Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-26@07:17:38 GMT

تورم خوراکی‌ها در مهرماه چقدر رشد کرد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۲۱۵۲

تورم خوراکی‌ها در مهرماه چقدر رشد کرد

به گزارش «نماینده»، تورم مهرماه با جهش 7 واحد درصدی از نرخ 34.4 درصدی نقطه‌ای مهر 98 به 41.4 درصد رسید. این در حالی است که روند کاهش نرخ در ماه‌های قبل امیدها را برای تعدیل قیمت کالا و خدمات افزایش داده بود.

همچنین نرخ تورم ماهانه که افزایش قیمت را به وضوح نشان می‌دهد در مهرماه به 7 درصد رسید یعنی نسبت به شهریور ماه (3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 درصد) 3.4 درصد بیشتر شده است.

بر اساس جدول شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور در مهرماه سال ۹۹ وضعیت رشد قیمت ها نسبت به ماه قبل و نسبت به مدت مشابه سال قبل و میانگین دوازده ماه مشخص شده است.

در شاخص خوراکی ها و آشامیدنی ها نسبت به شهری و ۵.۷ درصد افزایش قیمت نمایان است. در زیر گروه این شاخص روغن و چربی ها ۱۶.۲ درصد، شیر، پنیر، تخم‌مرغ ۷.۷ درصد، سبزی و حبوبات ۷.۶ درصد و چای، نوشابه و آب میوه ۷.۲ درصد بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. 

همچنین در شاخص غیر خوراکی ها، شاخص حمل و نقل ۱۷ درصد، زیرگروه آب برق سوخت ۱۲.۸ درصد و همچنین خدمات و نگهداری ۸.۵ درصد و مبلمان و لوازم خانگی ۸.۲ درصد بیشترین رشد قیمت را داشته‌اند. کمترین افزایش ماهانه مربوط به میوه و خشکبار با ۲.۳ درصد، شکر مربا عسل شکلات و شیرینی ۳.۴ درصد و گوشت قرمز و ماکیان ۳.۶ درصد است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: تورم خوراکی نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۲۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ تورم حمل و نقل رکورد زد

تین نیوز

مرکز آمار در گزارش جدید خود اعلام کرد که تورم سالانه در فروردین ۱۴۰۳ به کانال ۳۰ درصد افت کرده و به ۳۸.۸ درصد رسیده و تورم نقطه به نقطه نیز به ۳۰.۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، بررسی آخرین داده های مرکز آمار نشان می دهد تورم خدمات حمل و نقل عمومی در فروردین 1403 رکوردشکن شد. در فروردین امسال خدمات حمل و نقل عمومی در صدر تورم نقطه به نقطه نشسته تا بیشترین افزایش قیمت را در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته به ثبت برساند.

خبر پربازدید مرتبط را بخوانید:

مالیات از درآمدی که مربوط به رانندگان کامیون نیست

براساس جدول تورم ماهانه کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور درصد تورم خدمات حمل و نقل عمومی  4.4 اعلام شده در حالی که این رقم در اسفند ماه 2.7 درصد بود و رقم تورم نقطه به نقطه خدمات حمل ونقل نیز 19.5 درصد برآورد شده است.

 

نگاهی به گزارش مرکز آمار نشان می دهد طی فروردین حمل و نقل عمومی رشد بیش از هفت درصدی قیمت را به ثبت رسانده است.

به نظر می رسد با توجه به مجوزهای اخیر افزایش کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو و همچنین پیک تقاضای بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما در نوروز، این رکوردشکنی اتفاق افتاده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • ◄ تورم حمل و نقل رکورد زد
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • حمل و نقل عمومی رکورددار تورم در فروردین ۱۴۰۳/ خوراکی‌ها چقدر گران شدند؟
  • روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد
  • پرونده تورم ۱۴۰۳ باز شد؛ افزایش تورم خوراکی‌ها در شهر و روستا
  • مهار تورم ماهانه و نقطه به نقطه در استان یزد/ شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • مهار کامل تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد
  • تورم فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد