Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران مدعی هستند که استفاده از مواد معدنی نانو در خوراک طیور می‌تواند باعث بهبود رشد جوجه‌های گوشتی شده و همچنین روی افزایش اشتها و هضم‌پذیرتر شدن غذای طیور تاثیر مثبت داشته باشد. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، آزمایشی که در بریتانیا انجام شده، نشان می‌دهد که افزودن نانوذرات روی پوششی از جنس اسیدآمینه به غذای مرغ‌ها به رشد بهتر آن‌ها کمک کرده و در عین حال هضم‌پذیری غذا نیز بهبود می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرغ‌هایی که این نوع رژیم غذایی را داشتند از استخوان‌های قوی‌تر نیز برخوردار شده‌اند.

پژوهشگران مدعی هستند که استفاده از مواد معدنی نانو در خوراک طیور می‌تواند باعث بهبود رشد جوجه‌های گوشتی شده و همچنین روی افزایش اشتها و هضم‌پذیرتر شدن غذای طیور تاثیر مثبت داشته باشد.

یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه ناتینگهام ترنت برای بررسی تاثیر تغذیه طیور با نانومواد معدنی، آزمایش‌هایی را روی مرغ‌ها انجام دادند. آن‌ها از نوعی نانومواد معدنی دارای پوششی از جنس اسید آمینه (نانوذرات روی) در خوراک مرغ‌ها استفاده کردند.

محققان دریافتند که این روش به ‌طور واضح موجب افزایش وزن مرغ‌ها شده و مصرف خوراک جوجه‌های گوشتی را در مقایسه با زمانی که روی معدنی (zinc) استفاده می‌شود، افزایش داده است.

قابلیت هضم بهبود یافته و در عین حال این رژیم غذایی تاثیر مثبت بر قدرت استخوان درشت‌نی داشته است، فاکتوری که برای مرغ‌های گوشتی اهمیت زیادی دارد.

نانوذرات به‌ دلیل ابعاد کوچکی که دارند از زیست‌فعالیت بالایی برخوردار هستند به این معنی که به‌طور موثری به بدن منتقل می‌شوند و پوشاندن آن‌ها با اسیدآمینه موجب جذب بهتر آن‌ها می‌شود.

فلز روی تاثیر مثبت زیادی روی سلامت و رشد طیور دارد و یافتن روشی کم هزینه برای هضم آن برای مرغداران اهمیت زیادی دارد.

بسیاری از خوراک‌های طیور از گیاهان و حیوانات تامین می‌شود که حاوی روی هستند. اما معمولا مقادیر زیادی فیتات نیز در کنار روی وجود دارد که با اتصال به روی موجب کاهش جذب آن در سیستم گوارش می‌شود که این امر زیست‌فعالیت روی را در رژیم غذایی کم می‌کند.

پیش از این ثابت شده که کاهش روی موجب کندی رشد، کوتاه شدن و ضخیم‌شدن پا‌ها می‌شود. امیلی برتون از دانشگاه ناتینگاه ترنت گفت: «روی چنان تاثیر مثبتی بر سلامت و رشد طیور دارد که یافتن روشی ارزان برای هضم بهتر آن بسیار عالی است.»

گارث کیو، از محققان این پروژه افزود: «فناوری نانو به‌ طور گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف از پزشکی گرفته تا مواد غذایی استفاده می‌شود. ما در این پروژه به دنبال رویکرد میان‌رشته‌ای بودیم که بتواند به تامین امنیت غذایی کمک کند.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: طیور فناوری نانو نانوذرات جوجه های گوشتی مواد معدنی تاثیر مثبت مرغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

گوجه فرنگی و لیمو دو میوه خاص هستند که برای درمان سرما خوردگی بسیار موثر هستند.

گوجه فرنگی برای سرماخوردگی:

آب گوجه فرنگی نوشیدنی محبوبی است که طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها را برای بدن تأمین می‌کند. آب گوجه فرنگی بسیار مغذی است و سرشار از بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است. به عنوان مثال، نوشیدن فقط 1 لیوان (240 میلی لیتر) آب گوجه فرنگی تقریباً نیاز روزانه شما به ویتامین C را تأمین می‌کند و 22٪ از نیازهای ویتامین A شما را به صورت آلفا و بتاکاروتنوئیدها برآورده می‌کند. آب گوجه فرنگی و سایر محصولات گوجه فرنگی ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد.

لیمو برای سرماخوردگی:

لیمو منبع خوبی از ویتامین C است. همانطور که می‌دانید در زمان سرماخوردگی خوردن ویتامین c بسیار مهم است. یک لیمو حدود 31 میلی گرم ویتامین C را تأمین می‌کند، که 51 درصد از میزان مورد نیاز مصرف روزانه مرجع (RDI) است. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین C خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • جوجه یک روزه
  • آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟
  • پیوند مدفوع می تواند علائم حرکتی در پارکینسون را بهبود بخشد
  • روز جهانی کتاب World Book Day + پوستر و شعار ۲۰۲۴