Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) در پی استمرار لجوجانه اقدامات اهانت آمیز به ساحت پیامبر رحمت (ص)، در فرانسه که در کمال تاسف در مواردی با حمایت برخی مقامات رسمی نیز همراه بوده است، هرگونه اهانت و بی احترامی به پیامبران الهی خصوصا خاتم آنها رسول مکرم اسلام را به شدت محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بدون شک تحرکات و اقدامات غیرقابل قبول و خشن سر زده از سوی معدود افراطیون که نشات گرفته از یک تفکر افراطی و انحرافی در جهان اسلام بوده که از قضا صاحبان آن از شرکای سیاسی نزدیک به غرب و  آمریکا نیز می‌باشند، به هیچ وجه نمی‌تواند توجیهی برای توهین و بی احترامی به شخصیت آسمانی و مورد احترام یک میلیارد و هشتصد میلیون مسلمان در جهان باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تأکید کرد:‌ بدون شک موضع غیرقابل توجیه مقامات فرانسوی، پاسخ مناسب و مدبرانه به افراطی گری و خشونتی که در جای خود محکوم است، نمی‌باشد و بیش از پیش موجب تنفرپراکنی می‌شود، کما اینکه شاهد برخی حرکات مشکوک و منزجرکننده در توهین به مقدسات قرآن از سوی معدود جریانات افراطی اسلام ستیز در برخی کشورهای اروپایی هستیم که شدیدا محکوم هستند.

وی ضمن اعلام همراهی با موضع کشورهای اسلامی در محکومیت اینگونه تحرکات، توهین به ارزش‌های اسلامی و عقاید مسلمانان را غیرقابل قبول و مردود خواند.

لازم به ذکر است، سازمان همکاری اسلامی نیز پیش از این در بیانیه‌ای اقدام برخی از رسانه‌ها و مقامات فرانسوی در انتشار مطالب موهن به پیامبر (ص) را محکوم کرد.

این سازمان از اظهارات سیاسی رسمی برخی از مقامات فرانسه ابراز تعجب کرده و گفته است که تداوم این گونه اظهارات، به روابط فرانسه با کشورهای اسلامی لطمه خواهد زد و احساسات خشونت ‌آمیز و نفرت‌پراکنی را افزایش خواهد داد.

اقدام یک معلم تاریخ فرانسوی در نشان دادن کاریکاتورهای موهن از پیامبر (ص) و کشته شدن او به دست یک تبعه چچن، بازتاب گسترده‌ای در فرانسه داشت.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۴۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو

امروز پنجشنبه نشست معاونان وزرای امور خارجه کشورهای عضو بریکس در مورد تحولات خاورمیانه در مسکو برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس امروز 6 اردیبهشت با دستور کار بررسی تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا آغاز به کار کرد.

به گفته سفارت ایران در مسکو، هیئت جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور دارد.

روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی (2024) برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

این نشست با سخنان میخائیل بوگدانف، نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور آغاز به کار کرد.

قرار است معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این نشست، مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره تحولات خاورمیانه در شرایط تداوم کشتار مردم بی‌گناه فلسطین از سوی رژیم اشغالگر قدس و تجاوزهای اخیر این رژیم به کشورهای منطقه از جمله به کنسولگری سفارت کشورمان در دمشق مطرح کند.

باقری قبل از حضور در این نشست با بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مورد نظر گفتگو کرد.

باقری به روسیه سفر می‌کندنشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • واکنش وزارت‌خارجه به درخواست بی‌اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی