Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم آق آتابای روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این روستاها به سبب داشتن هنرمندان فعال درحوزه صنایع دستی، فراهم بودن شرایط لازم برای دسترسی مسافر و توریست به امکانات تفریحی و گردشگری روستا، وجود خانه‌های قدیمی با بافت روستایی و نیز آداب و رسوم کهن مردم آن برای ایجاد مراکز اقامتی و بوم‌گردی، مناسب تشخیص داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: به عنوان نمونه روستای "ساری بخش" با قابلیت اسب و شتر سواری، "سارجه کر" به سبب مجاورت با سد گلستان و وجود مراتع سرسبز، "پلی حاجی" به دلیل مجاورت با مجموعه سوارکاری، "گدم آباد" به سبب نزدیکی به شهر گنبدکاووس و بلندترین گنبد آجری جهان، "گوزنی تپه" به دلیل واقع شدن در مسیر دیوار تاریخی جرجان و روستای "حاجی قوشان کوچک" به واسطه قرار گرفتن در مسیر زیارتگاه "خالدنبی" کلاله، شرایط مناسبی برای جذب سرمایه‌گذار و ایجاد مراکز اقامتی دارند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس ادامه داد: برخی روستاهای بخش مرزی داشلی برون این شهرستان از جمله روستاهای "قره ماخر" و "دوزاولوم" به دلیل بهره‌مندی از ظرفیت کویرنوردی و صنایع دستی، روستای "تنگلی" به سبب مجاورت با تالاب‌های بین المللی "آلماگل و آلاگل" و نزدیکی به بازارچه مرزی و گمرک اینچه برون و روستای "کرند" به سبب قرار گرفتن در مجاورت تپه باستانی نیز ظرفیت مناسبی برای توسعه فضاهای گردشگری و بوم گردی روستایی دارند.

آق‌آتابای با اشاره به فعال بودن ۲ واحد بوم‌گردی در روستاهای "ساری بخش و چای قوچان کوچک" گنبدکاووس، افزود: اداره میراث فرهنگی، مشاوره لازم به دهیاران و همچنین سرمایه‌گذاران برای ایجاد مراکز اقامتی و واحدهای بوم گردی روستایی می‌دهد و تا الان هشت سرمایه‌گذار جهت ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی در پنج روستای این شهرستان اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: موافقت اصولی اولیه برای ایجاد واحدهای بوم‌گردی توسط این افراد با سرمایه‌گذاری تقریبی ۱۲۰ میلیارد ریال صادر شده و مطابق برنامه‌ریزی انجام شده تا دهه فجر امسال ۲ مورد از این واحدها در گنبدکاووس به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، بوم گردی یا همان گردشگری روستایی شکلی جدید از صنعت گردشگری رواج یافته در کشورمان است که در آن افراد به جای حضور در هتل ها و اماکن شلوغ و پر ازدحام، راهی روستاهای بکر و دورافتاده می شوند تا به دور از هیاهوی زندگی روزمره دمی و ساعتی، شاید هم روزی و هفته‌ای را در آرامش برآمده از این ویژگی ناب سپری کنند و به معنای دقیق تر گردشگران بوم گرد به روستاها می روند تا همانند آنها زندگی کنند، مانند آنها غذای محلی بخورند، مانند آنان به طبیعت بروند تا لذت های یک زندگی ساده و صمیمی روستایی را تجربه کرده و از آن بهره مند شوند.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت و تنوع اقوام، فرهنگ‌ها و آثار تاریخی و گردشگری همچون گنبدقابوس به عنوان بلندترین برج آجری جهان، شهر تاریخی جرجان، امامزاده یحیی بن زید(ع)، سه تالاب بین المللی، گمرک و بازارچه مرزی، دریاچه مصنوعی و بوستان‌های زیبای شهری در شرق استان گلستان واقع است.

برچسب‌ها گنبدکاووس گردشگری گلستان اقامتگاه بوم گردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس گردشگری گلستان اقامتگاه بوم گردی گنبدکاووس گردشگری گلستان اقامتگاه بوم گردی اخبار کنکور بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان شمالی؛ مردم روستای رباط قره بیل درشهرستان گرمه در گفتگو با خبرنگار صداوسیما به مشکل رفت و آمد دراین روستا اشاره کردند و عنوان کردند پل زیرگذری که برای رفت و آمد به داخل روستا احداث شده استاندارد نیست و موجب مشکلات زیادی از جمله بی رونق شدن کسب کار شده است.

{$sepehr_media_11040962_600_350 }

دیگر خبرها

  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • مختومقلی فراغی از محور‌های وحدت در گلستان است
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • بازدید فرماندار سرباز از خسارات بارندگی و سیل از راه‌های روستایی
  • رمزگشایی از ماجرای مرموز روستایی که یک شبه ناپدید شد!