Web Analytics Made Easy - Statcounter

عسگری با بیان اینکه جشنواره امید حس مسئولیت پذیری دانشجویان را تقویت می کند گفت: دانشگاه نمی تواند نسبت به رویداد های پیرامون خود بی تفاوت باشد.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان، «هادی عسگری» در نشست خبری  «نهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان (امید)» که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: این جشنواره یکی از برنامه های مهم و اثربخش برای تولید آثار فاخر با موضوعات اجتماعی است و ثمره آن کنش جمعی دانشجویان برای مسایل اجتماعی جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری افزود:کلیت آن بیانگر مسئولیت اجتماعی دانشگاه در شرایط خطیر کنونی جامعه است و مستحضر هستید اگر بخواهید به مسئولیت اجتماعی عمل کنید، دانشگاه نمی تواند نسبت به رویداد های پیرامون خود بی تفاوت باشد.

 

وی ادامه داد: آسیب های اجتماعی باید در اندیشه و کنش دانشجویان تجلی پیدا کند. هر چند  به دلیل شیوع کرونا که امکان حضور دانشجو وجود ندارد و همه فعالیت های آموزشی و فرهنگی در بستر مجازی دنبال می شود باید  کمک کنیم این ارتباط و مسئولیت پذیری دانشجویان ادامه پیدا کند. در کل شاید بتوانیم از این طریق حس مسئولیت اجتماعی را تقویت و تاب آوری جامعه را بالا ببریم.

 

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی افزود:توجه به  موضوعات اجتماعی از بستر هنر رویدادی مهم در عرصه فرهنگی و اجتماعی است. برنامه هایی که از این کانال دنبال می شود، اثر بخشی فزاینده ای خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: جشنواره عکس و فیلم کوتاه می تواند ظرفیت کم نظیری را به روی علاقمندان و فعالان اجتماعی قرار گیرد که نتیجه آن تقویت هنجار های مثبت و اصلاح باور ها و خلاقیت ناپسند است.

 

عسگری گفت: اگر دانشجویان وارد این فرایند شوند سهم و اثر بیشتری بدست می آید. تمام یافته ها ثابت کرده اند که رویکرد پیشگیرانه برای آسیب های اجتماعی موثر تر است.

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: حس مسئولیت پذیری مسئولیت پذیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۴۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به برگزاری این جشنواره ملی در سه بخش فیلم ۱۰۰ثانیه‌ای، عکس و پوستر گفت: برگزیدگان در سه بخش ملی، کیش و آزاد؛ معرفی خواهند شد.

سیدعلیرضا فاطیمان‌پور با اشاره به استقبال هنرمندان از جشنواره کیش بهشت خانواده‌ها، گفت: حمایت از هنرمندان بومی و توسعه رویداد‌های ملی و بین‌المللی حوزه خانواده در از اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: سه موضوع خانواده و نشاط اجتماعی، حریم خانواده و احترام به قانون و خانواده و محیط زیست با هدف ارتقای فضای بومی، هویت دینی و ملی در نظر گرفته شد تا بتوانیم نقش موثری به عنوان الگویی مناسب در توسعه گردشگری منطقه داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • کارگران تقویت کننده پایه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شوند
  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد
  • سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود