Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از پژوهشگاه قوه قضاییه، این گزارش‌ها در زمینه حقوق بین‌الملل، حقوق عمومی، آمار و فناوری اطلاعات،  حقوق خصوصی، حقوق جزا، حقوق عمومی و مطالعات پایه منتشر شده است.

نقش قوه‌قضاییه در نظارت بر تحدید و تعلیق ایفای تعهدات حقوق بشری،  نقد و بررسی پیش‌نویس لایحه صیانت از حقوق عامه،  بررسیکارآمدی قانون نظارت بر رفتار قضات،  بررسی ابعاد و جنبه های کاربردی اعتبار مدنی در کشور، تقابل دادرسی اداری با کرونا ویروس وبررسی راهکار کاهش مراجعه شهروندان به دیوان عدالت اداری،  صیانت قضایی از اصل ۲۴ قانون اساسی(آزادی مطبوعات و رسانه‌ها)، راهکارهای ارتقای جایگاه و نقش واحدهای حقوقی دستگاه‌های دولتی در بهبود وضعیت قانونمداری دولت و تحلیل حقوقی پیش‌نویسدستورالعمل نحوه انتشار احکام دادگاه‌ها و برگزاری دادگاه علنی از جمله موضوعات گزارش‌های پژوهشی منتشره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم توافق طرفین در انتخاب داور مرضی ‌الطرفین،  چگونگی استناد موجه قاضی به منابع معتبر اسلامی،  تکالیف قوّه قضاییه در تأمینحمایت کنسولی از اتباع بیگانه بر اساس کنوانسیون ۱۹۶۳ وین راجع به حقوق کنسولی،  مفهوم نظام حقوقی حاکم بر نحوه انجام وظیفهقوه قضاییه در احیای حقوق عامه،  اجرای قراردادها و حل و فصل ورشکستگی و تحلیل حقوقی پیش‌نویس دستورالعمل ارزیابی ساختار واتقان آرای قضایی از دیگر موضوعات مورد بررسی در پژوهش‌های جدید پژوهشگاه قوه قضاییه است.

همچنین سه کتاب با موضوعات روز حقوقی توسط پژوهشگاه قوه قضاییه منتشر شده که کتاب  «قاچاق کالا و ارز»،   «کودکان آنلاین و حقآنان بر امنیت همه جانبه در فضای مجازی با تأکید بر لزوم قانون‌گذاری در این زمینه»  و  «امکان توسعه ضمانت‌اجراهای غیرکیفری درنظام حقوقی ایران»  از جمله این کتاب‌هاست.

برچسب‌ها پژوهش قوه قضاییه پژوهشگاه قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پژوهش قوه قضاییه پژوهشگاه قوه قضاییه پژوهش قوه قضاییه پژوهشگاه قوه قضاییه اخبار کنکور قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۳۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق

در جریان سفر رئیس دانشگاه صنعتی شریف به عراق، راه‌های گسترش همکاری‌ و تعاملات بین‌المللی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، در راستای پیشبرد و گسترش همکاری‌ و تعاملات بین‌المللی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی با عراق، هیئت اعزامی از دانشگاه صنعتی شریف به ریاست موسوی رئیس دانشگاه شریف، به این کشور  سفر کردند.

در این سفر چند روزه موسوی و هیئت همراه با محسن المندلاوی سرپرست و نایب رئیس اول پارلمان عراق و رئیس هیئت امنای دانشگاه الفراهیدی همچنین رئیس دانشگاه بغداد و سفیر ایران در عراق دیدار و گفتگو کردند.

در نشست‌های جداگانه‌ای که با مسئولین این دو دانشگاه صورت گرفت؛ سازوکارها، نحوه گسترش همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی و دانشگاهی، وضعیت و جایگاه دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه بغداد و الفراهیدی و ... از جمله مواردی بود که در این جلسات مطرح و تبادل نظر شد.

هیئت اعزامی دانشگاه شریف با حضور در سفارت کشورمان در عراق با محمدکاظم آل‌ صادق سفیر ایران دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار نحوه حضور دانشگاهی و فناورانه دانشگاه صنعتی شریف به جامعه آموزش عالی عراق از اهم موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • صدور فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان +جزئیات میزان افزایش
  • واکنش معاون قوه قضاییه به برخورد با زنان و دختران در آمریکا: چه کسی به داد آنها می‌رسد؟
  • فیش حقوقی جدید بازنشستگان صادر شد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • پیگیری طرح وکلا در مساجد از سوی رئیس قوه قضاییه
  • چه کسی محجور است؟/ آثار حقوقی شخص محجور
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد