Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد راستینه هفشجانی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان اینکه رفتارهای انسانی ناشی از فکر و اندیشه است، گفت: برای رسیدن به رفتارهای توسعه‌یافته در گام اول باید فکر افراد بر مبنایی درست و دقیق شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، اصلاح رفتار جامعه در حوزه سلامت را امری ضروری دانست و افزود: برای این تغییر، در ابتدا باید سطح دانش و آگاهی مردم نسبت به مقتضیات و ابعاد حوزه سلامت و مهرورزی سلامت به مفهوم انجام امور خیریه در حوزه سلامت افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راستینه هفشجانی ادامه داد: یکی از وظایف مهم مراکز فرهنگی، باورمند کردن مردم برای بروز رفتار درست و مؤثر در حوزه سلامت و انجام عمل خیر در این حوزه است. امروزه کرونا به عنوان پدیده‌ای نو تمام شئون زندگی انسان و رفتارهای اجتماعی و فردی را تحت‌تأثیر قرار داده است، مقابله با چنین پدیده‌ای در گام اول نیازمند افزایش دانش و آگاهی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس‌شورای‌اسلامی اضافه کرد: نهادهای متولی فرهنگ مانند وزارت فرهنگ و ارشاد و یا صداوسیما باید خود را ملزم به تولیدات فرهنگی با موضوع سلامت خاصه کرونا بدانند و در مسیر آگاهی‌بخشی به جامعه حرکت کنند تا فراگیری دانش در جامعه شکل بگیرد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس‌شورای‌اسلامی با تأکید بر لزوم فرهنگسازی در حوزه سلامت برای نوجوانان و کودکان، تصریح کرد: ساخت انیمیشن، فیلم کوتاه و مستند، از مهمترین اقدامات فرهنگی است که می‌توان برای بهبود وضعیت سلامت جامعه انجام داد.

وی با اشاره به اینکه ترغیب فیلمسازان به تولید آگاهی مهمترین کارکرد جشنواره فیلم کوتاه «مهر سلامت» است، بیان کرد: با زبان هنر باید فرهنگ خودمراقبتی و پیشگیری را در جامعه افزایش داد و مردم را با مفاهیم مرتبط با سلامت و اهمیت آنها آشنا کرد تا اصلاح رفتار اجتماعی در این حوزه پایدار باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس‌شورای‌اسلامی برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» را اقدامی درخور تحسین توصیف و خاطرنشان کرد: موضوع وقف و امور خیریه یکی از مفاهیم بنیادین فرهنگ اسلامی است که به خوبی در جامعه ایرانی نهادینه شده است، استفاده از این مفهوم در ارتقاء مؤلفه‌های سلامت ایده‌ای بسیار خوب است که در صورت رسانه‌ای و فراگیر شدن می‌تواند ظرفیت‌های بیشتری از وقف و خیریه را به سمت حوزه سلامت سوق دهد.

راستینه هفشجانی تصریح کرد: برگزاری این قبیل جشنواره‌ها می‌تواند زمینه‌ساز آگاهی‌بخشی به جامعه و افزایش دانش فکری و اندیشه‌ای و در نهایت توانمندی جامعه در حوزه‌های خودمراقبتی، سلامت و همنوع‌دوستی شود.

دومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» با هدف ارتقاء فرهنگ نیکوکاری در حوزه سلامت از طریق پیوند هنر و عمل خیر با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجمع خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 24 تا 27 آبان ماه به دبیری سیدمهدی سیدین نیا با شعار «هر ایرانی یک مهروز سلامت» به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

برچسب‌ها سینما فیلم کوتاه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سینما فیلم کوتاه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی سینما فیلم کوتاه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اخبار کنکور مجلس شورای اسلامی حوزه سلامت فیلم کوتاه مهر سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۳۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از معلم باید به فرهنگ همگانی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سعید مرادپور در دیدار با فرهنگیان ابهر با اشاره به گرامی‌داشت هفته مقام معلم، اظهار کرد: هم جامعه و هم معلم باید قدر کار خود را بداند که اگر این مورد محقق شود، جایگاه معلمی در جامعه تقویت خواهد شد و نخبگان جامعه به معلم شدن تمایل بیشتر پیدا خواهند کرد.

امام جمعه ابهر با یادآوری اینکه معلمان مسؤولیت آموزش‌ و پرورش فرزندان ما را برعهده دارند، ادامه داد: زیان‌های کنار گذاشتن برخی مباحث فرهنگی را چند سال بعد مشاهده خواهیم کرد. برای نتیجه گرفتن در حوزه فرهنگ باید از هم‌اکنون سیاست‌گذاری درست داشته باشیم.

مرادپور اینکه آموزش‌ و پرورش یکی از دستگاه‌های تاثیرگذار در حوزه فرهنگ است، افزود: این نهاد تولیدکننده و پرورش‌دهنده منابع انسانی است. بنابراین باید تلاش داشته باشد به معنی واقعی دانش‌آموزان را تربیت کند.

کد خبر 6099426

دیگر خبرها

  • مهمترین هدفم در بازی سازی بالا بردن نام ایران در سراسر جهان است
  • تقدیر از معلم باید به فرهنگ همگانی تبدیل شود
  • رویدادهای فرهنگی برای «خرم‌آباد»
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند