Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عزیزالله ملکی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نیروی انتظامی به عنوان یکی از متولیان امنیت در جهت پایدار کردن آن تلاش می‌کند، بیان کرد: برای ایجاد امنیت پایدار نیازمند تعامل همه دستگاه‌ها هستیم زیرا در این صورت امنیت مطلوب تحقق می‌یابد.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه بسیاری از مسائل امنیتی ریشه اجتماعی دارد، افزود: کم کاری برخی سازمان‌ها می‌تواند یک مطالبه اجتماعی را به یک موضوع امنیتی تبدیل کند زیرا در زمان بحران جرایم در حوزه نیروی انتظامی نیز بالا می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ارتباط میان بیکاری و بالا رفتن آمار جرایمی مانند سرقت اشاره کرد و افزود: هرچقدر اوضاع اقتصادی بدتر باشد و میزان اشتغال در جامعه کم شود در حوزه امنیتی نیز اوضاع بدتر می‌شود و جرایمی مانند سرقت نیز افزایش می‌یابد.

سردار ملکی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع سرقت اولین درخواست مردم گیلان است که باید با اشراف و رصد اطلاعاتی خود جرایم را کاهش دهیم، گفت: اولویت ما در گیلان پیشگیری از وقوع سرقت است و اگر در این حوزه عملکرد خوبی داشته باشیم می‌توانیم امنیت پایدار را نیز ایجاد کنیم.

فرمانده انتظامی گیلان با تاکید بر اینکه در شش ماهه نخست امسال ضریب امنیت این استان افزایش یافته است، عنوان کرد: در حوزه پیشگیری از وقوع جرایم رتبه نخست کشوری و در حوزه کشف جرایم نیز رتبه سوم کشوری را به دست آورده‌ایم.

وی به افزایش ۶۳ درصدی در حوزه کشف مواد مخدر در شش ماهه نخست امسال در گیلان اشاره و اظهار کرد: در حوزه تصادفات نیز با کاهش ۱۸ درصدی جانباختگان مواجه هستیم.

سردار ملکی با بیان اینکه نیروی انتظامی و دستگاه قضا با خرده‌فروشان مواد مخدر و یا معتادان متجاهر برخورد می‌کند اما این افراد پس از دوره کوتاهی مجدداً به جامعه باز می‌گردند، افزود: اگر معتاد شغل نداشته باشد مجدداً به سمت جرایم برمی‌گردد و انجام کار قضائی و انتظامی به تنهایی کافی نیست.

وی با بیان اینکه اگر موقعیت اقتصادی و شغلی مردم بهبود یابد جرایم نیز کم می‌شود، تصریح کرد: طبق بررسی‌ها میزان سرقت‌های خرد در ۱۰ روز اولی که مردم یارانه می‌گیرند کاهش می‌یابد و این موضوع نشان می‌دهد که رابطه تنگاتنگی میان وضعیت اقتصادی و جرایم وجود دارد.

کد خبر 5055041

منبع: مهر

کلیدواژه: عزیزالله ملکی فرماندهی نیروی انتظامی گیلان سرقت ویروس کرونا شیراز بوشهر آمار کرونا شهرکرد شیوع کرونا گرگان شهدای مدافع حرم شهادت امام رضا ع نیروی انتظامی کرمانشاه مجلس شورای اسلامی هفته ناجا مواد مخدر پیشگیری از وقوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۰۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۵ سرقت شده از منوجان در کهنوج کشف شد

حیدر احمدیوسفی گفت: ۴ روز گذشته برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد سرقت اتومبیل ۴۰۵ در شهرستان همجوار بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران با جدیت تمام اقدامات اطلاعاتی و همچنین گشت زنی هدفمند خود را در این زمینه شروع کردند، افزود: در این راستا ماموران کلانتری ۱۲ هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی خودروی مورد نظر را مشاهده و ضمن توقیف آن، یک سارق را دستگیر کردند.

یوسفی به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از سرقت خودرو، اتومبیل خود را به دزدگیر، قفل فرمان و پدال، سامانه GPS و سایر وسایل بازدارنده مجهز و در صورت مواجهه با موارد مشکوک یا وقوع هرگونه سرقت، مراتب را به پلیس گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • ۴۰۵ سرقت شده از منوجان در کهنوج کشف شد
  • از انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری تا درگیری منجر به قتل در مازندران
  • از اثر دانینگ کروگر چه می‌دانیم؟
  • ۹۳ فقره انواع سرقت در گلستان کشف شد
  • برگزاری دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان