Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@15:52:22 GMT

جزییات افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مواد شوینده

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۱۴۴۷

جزییات افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مواد شوینده

رییس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران گفت: خمیر دندان، صابون، مایع دستشویی، مایع ظرفشویی و شیشه پاک‌کن ۴۰ درصد و باقی اقلام بهداشتی ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

بختیار علم‌بیگی، رییس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران در گفت‌وگو با ایلنا در مورد افزایش قیمت مواد شوینده اظهار داشت:‌ بدلیل اجباری نبودن قیمت‌های صنف ما و اینکه مشاهده شد برخی واحدها می‌خواهند قیمت‌های پراکنده‌ای اعلام کنند، با توجه به وضعیت صنعت؛ پنج قلم کالا را 40 درصد و بقیه کالاها را 30 درصد افزایش دادیم و طی چند روز آینده نیز اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خمیر دندان، صابون، مایع دستشویی، مایع ظرفشویی و شیشه پاک‌کن 40 درصد و باقی اقلام بهداشتی 30 درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی در مورد زمان اعمال این افزایش قیمت گفت:‌ واحدها از آخر این هفته می‌توانند این تغییر قیمت را اعمال کنند اما تا طی شدن مراحل آن احتمالا طی 10 الی 15 روز آینده این افزایش قیمت عملی شود.

علم بیگی درباره علت افزایش قیمت مواد شوینده تصریح کرد:‌ بررسی سازمان حمایت در این مورد طولانی شد و برای جلوگیری از هرج و مرج در بازار و افزایش بی‌رویه قیمت، انجمن مواد شوینده تصمیم گرفت این تغییر قیمت را اعلام کند. واحدها می‌خواستند بین 60 تا 80 درصد افزایش قیمت دهند که دیدیم اثر نامطلوب زیادی خواهد داشت.

وی درباره افزایش تقاضای مواد شوینده گفت: از اواخر سال گذشته که بیماری کرونا شیوع پیدا کرد تقاضا برای مواد شوینده حدود 20 تا 25 درصد افزایش پیدا کرده است.

 رییس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران در پایان اظهار داشت: مواد اولیه واحدها که به وسیله شرکت‌های وابسته به دولت تامین می‌شود تا امروز حدود 2 برابر شده است، در پتروشیمی‌ها پلی‌اتیلن و دیگر مواد اولیه مورد نیاز تهیه مواد شوینده افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین فشار را ارز روی تولیدکنندگان وارد می‌کند، ارز نیمایی از 9 هزار تومان به 28 هزار تومان رسیده است. بعضی تولیدکنندگان می‌خواستند کارشان را متوقف کنند اما از آنجا انجمن تعهد کرده که بازار هیچوقت بدون مواد شوینده نماند از آنها خواستیم که تولید را ادامه دهند.

لینک کوتاه: asriran.com/0039pz

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شوینده افزایش قیمت مواد شوینده درصد افزایش افزایش پیدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۱۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد

به گزارش قدس آنلاین، جمال میرزایی اظهار داشت: کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

وی افزود: مشاهده های میدانی نشان می دهد که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان‌ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد