Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، انستیتو روابط بین الملل وزارت امور خارجه ترکمنستان، دوره سه روزه آنلاین برای دیپلمات‌های جوان کشورهای خارجی با موضوع «بی طرفی ترکمنستان؛ صلح، ثبات و توسعه پایدار» برگزار کرد.

بیش از 30 دیپلمات از 13 کشور جهان به ویژه افغانستان، ازبکستان، روسیه، ترکیه، بلاروس، اتریش، ایالات متحده آمریکا، مجارستان، جمهوری آفریقای جنوبی، مالزی، پاکستان، ارمنستان و چین در این دوره‌ها شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دوره به مناسبت  بیست و پنجمین سالگرد اعلام بی طرفی دائمی ترکمنستان برگزار شد که هدف آن افزایش آگاهی شرکت کنندگان از وضعیت کشور و نقش آن در اجرای سیاست خارجی است.

«قربان گلدیف» رئیس انستیتوی روابط بین الملل وزارت امور خارجه ترکمنستان در سخنرانی افتتاحیه به تعهد ترکمنستان برای گسترش گفت‌وگوی سیاسی و دیپلماتیک با کشورهای جهان در چارچوب سیاست بی طرفانه مثبت اشاره کرد.

وی ابراز امیدواری کرد این دوره‌ها به دیپلمات‌های کشورهای مختلف جهان امکان می‌دهد تا در مورد بی‌طرفی دائمی ترکمنستان اطلاعات بیشتری کسب کنند و با استفاده از این کشور تحت رهبری «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان، گام های مهمی را برای دستیابی به صلح، ثبات و توسعه پایدار در جهان و منطقه برداشته شود.

برای این دوره دیپلمات‌های برجسته، متخصصان وزارت امور خارجه ترکمنستان و کادر آموزشی دانشگاه‌های تخصصی این کشور برای سخنرانی در قالب آنلاین دعوت شده‌اند که به طور جامع دیپلمات‌های تازه کار را در مورد موضوعات مربوطه آموزش می‌دهند و در مورد ویژگی‌های بی طرفی ترکمنستان صحبت کردند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: توسعه پایدار ترکمنستان صلح وزارت خارجه بی طرفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۰۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تنگستانی ظهر چهارشنبه در حاشیه دوره آموزشی ممیزی رسمی از مراکز فرآوری آبزیان در بوشهر اظهار کرد: توسعه برنامه‌های آموزشی را به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار داریم.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: سازمان دامپزشکی کشور طی برنامه‌هایی مدون قصد دارد با تجهیز تیم‌های ممیزی در استان‌ها روند تولید و فعالیت‌های اقتصادی را تسریع داده و با رفع موانع در جهت پیشبرد اهداف جهش تولید پیشگام باشد.

تنگستانی افزود: با توجه به پتانسیل استان بوشهر در زمینه آبزی پروری و تعدد کارگاه‌های فرآوری این آمادگی را داریم در برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در این زمینه در خدمت همکاران باشیم.

دوره آموزشی ممیزی رسمی از مراکز فرآوری آبزیان با حضور مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور و همچنین کارشناسان دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور و استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان به میزبانی استان بوشهر آغاز شد.

کد خبر 6087566

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد
  • برگزاری دوره آموزشی طرح معراج در فرخ شهر
  • برگزاری دوره آموزشی تربیتی معراج در فرخ شهر
  • دوره آموزشی نقد جریان‌های دین‌گریز ایران برگزار می شود
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد
  • مسدودیت میلیاردها یورو دارایی روسیه در سوئیس
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه