Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک زن بریتانیایی که بر اثر سکته مغزی به کما رفته بود بعد از به هوش آمدن تصور کرد در سال ۱۹۸۸ زندگی می‌کند و به گروگان گرفته شده است.

میرور نوشت: «استیوی کارفر» ۳۶ ساله که در زمان بازگشت به خانه دچار سکته مغزی شده بود و پزشکان فقط ۲ درصد به او شانس زنده ماندن داده بودند بعد از عمل جراحی مغز و توقف خونریزی از کما خارج شد تا با مشکلات جدیدی مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته پزشکان، این زن یک هفته بعد از عمل جراحی به هوش آمد، اما بخش عمده‌ای از حافظه خود را از دست داده بود و تصور می‌کرد در سال ۱۹۸۸ زندگی می‌کند و در بیمارستان به گروگان گرفته شده است.

او تا مدتی بعد از به هوش آمدن شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشت و فرزند و اعضای خانواده‌اش را به یاد نمی‌آورد.

پزشکان برای این زن سه ماه فیزیوتراپی انجام دادند تا موفق شدند در کنار آموزش مجدد سخن گفتن و خواندن و نوشتن راه رفتن را به او بازآموزی کنند.

اکنون نیز که ۲ سال از آن حادثه می‌گذرد استیوی همچنان در حال گذراندن دوره نقاهت خویش است و به تدریج حافظه خود را باز می‌یابد.

منبع: اعتمادآنلاین

بیشتر بخوانید: در کما چه بر سر مغز می‌آید؟ لینک کوتاه: asriran.com/0039pL

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خروج از کما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۱۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حاشیه خبرهای فارس ؛ دریافت تعرفه های سنگین برخی پزشکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، در بسته در حاشیه خبر‌ها به موضوعاتی همچون دریافت تعرفه های سنگین برخی پزشکان، اصراف نان در شورای آرد و نان فارس، گلباران مقبره سعدی که کنسل شد و بررسی شیار‌های جاده قدیم تخت جمشید به سعادت شهر پرداخته شده است.

دیگر خبرها

  • چرا هیچ وقت یادمان نمی‌ماند درِ خانه را قفل کرده ایم یا نه؟
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • فرمولی ساده برای اینکه هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید
  • مدافع رم سکته را رد کرد و به تمرینات برگشت
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟
  • فیلم| شوخی جالب با رونالدو/رونالدو از ترس سکته کرد
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • در حاشیه خبرهای فارس ؛ دریافت تعرفه های سنگین برخی پزشکان
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود