Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا حدائق صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اطلاع رسانی و خبرنگاری شمشیری دو لبه است که می تواند سازنده و یا مخرب باشد.

گام اول تمامی پیامبران الهی پیام‌رسانی و اطلاع رسانی بوده است و همین امر اهمیت رسالت حوزه اطلاع‌رسانی را نشان می‌دهد

وی با اشاره به نقش مهم خبرنگاران و اصحاب رسانه در امر اطلاع‌رسانی تصریح کرد: گام اول تمامی پیامبران الهی پیام‌رسانی و اطلاع رسانی بوده است و همین امر اهمیت رسالت حوزه اطلاع‌رسانی را نشان می‌دهد؛ چراکه تلاش برای تعالی جامعه خیر دنیا و آخرت را به دنبال دارد و بدون شک اجر معنوی آن محفوظ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) ضمن اشاره به فعالیت‌های شش ماهه گذشته این مجموعه گفت: به منظور به‌کارگیری نیروی جوان و طلاب استان ساختار را اصلاح کرده تا علاوه بر جوان‌گرایی فعالیت‌های مهدوی را نیز گسترش دهیم.

وی ادامه داد: اقداماتی جهت تدوین نظام آموزشی و تربیت مربیان بنیاد انجام نیز شده که این نظام جامع مربیان در سطح کشور بی نظیر است.

دبیر ستاد نکوداشت دهه مهدویت در ادامه تشریح فعالیت‌های موسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) عنوان کرد: برگزاری دو دوره مجازی مهدوی با استفاده از مربیان برتر بنیاد به‌صورت مجازی، برگزاری جلسات مشترک و انعقاد تفاهم نامه با ادارات کل بهزیستی، تبلیغات اسلامی، کمیته امداد امام خمینی، اداره کل زندان‌های استان، سپاه فجر و آموزش و پرورش به منظور ارتباط متقابل و آموزش مباحث مهدویت برای زیرمجموعه ها و تولید برنامه های فاخر مهدوی در صداوسیمای مرکز فارس از جمله برنامه های ما از میلاد امام زمان(عج) در نیمه شعبان تا به امامت رسیدن ایشان در سال ۹۹ است.

بر اساس آموزه‌های دینی اقدامات خیر نباید تعطیل شود اما می‌توان نوع آن را تغییر داد

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراسم، جشن ها و برنامه ها خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بر اساس آموزه‌های دینی اقدامات خیر نباید تعطیل شود اما می‌توان نوع آن را تغییر داد، لذا با بهره‌گیری از ظرفیت مردم و خیرین ۱۱ هزار بسته معیشتی هرکدام به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان جمع آوری و میان نیازمندان و خانواده های آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

وی در این راستا بر لزوم اجرای قانون برای همه به‌طور یکسان تاکید کرد و افزود: اگر ستاد کرونا تصمیم می گیرد که برنامه ای باید تعطیل شود برای همه یکسان و لازم الاجرا است. چنانچه گروه‌های مذهبی به خوبی این امر را نشان دادند. 

حجت الاسلام حدائق با بیان اینکه باید در شرایط سخت به کمک مردم شتافت، از توزیع یک و نیم تن گوشت قربانی در عید سعید قربان در میان مستمندان خبر داد.

وی همچنین بیان کرد: برگزاری جلسات هم اندیشی اساتید و مربیان و برگزاری جلسات پایانی دوره تربیت مهدوی با حضور ۴۸ نفر از طلاب و فرهنگیان از دیگر برنامه های ما در این مدت بوده است.

رئیس حوزه علمیه منصوریه با اشاره به اضافه شدن سطح چهار حوزه به دانشکده مهدویت گفت: بنیاد حضرت مهدی موعود اعتبار ثابتی نداشته و برپایه کمک های مردمی اداره می‌شود و با همین کمک‌ها پیگیر تکمیل ساختمان دانشکده مهدویت در آینده ای نزدیک خواهیم بود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود از چاپ دو عنوان کتاب در قالب مسابقه میثاق با خورشید پنهان با عناوین نسیم انتظار و چهل پرسمان مهدوی خبر  داد و تصریح کرد: دو شماره از نشریه منجی در فضای مجازی و چهار هزار نسخه چاپی در راستای ترویج فرهنگ مهدوی منتشر و توزیع شد.

وی پیرامون برنامه‌های شهادت امام عسکری(ع) و آغاز امامت حضرت مهدی(عج) نیز عنوان کرد: پویش مجازی مهدیه خانگی، شعرخوانی و مدیحه سرایی خانوادگی، تقدیم یک کار خوب به امام زمان(عج)، برگزاری کارگاه آموزش مجازی مهدویت به‌صورت رایگان، برگزاری پویش مجازی سفیر مهدوی و برپایی محافل انس مهدوی در بقاع متبرکه استان از جمله برنامه های ما در این ایام است.

حجت الاسلام حدائق با اشاره به برگزاری مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی، افزود: مسابقه بزرگ کتابخوانی جلد دوم کتاب سبک زندگی مهدوی، جشنواره فرهنگی هنری عطر مهربانی در رشته های مختلف فرهنگی و هنری و ادامه کمک رسانی در طرح امتداد همدلی از جمله دیکر برنامه های ما برای شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) است.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: کمک مومنانه حجت الاسلام حدائق بنیاد فرهنگی مهدی موعود بقاع متبرکه مهدویت طلاب برنامه های ما اطلاع رسانی مهدی موعود برنامه ها حضرت مهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۳۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مشورتی برگزاری چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور دکتر علی سروری مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از معاونان و روسای استان‌ها برگزار شد.

طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های تمامی عوامل برگزاری سومین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت، به پیشنهاد برگزاری همایش علمی زیارت جامعه کبیره اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۵ انجمن علمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده و بیش از ۸۰۰ زمینه پژوهشی در این حوزه احصا شده است. مضمون زیارت جامعه کبیره، مقام امامت و شأن ائمه اطهار (ع) و وظایف شیعیان در مقابل اهل بیت (ع) است، پس فقط نباید از جنبه علمی به آن پرداخته شود، بلکه باید فراز‌های این زیارت را به متن جامعه ببریم. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره ظرفیت فعالیت‌های بزرگ فرهنگی دارد، افزود: زیارت جامعه کبیره ظرفیت‌های فراوانی در حوزه شعر، نظم، نثر، سرود، دل نوشته، خطاطی، نقاشی و ... دارد که می‌تواند به عنوان موضوع محوری چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت مورد توجه قرار بگیرد. 

وی با تأکید بر پرهیز از نگاه اداری و کارمندی به برگزاری جشنواره امامت و مهدویت، اظهار کرد: همه فعالیت‌های اجرایی جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت باید توسط کانون‌های دانشجویی و دانشجویان انجام شود. البته کارمندان علاقه‌مند هم می‌توانند در امور جشنواره مشارکت داشته باشند، اما محوریت جشنواره امامت و مهدویت با دانشجویان است و این موضوع باید مورد توجه رؤسای واحد‌های دانشگاهی قرار بگیرد. 

طهرانچی با اشاره به ایفای نقش جدی رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و لزوم نمادسازی برای جشنواره از جمله تولید سرود فراگیر، خاطرنشان کرد: چهارمین دوره جشنواره امامت و مهدویت با مشارکت و همکاری دیگر دانشگاه‌ها و مدارس در سطح کشور برگزار خواهد شد و مسئولان استانی نیز در جلسات جشنواره‌های موضوعی هر استان حضور خواهند داشت. 

جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت با هدف جریان سازی ترویج فرهنگ امامت و مهدویت، عمل به مودت فی القربی و رواج گفتمان سازی در این عرصه معنوی هرساله از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان توسط دانشگاه آزاد اسلامی و با همت مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت برگزار می‌شود. 

براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، امسال شرایط میزبانی از ۱۵۰ هزار شرکت کننده در چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت انجام شده و بخش دانشجویی جشنواره با کمک معاونت علوم تربیتی و مهارتی تقویت شده و در ۱۰ منطقه از کشور برگزار خواهد شد.

همچنین نشست‌های فصلی گروه مشورتی جشنواره به منظور تبادل نظر با هدف ارتقاء برنامه‌ها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • خلجی : افتتاح سد در سریلانکا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت + فیلم
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • «تا اطلاع ثانوی تعطیل»، نگاهی متفاوت به انقلاب فرهنگی!
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود
  • فردا، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد