Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@18:37:13 GMT

پیکر تهیه کننده «مختارنامه» به خاک سپرده شد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۴۰۲۰

پیکر تهیه کننده «مختارنامه» به خاک سپرده شد

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، مراسم تشییع و تدفین پیکر محمود فلاح ـ تهیه‌کننده باسابقه سینما و تلویزیون ـ با حضور جمعی از سینماگران و هنرمندان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

در این مراسم، جعفری‌جلوه، مدیر شبکه دو از محمود فلاح به عنوان تهیه کننده ای خوب، بردبار و صبور یاد کرد که نقش خود را به خوبی ایفا کرد و فردی بزرگ در میان تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاد او همواره گرامی است؛ آن هم با آثار بزرگی که از خود بر جای گذاشت. بی تردید او بر سر خوان اهل بیت (ع) به خاطر ساخت مختارنامه روزی می‌خورد و جاودان خواهد ماند.

در ادامه پسر آن مرحوم گفت: محمود فلاح بهترین پدر و مردی بود که در زندگی ام دیدم. برای تمام کارمندان بهترین رئیس و بزرگترین مردی بود که من دیدم و فکر نکنم دیگر چنین مردی به دنیا بیاید. در چند روز پایانی عمر، ما به بهبودشان امید داشتیم؛ اما در نهایت پدر ایست قلبی کرد و بر اثر آب آوردن ریه و مشکل تنفسی قلبی درگذشت.

او در ادامه تصریح کرد: پدر من سر «مختارنامه» دو بار سکته کرد؛ شاهد بودم که چقدر جانش را سر مختار گذاشت و من بسیار دوستش داشتم.

نوه آن مرحوم نیز گفت: قلب او بزرگ و دغدغه اش دیگران بودند. من به او افتخار می کنم چون اسمش همیشه ماناست.

در ادامه دوست محمود فلاح، عزیز آزادی گفت: من و او از سال ۵۰ در گروه رپورتاژ و فنی صدا و سیما با هم بودیم؛ او در اوج انقلاب یکی از خدمتگزاران و مسوولان کانال انقلاب بود. وی از مدیران متخصص بود، قبل از انقلاب و بعد از انقلاب امثال محمود فلاح توانستند سازمان را اداره کنند. محمود مانند برادر خوانده من بود و نوه هایش مرا عمو صدا می کنند. او در روز ۱۶ ساعت در سازمان صداوسیما می ماند.

مونا فلاح، دختر آن مرحوم نیز گفت: پدر تمام دغدغه‌اش خوبی به دیگران بود. می‌دانم اگر کرونا نبود، جمعیت زیادی اینجا بودند و من قول می‌دهم بعد از پایان کرونا مراسمی درخور شأن او برگزار کنم. «مختارنامه» آخرین کار سنگین او بود. پدر از سال ۴۷ وارد تلویزیون شد و مدیر پشتیبانی و صدا بود و مانند آچار فرانسه سازمان را می‌چرخاند. من زمان جنگ اصلاً او را نمی‌دیدم؛ شب‌ها مشغول هماهنگی اخبار و شبکه‌ها بود. تمام تجارب پدر در سازمان صداوسیما به درد می‌خورد.

محمود فلاح، تهیه کننده باسابقه تلویزیون و سریال هایی چون مختارنامه، تفنگ سرپر و... و مدیرکل اسبق تولید صداوسیما بود که در جریان بازگشت امام خمینی(ره) به ایران و سخنرانی تاریخی در بهشت زهرا، نقشی محوری در پوشش تصویری مراسم ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ داشت. بعد از انقلاب، محمود فلاح در بخش های مختلف سازمان صداوسیما به فعالیت پرداخت و سال‌ها مدیرکل تولید این سازمان بود.

تجهیز و اعزام ده‌ها گروه به خطوط مقدم در زمان جنگ تحمیلی از جمله کارهای اوست. فلاح در سال ۷۵ بازنشسته شد، اما به همکاری‌اش با سازمان در قالب مشاور و تهیه کننده ادامه داد.

خاکسپاری مرحوم فلاح با توجه به شرایط ویژه کرونایی و به منظور رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و پیشگیری از شیوع بیماری، فقط با حضور خانواده و بستگان درجه یک آن مرحوم برگزار شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علائم کرونا سعد حریری مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 مهدی رسول پناه ایرج مسجدی محمود فلاح تهیه کننده مختارنامه تدفین علائم کرونا سعد حریری مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 مهدی رسول پناه ایرج مسجدی محمود فلاح تهیه کننده آن مرحوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۴۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر

سازمان پدافند غیرعامل نوار غزه اعلام کرد که شمار پیکر شهیدانی که از گور دسته جمعی بیمارستان ناصر بیرون کشیده شده به ۳۹۲ پیکر افزایش یافته است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از الجزیره، سازمان پدافند غیرعامل نوار غزه با صدور بیانیه‌ای از افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور دسته جمعی مجتمع بیمارستانی ناصر در شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر داد.

سازمان پدافند غیرعامل نوار غزه بیان کرد: پس از عقب‌نشینی اشغالگران نزدیک به ۳۹۲ پیکر را از بیمارستان ناصر بیرون کشیده‌ایم، اما نتوانسته‌ایم ۵۸ درصد از آن‌ها را شناسایی کنیم.

این سازمان امدادی تاکید کرد: دلیلی برای وجود پیکر کودکان در گور دسته جمعی بیمارستان ناصر سراغ نداریم. روی پیکر برخی از شهیدان بیمارستان ناصر آثار شکنجه را یافته‌ایم.

در ادامه این بیانیه آمده است: اشغالگران در مجتمع بیمارستانی ناصر مرتکب اعدام صحرایی شده‌اند. ما خواهان آغاز تحقیقات بین‌المللی در خصوص این جنایت‌ها هستیم.

سازمان پدافند غیرعامل نوار غزه تاکید کرد: اشغالگران شماری از پیکر‌ها را در کیسه‌های پلاستیکی و در عمق ۳ متری دفن کرده‌اند. این موضوع باعث شده که این پیکر‌ها به سرعت تجزیه بشوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما بر این باوریم که اشغالگران دست‌کم ۲۰ نفر را زنده به گور کرده‌اند. اشغالگران با تغییر چندباره کفن‌های پلاستیکی عامدانه در تلاش بوده‌اند که نشانه‌های جنایت بیمارستان ناصر را محو کنند.

دیگر خبرها

  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش
  • تالار شهیدان فلاح نژاد کرج ایمن سازی می‌شود
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه
  • پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر