Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان بیان کرد: مشکل عمده عدم بازگشایی مجموعه‌های زیرزمینی سامن و ارزانفود تأمین اعتبار است.

علی خاکسار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه از محل اعتبارات سال ۹۸ حدود ۳۵۰ میلیون تومان برای دو شهر زیرزمینی سامن و ارزانفود هزینه شد، افزود: در سال‌های اخیر از محل اعتبارات استانی هیچ اعتباری به این دو جاذبه تعلق نگرفت و فقط اعتبار ملی برای آنها گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات ملی و استانی سال ۹۹ نیز تاکنون اعتباری به این دو مجموعه گردشگری تعلق نگرفته است، اظهار کرد: راه‌اندازی فاز اول هر یک از این مجموعه‌ها حداقل ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

خاکسار با تأکید بر اینکه مشکل عدم بازگشایی شهرهای زیرزمینی سامن و ارزانفود تأمین اعتبار است، مطرح کرد: اعتبار پیش‌بینی شده برای راه‌اندازی این مجموعه‌ها رقم قابل توجهی نیست و به علت اینکه  پایگاه ها ملی شده‌اند، متأسفانه اعتبار استانی به آنها تعلق نگرفته و اگر استان حمایت می‌کرد می‌توانستیم کار را به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: رقم اعتبار ملی که سالانه به این مجموعه‌ها تعلق می‌گیرد، جوابگوی این پروژه‌ها نیست و استان باید اولویت‌بندی کرده و اعتبار این دو جاذبه بکر را تقویت کند تا بتوانیم آنها را راه‌اندازی کنیم.

خاکسار با اشاره به اینکه همدان، استان شناخته شده‌ای است و معرفی جاذبه‌های جدید به جذب گردشگر و تداوم آنها کمک فراوانی می‌کند، گفت: این دو مجموعه جاذبه‌های خاص و منحصربفردی هستند که نمونه‌ای ندارند و می‌توانند به تنهایی انگیزه بازدید و جذب گردشگر باشند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شهر زیرزمینی سامن شهر زیرزمینی ارزانفود گردشگري میراث فرهنگی زیرزمینی سامن و ارزانفود مجموعه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۱۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید طالبی پور ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: کهگیلویه و بویراحمد با توجه به شرایط آب و هوای بسیار خوب و تنوع زیستی و اقلیمی مقصد مناسبی برای گردشگران است

وی بیان داشت: بوم گردی در سال‌های اخیر مورد استقبال قرار گرفته و این استان نیز دارای مناطق مختلف و اقامتگاه‌های بوم گردی متنوعی است.

طالبی پور اظهار داشت: در مناطق گرمسیری و سردسیری استان جاذبه‌های گردشگری بسیاری وجود دارد که از مهمترین آنها، آبشار یاسوج، آبشار یاسوج، آبشار کمردوغ، جاذبه‌های گردشگری شهر سی سخت مانند کوه‌گل، چشمه میشی، غار ده‌شیخ، بافت تاریخی دهدشت، چشمه بلقیس چرام، دست نوشته‌های تنگ سولک بهمئی و شلال‌دون باشت است.

وی امام زادگان تاریخی همچون امامزادگان سید محمد کهگیلویه، امام زاده علی (ع) چرام و بی بی حکیمه گچساران را از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مذهبی استان عنوان کرد.

طالبی پور اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد، ۳۲۰ جاذبه طبیعی دارد که می‌توان با جذب بیشتر گردشگر، در این مناطق گردشگری، اشتغالزایی ایجاد و توسعه اقتصادی را میسر کرد.

کد خبر 6092075

دیگر خبرها

  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • نمایش نوزده نقشه قدیمی خلیج فارس در شهر کاریز کیش
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • گزارش تسنیم از اختتامیه جشنواره خلیج فارس در بندرعباس‌
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد
  • کشف یک مقبره ۲۲۰۰ ساله مجلل در چین
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است