Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: ترامپ به دنبال آن است که برای عادی سازی روند صلح هر چه در چنته دارد رو کند تا به این ترتیب حمایت بی، چون و چرای لابی‌های صهیونیستی را داشته باشد و توسط آن‌ها چهار سال دیگر به عنوان رئیس جمهور آمریکا باقی بماند.

عماد آبشناس، کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص آخرین مناظره ترامپ – بایدن با رویکردی آرام‌تر نسبت به مناظره قبل گفت: فضای مناظره اخیر آرام‌تر از مناظره قبل بود و دلیل آن هم به خاطر تهدیدی بود که متوجه ترامپ شده بود ،مبنی بر اینکه اگر خارج از چارچوب مناظره صحبت کند میکروفون او خاموش خواهد شد به همین دلیل او مجبور به رعایت زمان و ادب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در مناظره قبل انتقادات شدیدی  مبنی بر اینکه ترامپ مناظره را به یک دعوای سخیف و بچه گانه تبدیل کرده متوجه او بودآن هم به دلیل ورود دائمی به حرف‌های بایدن ، مردم آمریکا نیز از این رفتار سخیفانه ترامپ عصبانی بودند.

آبشناس با اشاره به تلاش ترامپ در خصوص مانور دادن بر برگ‌های برنده دولت خود گفت: هر چند در این مناظره ترامپ سعی کرد روی اقدامات اقتصادی خود در آمریکا مانور دهد، اما این در حالی است که اقتصاد آمریکا بعد از کرونا و در شرایط فعلی موضوع اصلی پیش روی مردم آمریکاست که بیکاری بالای ۳۰ درصد و اوضاع رکود وخیم را را تجربه می‌کنند .
سیاست های نژادپرستانه ترامپ  احتمال جنگ داخلی و استقلال ایالت های مهم آمریکا را به دنبال خواهد داشت
این کارشناس مسائل آمریکا ادامه داد: گذشته از این‌ها آمریکا با تفرقه شدید و جدی در زمان ترامپ مواجه شده و تک قطبی‌ها و نژاد پرستی‌های مختلف نتیجه سیاست‌های دونالد ترامپ بوده است براساس همین سیاست ،امروز برخی ایالت‌های آمریکا که جزو ایالت‌های ثروتمند این کشور محسوب می‌شوند مانند تگزاس و کالیفرنیا به دنبال جدایی و استقلال از این کشور هستند و اگر این شرایط ادامه یابد ممکن است جنگ داخلی در آمریکا ایجاد شود.
ترامپ ر روند قابتهای انتخاباتی ثابت کرد؛"مرد دموکراسی" نیست
وی تصریح کرد: علاوه بر همه این مسائل ترامپ در روند رقابت‌های انتخاباتی ثابت کرد که حاضر به تن دادن به دموکراسی نیست به این معنی که اگر در انتخابات پیروز نشود حکومت را به صورت مسالمت آمیز به فرد پیروز تحویل نخواهد داد و این روند حکایت از دیکتاتوری ترامپ دارد که ذهن مردم آمریکا را نیز به خود مشغول کرده است.
مناظره اخیر  بر روی ۵درصد مردم آمریکا موثرخواهد بود/ تاکنون۶۰ میلیون نفر رای خود را ارسال کردند
آبشناس با بیان اینکه به نظر نمی‌رسد مناظره اخیر تاثیر چندانی بر تصمیم مردم آمریکا داشته باشد، گفت: در حال حاضر بخش مهمی از مردم تصمیم خود برای انتخاب گزینه مورد نظر را گرفته اند و مناظره اخیر فقط روی ۵ الی ۱۰ درصد مردم که هنوز تصمیم نگرفته اند که در انتخابات شرکت کنند یا خیر و یا به چه کسی رای دهند موثر خواهد بود.

این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه انتخابات ۲۰۲۰ اولین انتخاباتی در آمریکاست که ۶۰ میلیون از مردم رای خود را قبل از شروع روند انتخابات به صورت پستی ارسال کرده اند، گفت: علاوه بر این تاکنون نظرسنجی‌ها حکایت از پیشتازی بایدن دارد لذا به نظر نمی‌رسد مناظره پایانی تاثیر چندانی روی نتیجه انتخابات داشته باشد مگر آنکه در ۱۰ روز باقیمانده تا انتخابات ترامپ بتواند اقدامی برای تغییر این روند انجام دهد.
ترامپ ناامید از رای مردم/ چشم امید به حمایت لابی های صهیونیست و آرا الکترال دارد
وی یکی از سیاست‌های مهم ترامپ برای تغییر روند حاکم بر انتخابات آمریکا را سرمایه گذاری بر لابی‌های صهیونیسم و آرای الکترال دانست و خاطرنشان کرد: ترامپ این روز‌ها با فشار بر کشور‌های عرب ضعیف برای ایجاد روند صلح با اسرائیل سعی می‌کند تا از قدرت لابی‌های صهیونیست در آمریکا حداکثر بهره برداری را انجام دهد و به این ترتیب بر روی آرای الکترال تاثیر بگذارد، چون یقین پیدا کرده است که آرای مردمی را از دست داده است و با این اقدام می‌خواهد ارای الکترال، کنگره یا دادگاه را بخرد و اتفاقی را رقم بزند که در سال ۲۰۱۶ رخ داد (در سال ۲۰۱۶ آرای مردمی کلینتون بیشتر از ترامپ بود و آرای الکترال به داد ترامپ رسید)   آبشناس در پایان این گفتگو خاطر نشان کرد:  بر همین اساس ترامپ به دنبال آن است که برای عادی سازی روند صلح هر چه در چنته دارد رو کند تا به این ترتیب حمایت بی، چون و چرای لابی‌های صهیونیستی را داشته باشد و توسط آن‌ها چهار سال دیگر به عنوان رئیس جمهور آمریکا باقی بماند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آبشناس مناظره ترامپ و بایدن انتخابات2020 رای الکترال لابی صهیونیست کارشناس مسائل آمریکا مردم آمریکا مناظره اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۱۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین

رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان این کشور در حمایت از فلسطین نوشت: فعلاً اعتراضات را متوقف کنید! - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از دستگیری صدها دانشجو در دانشگاه های آمریکا به دلیل تظاهرات حمایتی از فلسطین، مخالفت خود را با این اعتراضات اعلام کرد.

ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی خود به نام "Truth Social"، نوشت: «فعلاً اعتراضات را متوقف کنید! !!!» 

این در حالی است که دانشجویان در سراسر آمریکا تجمعات اعتراضی خود را در کالج‌ها تشدید کرده‌اند.

وی همچنین در مطلبی دیگر از عملکرد جو بایدن در این مدت انتقاد کرد. وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر سال گذشته میلادی نوشت: «اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.»

منابع خبری از تظاهرات گسترده در دانشگاه تگزاس آمریکا، در همبستگی با ملت فلسطین در غزه و در  مخالفت با واشنگتن در حمایت از رژیم صهیونیستی خبر دادند.

همچنین منابع خبری همچنین از استقرار گسترده نیروهای پلیس آمریکا در دانشگاه آستین در ایالت تگزاس برای مقابله با دانشجویان حامی فلسطین گزارش دادند. 

خبرنگار الجزیره گزارش داد که دانشجویان کالیفرنیا ارواین و کالیفرنیا ریورساید تحصن‌های «باز و فراگیر» خود را علیه جنگ در غزه آغاز کردند.

اساتید دانشگاه کلمبیا در نیویورک نیز  برای محافظت از دانشجویان معترض حامی ملت فلسطین در غزه زنجیره انسانی تشکیل دادند.

پلیس آمریکا برای خارج کردن دانشجویان معترض به جنگ غزه در دانشگاه تگزاس از محوطه دانشگاه به اسپری فلفل متوسل شد. 

رسانه آمریکایی گزارش دادند که  پلیس آمریکا برای متفرق کردن تحصن دانشجویی حمایت از غزه در دانشگاه ویرجینیا هم به زور متوسل شده است.

همچنین گزارش‌ها حاکی است که پلیس آمریکا تعدادی از فعالان و دانشجویان را که در حال سازماندهی تظاهرات در حمایت از فلسطین در مقابل دانشگاه تولین در نیواورلئان آمریکا بودند، سرکوب و بازداشت کرد.

دانشگاه فلوریدا هم اعلام کرد که 9 نفر در محوطه دانشگاه به دلیل آنچه نقض قوانین در جریان اعتراضات خوانده شد، بازداشت شدند

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 17 آوریل آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند.

انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکاتداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادامه حمایت تشکل‌های دانشجویی از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • سال ۲۰۲۴ هر لحظه دیوانه‌تر می‌شود!
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟