Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید محمدی، معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به افزایش اهمیت تزریق واکسن آنفولانزا برای مردم  با توجه به وضعیت کرونا در سال جاری، گفت: امسال با توجه به پیشگیری از بیماری کرونا، میزان ابتلا به آنفلوانزا بسیار کمتر شده و طبق آمارها در نیمکره جنوبی که زمستان را پشت سر گذاشته اند، میران ابتلا به آنفولانزا نسبت به سال گذشته به یک دهم درصد رسیده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه کلیه افراد پرخطر در استان البرز واکسن دریافت کرده اند افزود: حدود ۴۰ هزار نفر از  افراد پرخطر از جمله بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، بیماران پیکند اعضا، کادر درمان تمام بیماران سرطانی، زنان باردار، شیمیایی های بالای ۵۰ درصد  و غیره با واکسن هایی که از طریق دانشگاه علوم پزشکی توزیع شد،   واکسن آنفولانزا را دریافت کردند.‌

محمدی گفت: در مرحله دوم قرار بود واکسن آنفولانزا  درسطح داروخانه های استان توزیع شود و سایر بیماران از  جمله بیماران دیابتی، قلبی،...و  افراد بالای ۶۰ سال  در اولویت توزیع قرارگیرند که هنوزتوزیع در داروخانه ها صورت نگرفته است. 

وی افزود: برای بیماران سرطانی و افرادی که شیمی درمانی می کنند واکسن به میزان کافی در اختیار مراکز درمان قرار گرفته و موجود است؛ این افراد می توانند به مرکز تحت درمان و یا مرکز انجام شیمی درمانی خود مراجعه و واکسن آنفولانزا را دریافت کند. 

معاون دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: افراد دیابتی، بیماران قلبی و غیره جزو اولویت های بعدی هستند که در صورت توزیع در داروخانه‌ها می‌توانند نسبت به تهیه  واکسن و تزیق آن اقدام کنند.

وی در خصوص زمان توزیع واکسن آنفلوانزا  در داروخانه های استان، اظهار کرد: قراربود زمان توزیع در داروخانه ها هفته قبل باشد که متاسفانه هنوز انجام نشده است. 

محمدی یادآور شد: واکسن آنفولانزا باید در سطح کشور تامین و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی البرز قرار گیرد تا بتوانبم در سطح داروخانه های استان توزیع کنیم.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسن دانشگاه علوم پزشکی دارو البرز توزیع در داروخانه ها دانشگاه علوم پزشکی واکسن آنفولانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۱۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد

سیدحیدر محمدی با اشاره به تلاش‌های سازمان بیمه سلامت در کنار دیگر ارگان‌های حوزه سلامت در خدمات‌دهی به بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله بیماران مبتلا به تالاسمی گفت: تالاسمی یکی از مهم‌ترین بیماری‌های ژنتیکی است که در کشور ما نیز همانند سایر کشورهای دنیا شیوع دارد، این بیماری که در زمره بیماران خاص و صعب العلاج قرار گرفته ۲۳ هزار مبتلا در ایران دارد و خوشبختانه کشورمان در زمینه دانش پزشکی درمان تالاسمی پیشگام بوده و عمر این بیماران با خدمات ارزشمند پزشکان طی سالیان گذشته افزایش یافته است.

رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به اینکه درمان این بیماری برای بسیاری از خانواده‌ها دارای هزینه‌های بسیار بالایی بوده و در برخی شرایط برای آن‌ها امکان پذیر نیست، افزود: سازمان غذا و دارو در سال ۱۴۰۲ داروهای موردنیاز بیماران تالاسمی را نسبت به سال قبل به میزان قابل توجهی تامین کرد.

وی با اشاره چالش‌های داخلی و خارجی کشور در تامین داروها، گفت: تلاش‌های سازمان غذا و دارو در انجام وظایف بویژه تامین انواع دارو علی رغم وجود همه محدودیت‌ها بیشتر نمایان می‌شود؛ اما این سازمان هیچ چالش بالفعل و بالقوه‌ای را بهانه کوتاهی از انجام وظایف خود قرار نمی‌دهد.

محمدی با بیان اینکه در تامین دارو های تالاسمی تلاش شده که نقایص نسبت به گذشته کاهش یابد و به داروی مورد نیاز بیماران دسترسی بهتری باشد، اظهار امیدواری کرد: در سال جاری با اتخاذ راهکارهای علمی و افزایش منابع و اعتبارات لازم بتوان از بیماران خاص حمایت های بیشتری صورت داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند
  • توزیع وارفارین در داروخانه‌های منتخب
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟
  • کمبود وارفارین نداریم/ توزیع در داروخانه‌های منتخب