Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونین وزرای امور خارجه روسیه و ترکیه در مسکو دیدار و اوضاع در سوریه، لیبی و امنیت در منطقه خلیج فارس را بررسی کرده و بر غیر قابل جایگزین بودن راه‌حل‌های سیاسی-دیپلماتیک برای مناقشات در منطقه تأکید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که "سرگئی ورشینین" معاون وزیر خارجه این کشور، روز جمعه در مسکو با "سادات اونال" همتای ترکیه‌ای خود دیدار کرد و در جریان آن، طرفین در خصوص روند اوضاع کنونی در سوریه، لیبی و وظایف مربوط به تأمین امنیت در منطقه خلیج فارس گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در بیانیه‌ وزارت خارجه آمده است: «در این دیدار تبادل نظر گسترده‌ای درباره موضوعات مهم در دستور کار شورای امنیت سازمان ملل، از جمله وضعیت لیبی و سوریه، وظایف تأمین امنیت جمعی در خلیج فارس و همچنین مشکلات حل و فصل مناقشه خاورمیانه انجام شد. معاونینوزرای خارجه روسیه و ترکیه تأیید کردند که برای هچیک از این مناقشات، هیچ جایگزینی برای حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک و مطابق با چارچوب حقوق بین المللی شناخته شد، از جمله تصمیمات سازمان ملل و همچنین احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای منطقه وجود ندارد.»

سادات اونال که روز پنجشنبه برای یک دیدار کاری به مسکو سفر کرده بود، پیش از این نیز ریاست هیئت نمایندگی ترکیه در مذاکرات مربوط به سوریه و لیبی که در تاریخ 31 آگوست و اول ماه سپتامبر در مسکو برگزار شده بود و همچنین رایزنی‌های بین المللی پیرامون حل و فصل مناقشه نظامی در لیبی در اواسط ماه جولای در آنکارا، را برعهده داشت.  

سفر معاون وزیر خارجه ترکیه به روسیه و مذاکره درباره سوریه و لیبیگفتگوی تلفنی پوتین و اردوغان در خصوص اوضاع سوریه و لیبیرایزنی معاون وزیر خارجه روسیه و سفیر مصر درباره سوریه و لیبی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه اخبار روسیه ترکیه اخبار روسیه سوریه و لیبی خارجه روسیه خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۲۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری

نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های عضو گروه بریکس امروز (پنجشنبه) ششم اردیبهشت ماه در مسکو آغاز به کار کرد.

تحولات غرب آسیا و شمال آفریقا از جمله مباحث مورد بررسی در این نشست است.

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این نشست شرکت کرده و قرار است مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره اوضاع جاری در غرب آسیا از جمله وضعیت غزه و تجاوزات رژیم صهیونیستی تبیین کند.

معاون وزیر خارجه ایران همچنین امروز با میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.

روسیه در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) ریاست گروه بریکس را برعهده دارد.

جمهوری اسلامی ایران از اول ژانویه سالجاری میلادی به عضویت گروه بریکس درآمد. سازوکار بریکس (BRICS) شامل پنج اقتصاد بزرگ در حال ظهور، یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است و دوم شهریور سال گذشته و در پانزدهمین نشست سران در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی اعلام شد که چند عضو جدید از جمله ایران از اول ژانویه ۲۰۲۴ به عضویت بریکس درخواهند آمد. در حال حاضر برزیل، آفریقای جنوبی، روسیه، هند، چین، ایران، امارات عربی متحده، مصر و اتیوپی از جمله اعضای این گروه هستند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد