Web Analytics Made Easy - Statcounter

شکری گفت:ساخت و توسعه ۴۱۵ کیلومتر از کریدور غرب بزرگراهی کشور ( شماره ۱۰ ) و توسعه و تکمیل پایانه های مرزی در جهت توسعه صادرات غیر نفتی در استان انجام میگیرد.

«ارسلان شکری»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، افزود : در جهت احداث کریدور غرب بزرگراهی کشور (شماره ۱۰) که از بندر امام خمینی ( ره ) شروع و به مرز بازرگان ختم میشود، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی کارهای مشارکتی و پروژه های نگهداری و ایمن سازی متعددی را در جهت احداث و توسعه آن برای پیشرفت صادرات غیر نفتی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : مشارکت در تعریض و بهسازی محور پلدشت - مرگنلر ، تامین قیر و ایمن سازی در بهسازی و تعریض از گیت ورودی منطقه آزاد ماکو تا ورودی شهر ماکو بصورت مشترکی با سازمان منطقه آزاد ماکو و همچنین بهسازی و تعریض سه راهی ایواوغلی تا خوی به طول ۳۰ کیلومتر ، ایمن سازی توسعه و تعریض محور سلماس به خوی ، ارومیه به سرو و خوی - قطور - رازی بصورت مشارکتی با اداره کل راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان در جهت تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور در حال انجام است.

 وی اظهار کرد : سرمایه گذاری  بالغ ۲۰۰۰ میلیارد ریال از سال ۹۲تاکنون در پایانه های مرزی و در جهت توسعه و احداث کریدور بندر امام خمینی (ره)  به طرف پایانه مرزی بازرگان و شاخه های آن در پایانه های مرزی رازی ، سرو ، تمرچین و بازارچه مرزی کیله سردشت برای تبدیل استان به هاب لجستیک انجام گرفته است.

این مقام مسئول اجرای پروژه های بهسازی و تعریض راههای دسترسی و توسعه پایانه های مرزی شامل احداث سالن های تجاری و مسافری ، احداث پارکینگ ها و تیرپارک ها و مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی جزو برنامه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و به تبع آن اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی برای پیشرفت و توسعه صادرات غیر نفتی است که در حال انجام بوده و استمرار خواهد داشت.

 شکری در پایان با تاکید بر حل مشکلات واردات کامیون های یخچال دار و ارائه طرحهای تشویقی و تسهیلات برای شرکت های حمل و نقل بین المللی برای واردات این نوع کامیون ها در جهت توسعه صادرات کشاورزی استان ابراز امیدواری کرد با اتمام پروژه های توسعه زیرساخت های صادرات غیر نفتی شاهد شکوفایی این مبحث در کشور و استان باشیم.

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرز بازرگان ارومیه آذربایجان غربی راهداری و حمل و نقل جاده ای پایانه های مرزی صادرات غیر نفتی توسعه صادرات جهت توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۰۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انعقاد قرارداد مکانیزه‌سازی پایانه مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به ارزش سرمایه‌گذاری حدود ۲۴ هزار میلیارد ریال میان اداره کل بنادر و دریانوردی استان و شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲، گفت: فرآیند تحویل و تحول پایانه مواد معدنی در نشست مشترک  مدیران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی و  اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان  مورد بررسی و چارچوب آن تعیین شد.


ابوطالب گرایلو در ادامه روند صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی در چند سال اخیر را رو به رشد کرد و بر ضرورت ساماندهی آن در قالب یک پایانه مجهز به منظور افرایش بهره وری عملیات تخلیه و بارگیری تأکید کرد و افزود: رشد ترافیک و جذب مشتریان جدید از اهم اهداف برای سرمایه‌گذاری در این پایانه است.


وی ادامه داد: در این قرارداد، ضمن بهسازی و نوسازی تأسیسات، محوطه‌ها و انبارها، خرید و تأمین تجهیزات پیشرفته به منظور تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال، افزایش سهم منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) از صادرات و واردات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی مد نظر است.


گرایلو می‌گوید: در جریان این نشست مقرر شد شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی با اهتمام ویژه به برنامه‌ریزی دقیق به منظور انجام عملیات تخلیه و بارگیری، همزمان در خصوص شروع عملیات اجرایی توسعه سرمایه‌گذاری اقدام کند.


با انعقاد این قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال در مساحتی بالغ بر ۴۰ هکتار ضمن ایجاد ۲۰۰ نفر فرصت اشتغال، شاهد افزایش صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی، کود شیمیایی و افزایش سهم استان خوزستان در صادرات غیرنفتی کشور و ایجاد فرآیند‌های استاندارد عملیات تخلیه و بارگیری در کنار ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه