Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمیه کهریزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: رشته ورزشی بادی پامپ از نیوزلند ابداع شده و در سال ۱۳۹۰ وارد ایران شده و فعالیتش را در استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۵ آغاز کرد، این رشته به‌صورت گروهی و همراه با موزیک و ابزار انجام می‌شود، از نمونه ابزارهای مخصوص این ورزش می‌توان به هالتر، وزنه و استپ اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: می‌توان گفت رشته ورزشی بادی پامپ چربی سوزترین ورزش بین باقی رشته‌ها است و از آن به‌عنوان جادوی تناسب اندام یاد می‌شود، بادی پامپ رشته‌ای شاد و مفرح است، چراکه تمرینات این ورزش همراه با موزیک مخصوص انجام می شود.

مسئول کمیته بادی پامپ استان کرمانشاه افزود: بادی پامپ ابزارهای مخصوص خود را دارد، بدلیل اینکه تمام عضلات را در یک جلسه تمرینی درگیر می‌کنیم، بنابراین وزنه‌ها باید سبک و متوسط باشند، در رشته بادی پامپ، موزیک و کروگرافی (برنامه‌نویسی) را تغییر می‌دهیم، در واقع این ورزش برخلاف بدنسازی که در ادامه تمرینات باید به وزنه‌ها اضافه شود، با تغییر موزیک و برنامه  توسط مدرس و مربی، پیش برده می‌شود.

وی ادامه داد: در این خصوص سه کارگاه آموزشی و تمرینی در استان کرمانشاه برگزار کردیم و با بهبود شرایط بیماری کرونا و با کسب اجازه از مسئولین مربوطه دوره‌های بعدی را برگزار خواهیم کرد چراکه استقبال خوبی از کارگاه‌های آموزشی که برگزار شده بود را شاهد بودیم.

کهریزی گفت: در این ورزش محدوده سنی نداریم و عموم مردم در هر مقطع سنی زیر نظر مربی می‌توانند فعالیت کنند، افرادی که دچار آسیب های جدی هستند تا قبل بهبودی فعالیتشان ممنوع است و کسانی که دچار بیماری‌های مفصلی هستند که می‌توانند مشکلاتشان را با ورزش حل کنند زیرنظر مربی و با بارهای بدون وزنه می‌توانند فعالیت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به ایام قرنطینگی و کم تحرکی مردم چه برنامه‌هایی داشتند و دارند، گفت: از آغاز ایام قرنطینگی بدلیل شیوع ویروس منحوس کرونا و عدم تحرک کافی عموم مردم، برنامه‌هایی را بصورت مجازی و با اطلاع‌رسانی در فضای مجازی و توضیح کامل انتشار داده‌ایم بطوری‌که این چالش در خانواده‌ها و حتی بدون ابزار یا با حداقل امکاناتی که در هر خانه یافت می‌شود و تمرینات سبک بصورت خانوادگی انجام  می‌شود.

کهریزی در آخر هدف از همایش‌هایی که هیأت همگانی در رشته‌های مختلف برگزار می‌کند، افزود: مردم متوجه باشند که در خانه ماندن و ورزش نکردن باعث از بین رفتن کرونا نمی‌شود، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ورزش اولین و بهترین راه برای مبارزه با این بیماری است، چراکه ورزش سلامت افراد را تضمین می‌کند.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: ورزش ورزشی کرمانشاه تناسب کهریزی بادی پامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۲۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر «راسل کامهی»، پزشک ورزشی مراقبت‌های اولیه در مؤسسه ارتوپدی اسمیت تاون نیویورک، می‌گوید: «وزنه زدن، گروه‌های عضلانی بزرگ شما را فعال می‌کند و اگر به درستی انجام شود، می‌تواند کالری بیشتری نسبت به تمرینات کاردیو حالت ثابت بسوزاند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «با این حال، وزنه زدن به تنهایی کلید کاهش وزن نیست. حداقل ۸۰ درصد کاهش وزن از طریق تغذیه انجام می‌شود.»

کامهی می‌گوید: «فردی که وزنه می‌زند تا توده عضلانی به دست آورد باید از رژیم غذایی پر پروتئین استفاده کند. هدف باید ۱ گرم پروتئین به ازای هر نیم کیلو از وزن بدن باشد.»

وی گفت: «افرادی که از قبل تناسب اندام دارند و سعی می‌کنند عضله به دست آورند، ممکن است وزن کم نکنند، اما افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند، وزن کم می‌کنند.»

بررسی اخیر نشان داد که تمرینات مقاومتی درصد چربی بدن، توده چربی بدن و چربی احشایی را در بزرگسالان سالم کاهش می‌دهد.

اما طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، فعالیت بدنی منظم و تغذیه سالم هر دو برای کاهش وزن مهم هستند.

به گفته محققان، عضله سازی برای سوزاندن کالری بیشتر مهم است، زیرا عضله بیش از دو برابر چربی کالری می‌سوزاند. طبق گفته کلینیک مایو، در میان فواید بسیار وزنه زدن، این است که این ورزش باعث افزایش متابولیسم می‌شود.

همچنین به بهبود سطح تستوسترون در مردان کمک می‌کند و برای حفظ تراکم استخوان در زنان بسیار مهم است.

بر اساس مطالعه اخیر، وزنه برداری همچنین با کاهش قابل توجه احتمال مرگ زودهنگام افراد، به ویژه زمانی که با ورزش‌های هوازی همراه باشد، مرتبط است.

محققان توصیه می‌کنند که حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی در هفته به علاوه دو جلسه تمرین قدرتی داشته باشید.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • پیامک هایی که رویای لاغری تبلیغ می کنند
  • بانوی ورزش ایران: جایزه ای که از مردم بگیری چیز دیگری است
  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم
  • شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران
  • برگزاری جلسات انسجام بخشی و برنامه ریزی ورزش بانوان شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی