پایین‌دست، تقویت آب سفره‌های زیرزمینی، جلوگیری از هدررفت سالانه ۷۰ هزار مترمکعب آب، کاهش جریان رواناب‌ها، کم شدن دبی پیک سیلاب در هنگام بارندگی‌ها، ذخیره نزولات جوی و کنترل فرسایش خاک و رسوب از مهم‌ترین مزیت‌های اجرای طرح آبخیزداری درازدره بن به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، بن در ۲۸ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری توسعه ایران چهارمحال وبختیاری بن توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری توسعه ایران چهارمحال وبختیاری بن توسعه روستایی منابع طبیعی و آبخیزداری توسعه ایران چهارمحال وبختیاری بن توسعه روستایی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۰۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سوخت قاچاق در شهرستان خاتم

سید محمدمهدی مهاجریان مقدم مدیر کل تعزیرات حکومتی یزد گفت: پرونده قاچاق ۳۲ هزار و ۷۰۰ لیتر سوخت از نوع نفتگاز به ارزش ۱۱ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال در شعبه اول ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان خاتم رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه پس از بررسی مدارک، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت کشف شده، متهم را به پرداخت ۲۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد. 

به گفته مهاجریان مقدم، شعبه پیرامون وسیله نقلیه حامل این سوخت قاچاق با توجه به اینکه ارزش وسیله نقلیه که بیشتر از ارزش سوخت می‌باشد، متهم را به پرداخت ۱۱ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال جریمه معادل ارزش سوخت کشف شده محکوم کرد که در مجموع جزای نقدی نامبرده ۳۳ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی افزود: پس از گذشت زمان و مراحل قانونی، پرونده اجرا و مختومه شد.

مهاجریان مقدم گفت: ماموران نیروی انتظامی شهرستان خاتم این محموله را کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • کشف ۱۰ میلیارد ریال سوخت قاچاق در بندرلنگه
  • کشف سوخت قاچاق در شهرستان خاتم
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی