Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - این مانکن با لباس فضایی که در ماه فوریه سال ۲۰۱۸ به فضا پرتاب شد، در حال «راندن» رودستر ایلان ماسک یعنی مدیرعامل تسلا است. استارمن در فاصله‌ای کمتر از ۸ میلیون کیلومتر از سیاره سرخ قرار گرفت.

به گزارش ایتنا و به نقل از Space، شرکت اسپیس‌اکس هفته گذشته در توییتر اعلام کرد استارمن که آخرین بار در حال ترک زمین دیده شده است، برای نخستین‌بار به نزدیکی مریخ رسید؛ یعنی در محدوده ۰٫۰۵ واحد نجومی یا کمتر از ۸ میلیون کیلومتر از سیارهٔ سرخ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(یک واحد نجومی متوسط ​​فاصله میان زمین تا خورشید است که برابر است با ۱۵۰ میلیون کیلومتر.)

بنابر داده‌های تارنمای ردیابی whereisroadster.com، استارمن و رودستر هر ۵۵۷ روز زمینی یک بار دور خورشید می‌چرخند. تاکنون این خودرو و رانندهٔ آن، در فضا تقریباً ۲٫۱ میلیارد کیلومتر طی کرده‌اند و این تارنمای بالا محاسبه کرده است که این مسافت ۵۷ برابر طول تمامی جاده‌های روی زمین است.

احتمالاً قبل از اتمام این سفر دو نفره، آنها مسافت بسیار بیشتری را نیز خواهند پیمود. یک مطالعهٔ مدل‌سازی مدار در سال ۲۰۱۸ مشخص کرد که رودستر سرانجام به زهره یا زمین خواهد رفت و این اتفاق در چند ده میلیون سال آتی رخ خواهد داد. این در حالی است که شانس برخورد با زمین یا زهره در چند میلیون سال آینده به ترتیب تنها ۶ درصد و ۲٫۵ درصد است.
 

گفته می‌شود پرتاب‌های اولیه موشک‌های بسیار موارد خطرناکی هستند و به همین دلیل است که اسپیس‌اکس تصمیم گرفت استارمن و رودستر را در نخستین بالابری فالکون‌هوی به‌عنوان محموله‌ای ساختگی، بر آن سوار کند. البته شاید بازاریابی هم در این امر دخیل بوده باشد؛ چرا که آقای ماسک شرکت تسلا را هم اداره می‌کند که یکی از شرکت‌های پیشگام در تولید خودروهای برقی است.

گفتنی است فالکون‌هوی از آن زمان تاکنون، دو مأموریت دیگر را هم پرتاب کرده که هر دو، پروازهایی عملیاتی بوده‌اند. این موشک در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ ماهواره ارتباطاتی Arabsat-6A را به فضا برد و دو ماه پس از آن نیز چندین محموله را برای مشتریان مختلف به مدار تحویل داد.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: مریخ تسلا اسپیس ایکس فضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۴۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه

به گزارش خبرآنلاین ارتش عراق در نمایشگاه سالانه امنیتی و دفاعی بغداد که به مدت چهار روز از ۲۰ تا ۲۳ ماه آوریل برگزار شد، پهپاد چینی CH-۵ را به نمایش گذاشت؛ اقدامی که می‌تواند نشانگر رقابت پکن با واشنگتن در بازاریابی در منطقه غرب آسیا باشد.

به نقل از ایسنا این پهپاد (به زبان چینی Cai Hong-۵ یا به انگلیسی Rainbow-۵) توسط شرکت دولتی علوم و فناوری هوافضای چین و مطابق با سیستم پهپاد MALE ساخته شده است که دارای ارتفاع متوسط است و استقامت بالایی دارد.

به گزارش وبگاه Military Drones، این پهپاد ظرفیت ۶۰ ساعت پرواز در برد ۶۲۱۳ مایلی را داراست و قادر است عملکردهای شناسایی، نظارت و هدف گیری را یکپارچه کند.

پهپاد CH۵ می‌تواند انواع محموله‌های مختلف را به طور همزمان برای انجام اکتشاف، نظارت، جمع آوری اطلاعات و شناسایی مکان هدف، حمل کند. علاوه بر این، قادر به حمل انواع سلاح‌های هدایت شونده دقیق برای انجام عملیات‌های پیچیده، گشت زنی در منطقه پرواز ممنوع و سایر ماموریت‌های نظامی است.

از دیگر ویژگی‌های این پهپاد چینی این است که می‌تواند اهداف زمینی ثابت و متحرک را با سرعت کم و دقیق مورد اصابت قرار دهد و در عین حال، در موقعیت‌های غیرنظامی مانند ارتباطات اضطراری و اکتشاف ژئوفیزیک کاربرد دارد.

اولین پرواز CH-۵ در فرودگاهی نامعلوم در استان گانسو چین در ماه اوت ۲۰۱۵ انجام شد. این پرواز حدود ۲۰ دقیقه طول کشید.

نمونه اولیه این پهپاد برای اولین بار در نوامبر ۲۰۱۶ به نمایش درآمد. حدود یک سال بعد، شرکت چینی CASC اعلام کرد که این پهپاد آماده تولید و صادرات است.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901749

دیگر خبرها

  • ایجاد نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری در قشم
  • بالگرد اورژانس قم دوبار به پرواز درآمد
  • ناسا برای طوفان‌های شدید خورشیدی در مریخ آماده می‌شود
  • پرواز نخستین کاروان زائران حج عمره
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / نخستین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • آمادگی کامل برای بازگشت عمره گذاران از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان+فیلم
  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان
  • بازگشت عمره گذاران دو استان از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان
  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه
  • احداث نخستین زمین چمن مصنوعی در ایلام